72. Cannes Film Festivali kapsamında düzenlenen panelde bir araya gelen Xavier Dolan, Werner Herzog ve Julianne Moore, sinema dünyasına dair görüşlerini paylaştı.

Şu sıralar 72.’si düzenlenen Cannes Film Festivali‘nin resmi sponsorları arasında yer alan Mastercard, bugün festivalde düzenlediği panelle sinema dünyasının üç önemli ismini bir araya getirdi:Japonya’da çektiği yeni filmi Family Romance, LLC ile festivalde yer alan Werner Herzog, Luca Guadagnino’nun Cannes’da izleyici ile buluşacak orta metrajlısı The Staggering Girl’de rol alan Julianne Moore ve yeni filmi Matthias et Maxime ile Altın Palmiye için yarışan Xavier Dolan. İmza attıkları işlerle sinema dünyasına önemli katkılar sunan ve sinema dünyasında kendi yerini bulma arayışında olan yeni jenerasyonlara ilham kaynağı olan bu üç isim, 72. Cannes Film Festivali kapsamında düzenlenen panelde sinema dünyasıyla ilgili görüşlerini paylaştılar.

Julianne Moore, Sinema Dünyasındaki Cinsiyet Eşitliği Tartışması Hakkında Görüşlerini Paylaştı

Bu yıl Cannes Film Festivali’nde en çok tartışılan konuların başında gelen cinsiyet eşitliği, Mastercard panelinde de gündeme taşınan konu başlıkları arasında yer alıyordu. Konu hakkında görüşlerini paylaşan Julianne Moore, sektörde eşitliğin sağlanabilmesi için belli başlı kontenjan uygulamalarına gidilmesi gerektiğine inanıyor. Nüfusun yüzde 52’sini oluşturan kadınların iltimas isteyen bir azınlık grubu olmadığını belirten başarılı oyuncu; cinsiyetine, etnisitesine ve hangi kültürden geldiğine bakılmaksızın her kesimin bu sektörde yer alabilmesi için ellerinden geleni yapmaları gerektiğini belirtti. Elbette her şeyi bir anda değiştirmenin mümkün olmadığını kabul eden Moore, bu değişikliğin adım adım gerçekleşeceğini ifade etti.

Sinemada iki farklı jenerasyonu temsil eden Werner Herzog ve Xavier Dolan’ı bir araya getiren panelde, teknolojinin sinema dünyası üzerindeki etkileri de tartışıldı. Artık dijitale geçmiş olsa da sanki filmle çekim yapıyormuş gibi davranmaya devam ettiğini söyleyen Herzog, çekim bittiği anda görüntü yönetmeninden kaydı durdurmasını istediğini belirtiyor. Her film karesinin kıymetli olduğu bir dönemde sinema dünyasına adım atan usta yönetmen, dijitale geçse de eski alışkanlıklarını yaşatmaya devam ediyor. Öte yandan Dolan ise dijital yerine filmi tercih edeceğini belirtti. Sinemanın geleneklerine oldukça bağlı olduğunu söyleyen genç yönetmen, ilk filmini finansal kaygılar yüzünden dijitalle çektiğini, fakat ondan sonra mümkün olduğunca analog kameralarla çalıştığını belirtti. 1942 doğumlu Werner Herzog dijital kameralarla çalışırken, 1989 doğumlu Xavier Dolan’ın analog kameraları tercih etmesi, dijital ile film arasındaki tercihin kreatif tercihlerle alakalı olduğunu bir kez daha göstermiş oldu.

Bu yıl Cannes’da gündemi meşgul eden bir diğer konu başlığı olan sinema-dijital platform rekabeti hakkında da görüşlerini paylaşan Dolan, sinema ile dijital platformların yan yana var olabileceğini fakat sinemanın sunduğu kolektif deneyimle her zaman daha özel olacağını belirtti. Netflix’te bir şeyler izleyip tek başına gülmektense bir sinema salonunda başkalarıyla birlikte aynı şeye gülmenin daha özel bir deneyim olduğuna dikkat çeken genç yönetmen, Netflix’e karşı olmadığını fakat sinema salonun tamamen farklı bir deneyim sunmaya devam ettiğini ifade etti.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi