F397dMpmLEE

Dallas Buyers Club, Wild, Demolition gibi filmlerin ve HBO dizisi Big Little Lies’ın görüntü yönetmenliğini üstlenen Yves Bélanger’ın doğal ışık kullanımını öne çıkaran sinematografik tercihlerini inceleyen bir video yayınlandı.

Sinema imajların sanatı ve bu imajların bir araya gelmesiyle ortaya çıkan görsel formun anlatıcısı her ne kadar yönetmen olsa da bir filmi, görüntü yönetmeni olmadan düşünmek imkânsız. Sinema tarihine dönüp baktığımızda başyapıt olarak nitelendirilen tüm filmlerin ya da auteur sıfatına layık görülen tüm yönetmenlerin ardında yaptığı işe sonsuz saygıyla yaklaşarak muhteşem imajlar yaratmayı başarmış görüntü yönetmenleri görüyoruz. Nitekim belirli bir başarıya ulaşmış tüm yönetmenlerin kariyerleri boyunca aynı görüntü yönetmeniyle yol arkadaşlığı yapmak istemesinin de sebebi böyle bir noktaya bağlanıyor. Böylece bizler de zihnindeki görsel anlatımı somut gerçekliğe dökebilen görüntü yönetmenini bulan bir yönetmenin sonraki filmlerinde de aynı görüntü yönetmeniyle çalışmak istemesini anlayabiliyoruz. Bu bağlamda düşünecek olursak; Nuri Bilge Ceylan’ın hemen her filminde Gökhan Tiryaki ile çalışmak istemesinin ya da Reha Erdem’in Florent Herry’den vazgeçememesinin başka türlü bir açıklaması olmadığını da görmüş oluyoruz.

Yves Bélanger: Doğal Işığın Peşindeki Görüntü Yönetmeni

Kanadalı görüntü yönetmeni Yves Bélanger ismini çok sık duymamış olabilirsiniz ama sinematografisini üstlendiği filmleri düşününce kendisinin neden günümüzün en değerli ve önemli görüntü yönetmenlerinden biri olduğunu anlamak daha mümkün bir hâle geliyor. Dallas Buyers Club, Wild, Demolition gibi filmlerin yönetmeni Jean-Marc Vallée ile bu filmlerde ve HBO dizisi Big Little Lies’ta yaptıkları yol arkadaşlığı yukarıda bahsettiğim gerçekliği de doğruluyor. Görüntü yönetmenliğini üstlendiği projelerde oyuncuların tepkilerini ortaya koyan bir film dili yaratmak için doğal ışık kullanımını tercih eden Yves Bélanger’ın ARRI Alexa kameradan vazgeçmemesi de titizliğinin anahtarlarından birine dönüşüyor. Nitekim Jean-Marc Vallée dışında Xavier Dolan’la da Laurence Anyways filminde birlikte çalışarak doğal ışığın büyüsüyle yaratılmış renkli bir görsel stil yaratan Bélanger, sinemada doğal ışık kullanımının önemini bir kez daha ortaya koymuş oluyor.

Yıllar evvel dijital hakkında Indiewire‘a demeç veren Bélanger’ın şu sözleri de görüntü yönetmeni olmak isteyenler için tavsiye niteliği taşıyor: ”Benim jenerasyonumdan pek çok görüntü yönetmeni manzara ve buna benzer şeyleri film ile çekmek gerektiğini söyler, ki filmin az ve çok ışığa reaksiyonu açısından yarattığı yumuşak görüntü vs. kapsamında doğru bir önermedir. Fakat bu filmde Alexa’nın da klasik filmin verdiğine benzer bir reaksiyon verdiğini düşünüyorum. Alexa kamerası görüntünün hem parlak hem de koyu tarafında pek çok detay yakalamamıza olanak sağladı ve böylelikle detayları kaybetme korkusu olmadan filmi aşırı pozlayıp ya da düşük ışıklayabildim. Ayrıca Wild’ı dijital ile çektik çünkü yönetmen Jean-Marc Vallée kesme yapmadan 10 dakikadan da uzun planlar çekmek istediğini söyledi. Film ile 10 dakikaya kadar plan sekans çekebilirsiniz. Dijitalle ise bazen 42 dakika bile kesintisiz çekim yapabilirsiniz eğer istiyorsanız.”

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi