wjGXwl9Jpr4


Chungking Express, Happy Together ve In the Mood for Love gibi aşkın en saf hâlini ekrana taşıyan filmleriyle kalplerimizi çalan Hong Kong’lu yönetmen Wong Kar-Wai’nin sinemasında zaman olgusunun kullanımını birlikte inceleyelim.

Hong Kong’lu yönetmen Wong Kar-Wai’nin aşkın saf hâllerini konu alan tüm filmografisini düşününce anlatılarının tümüne hakim olan zaman olgusunu ve somut olarak saat imgesini görmemiz daha da mümkün hâle geliyor. Zamanı filmlerinin taşıyıcı bir unsuruna dönüştürerek karakterlerinin ruh hâllerini ve duygularını açığa çıkarma noktasında etkili bir biçimde kullanan Wong Kar-Wai’nin filmlerinin bu denli etkileyici ve derinlikli olmasının sebebi de özünde bu olabilir. Hemen her filminde yaşamın ve olayların döngüselliğine atıfta bulunmak için saat imgesi kullanarak zamanın ve sürenin iyileştirici ve şifalı gücünden yararlanan yönetmen, böylece güçlü anlatılar yaratmayı başarıyor.

Wong Kar-Wai Sinemasında Zamanın Gücü

Hong Kong İkinci Yeni Dalgası’nın, uluslararası platformda da en önemli ismi olarak görülen Wong Kar-Wai; Hong Kong’u kendinin bir parçası, kendisini de Hong Kong’un etkisinde bir birey olarak aktarır sinemasında. Geçmişi, geleceği, unutulamayan anıları, mutlu sonu olmayan aşkları, özlemi, korkuyu, mutluluğu arayan ama her zaman aradığını bulamayan insanların hikâyelerini taşır ekrana. Filmleri kişisel olduğu kadar politiktir, ama onları içe dönüşten, toplumsal ve bireysel hafızaya kazınan kaygılardan beslenerek yaratır. Zaman genelgeçer aktığı kadar özneldir, hafıza kişisel olduğu kadar toplumsaldır yönetmenin filmlerinde. Zaman algısı oldukça karışık ve iç içedir; bunun bilinciyle filmlerinin başına oturulmalı ve tekrar tekrar izlenmelidir.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi