Fransa’da Bernard Preynat isimli bir pederin 80’li yıllarda kampa götürdüğü çocuk izcileri taciz ettiği yaklaşık 25 yıl sonra ortaya çıkıyor, Preynat hapis cezasına çarptırılırken Fransa’nın en önemli skandallarından biri olan bu olayları bildiği hâlde örtbas etmeye çalışan Kardinal Philippe Barbarin ise üç yıl hapis cezasıyla yargılandığı davada 6 ay tecilli hapis cezasına çarptırılıyordu. Ozon son filmi Yüzleşme’de, Bernard Preynat’ın tacizine uğrayan kurbanların yıllar sonra yaşadıkları bu travmayla yüzleşmesini beyazperdeye taşıyor. Yüzleşme: Kurbanların Yanında Yüzleşme için hafızalarda çok taze olan Spotlight’ı örnek gösterebiliriz. Kilise eleştirisi getiren filmde Ozon, kendisinin auteur olarak anılmasını sağlayan neredeyse tüm karakteristik anlatım biçimlerini kenara bırakarak kariyerinin en farklı filmine imza atıyor. Filmlerinde cinsel özgürleşmeyi odak noktasına alan ve hikâyelerini gerilimle harmanlayan Ozon’un kariyerinde farklı bir noktada konumlandırabileceğimiz Yüzleşme, kişisel bir haykırış ya da yönetmenin omuzlarında sorumluluk hissederek çektiği bir film olarak da görülebilir keza. Nitekim, Ozon’un konuyla ilgili son derece sinirli ve kırgın olduğu filmin her saniyesinde hissediliyor, kendi sinemasının dışına çıkarak kurbanların kiliseden intikam almasına yardımcı olmak için bilinirliğini ve sinemasını kullanıyor. Dünya prömiyerini Philippe Barbarin’in yargılandığı davanın hemen öncesinde Berlin’de yapan ve hemen ardından dava daha sonuçlanmadan Fransa’da vizyona giren filmin etkisini göz önüne alacak olduğumuzda Ozon’un bu tavrının kamuoyu yaratmada da etkili olduğunu söyleyebiliriz. Spotlight’tan farklı olarak Yüzleşme’de Ozon, olayın kendisinden ziyade kurbanlara ve kurbanların yaşadığı travmaya odaklanıyor. Karakterlerin yaşadığı bu travmanın kurbanların hayatlarına olan etkilerini sorguluyor. Her ne kadar, Ozon’un en farklı filmi olduğunu söylesek de Yüzleşme, yönetmenin sinemasından alışık olduğumuz şekilde bir anlatıcı eşliğinde açılıyor, filmi tek bir karakterin hikâyesi olacak hissiyatıyla izlerken Ozon bir anda direksiyonu kırarak birçok kurbana aynı ölçüde yer vermeye başlıyor. Kariyerinin en uzun filmini çeken Ozon, alıştığımız yönetmenlik hünerlerini sergiliyor sergilemesine lâkin kilise eleştirisinde herhangi bir yenilikçi söylemde bulunamıyor. Ozon’un bununla ilgilendiğini söyleyemeyiz belki ama kendisi gibi bir yönetmenden bunu beklemek hakkımız diye düşünüyoruz. Yanı sıra Ozon’un, kurbanların hikâyelerini yazarken kolaya kaçmadığı, en ince detayına kadar düşündüğü ve karakterlerinin üzerine titrediği aşikâr. Yönetmen en temelinde karakterlerle empati kurmamızı istiyor, onlara acımamızı değil. Kurbanların neler yaşadığını hissetmemizi amaçlıyor ve bunu başarıyor. Sonuç olarak Ozon’un en iyi filmi olduğunu savunmuyoruz Yüzleşme’nin elbet. Ancak çok kıymetli ve kesinlikle usta işi.

Yazar Puanı

Puan - 65%

65%

Ozon, alıştığımız yönetmenlik hünerlerini sergiliyor sergilemesine lâkin kilise eleştirisinde herhangi bir yenilikçi söylemde bulunamıyor. Yanı sıra yönetmenin, kurbanların hikâyelerini yazarken kolaya kaçmadığı, en ince detayına kadar düşündüğü ve karakterlerinin üzerine titrediği aşikâr.

Kullanıcı Puanları: 3.35 ( 3 votes)
65

Fransa’da Bernard Preynat isimli bir pederin 80’li yıllarda kampa götürdüğü çocuk izcileri taciz ettiği yaklaşık 25 yıl sonra ortaya çıkıyor, Preynat hapis cezasına çarptırılırken Fransa’nın en önemli skandallarından biri olan bu olayları bildiği hâlde örtbas etmeye çalışan Kardinal Philippe Barbarin ise üç yıl hapis cezasıyla yargılandığı davada 6 ay tecilli hapis cezasına çarptırılıyordu. Ozon son filmi Yüzleşme’de, Bernard Preynat’ın tacizine uğrayan kurbanların yıllar sonra yaşadıkları bu travmayla yüzleşmesini beyazperdeye taşıyor.

Yüzleşme: Kurbanların Yanında

Yüzleşme için hafızalarda çok taze olan Spotlight’ı örnek gösterebiliriz. Kilise eleştirisi getiren filmde Ozon, kendisinin auteur olarak anılmasını sağlayan neredeyse tüm karakteristik anlatım biçimlerini kenara bırakarak kariyerinin en farklı filmine imza atıyor. Filmlerinde cinsel özgürleşmeyi odak noktasına alan ve hikâyelerini gerilimle harmanlayan Ozon’un kariyerinde farklı bir noktada konumlandırabileceğimiz Yüzleşme, kişisel bir haykırış ya da yönetmenin omuzlarında sorumluluk hissederek çektiği bir film olarak da görülebilir keza. Nitekim, Ozon’un konuyla ilgili son derece sinirli ve kırgın olduğu filmin her saniyesinde hissediliyor, kendi sinemasının dışına çıkarak kurbanların kiliseden intikam almasına yardımcı olmak için bilinirliğini ve sinemasını kullanıyor. Dünya prömiyerini Philippe Barbarin’in yargılandığı davanın hemen öncesinde Berlin’de yapan ve hemen ardından dava daha sonuçlanmadan Fransa’da vizyona giren filmin etkisini göz önüne alacak olduğumuzda Ozon’un bu tavrının kamuoyu yaratmada da etkili olduğunu söyleyebiliriz.

Spotlight’tan farklı olarak Yüzleşme’de Ozon, olayın kendisinden ziyade kurbanlara ve kurbanların yaşadığı travmaya odaklanıyor. Karakterlerin yaşadığı bu travmanın kurbanların hayatlarına olan etkilerini sorguluyor. Her ne kadar, Ozon’un en farklı filmi olduğunu söylesek de Yüzleşme, yönetmenin sinemasından alışık olduğumuz şekilde bir anlatıcı eşliğinde açılıyor, filmi tek bir karakterin hikâyesi olacak hissiyatıyla izlerken Ozon bir anda direksiyonu kırarak birçok kurbana aynı ölçüde yer vermeye başlıyor. Kariyerinin en uzun filmini çeken Ozon, alıştığımız yönetmenlik hünerlerini sergiliyor sergilemesine lâkin kilise eleştirisinde herhangi bir yenilikçi söylemde bulunamıyor. Ozon’un bununla ilgilendiğini söyleyemeyiz belki ama kendisi gibi bir yönetmenden bunu beklemek hakkımız diye düşünüyoruz. Yanı sıra Ozon’un, kurbanların hikâyelerini yazarken kolaya kaçmadığı, en ince detayına kadar düşündüğü ve karakterlerinin üzerine titrediği aşikâr. Yönetmen en temelinde karakterlerle empati kurmamızı istiyor, onlara acımamızı değil. Kurbanların neler yaşadığını hissetmemizi amaçlıyor ve bunu başarıyor.

Sonuç olarak Ozon’un en iyi filmi olduğunu savunmuyoruz Yüzleşme’nin elbet. Ancak çok kıymetli ve kesinlikle usta işi.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi