Uslu Çocuklar, 17 yaş sınırı aldı fakat filmin kendisi altıncı sınıfa giden üç yakın arkadaşın geçirdiği macera dolu bir günü anlatıyor. Kendi filmlerini izleyemeyecek kadar küçük olan "Minder Çocukları" çetesinin en büyük hedefi, sınıfın havalı çocuğu Soren'in (Izaac Wang) öpüşme partisine gidip havalı olduklarını herkese kanıtlayabilmekken, bu sırada uyuşturucu satışı, bira yudumlama yarışı ve seks oyuncakları gibi yaşlarından oldukça ileri unsurlarla tanışıyorlar. Ancak her zaman masumiyetlerini koruyan iyi çocuklar olarak kalıyorlar. Seth Rogen ve Evan Goldberg’in senaryosunu yazdığı 2007 yılı yapımı Superbad’i anımsatan film, kısıtlı dünyasında geçen tahmin edilebilir hikayesine rağmen basit komedisiyle güldürmeyi başarıyor ancak sınırlı şakalarıyla tekrara düşüyor. Seth Rogen’ın yapımcıları arasında olduğu Uslu Çocuklar, Max (Jacob Tremblay), Lucas (Keith L. Williams) ve Thor (Brady Noon) isimli üç orta okul öğrencisinin başlamak üzere olan ergenliklerine ve hormonlarının şekillendirdiği yeni kişiliklerine alışma çabasını anlatıyor. Max, kızlara ve ikili ilişkilere yönelirken, Thor, güzel sesini duyurabileceği sahne yaşamına yöneliyor. Lucas ise, bilgisayar oyunlarına, dine ve okullarının zorbalıkla savaşma üzerine kurulu kulübüne bağlılığını korumaya devam ediyor. Birbirlerine sıkı sıkıya bağlı bu üç arkadaşın karşılaştıkları ilk engel, Soren’in öpüşme partisine davet edildiklerinde öpüşmek hakkında en ufak bir fikirlerinin olmadığını fark etmeleriyle başlıyor. Kendilerinden "Minder Çocukları" diye bahseden grup, Max’in babasının kullanmasını yasakladığı drone’unu komşularını gözetlemek için kullanmaya karar veriyor ama yan evde oturan genç kızların drone’u ele geçirmesiyle işler karışıyor ve çocuklar hayatlarının macerasına atılıyor. Gene Stupnitsky ve Lee Eisenberg'in (The Office, Bad Teacher) kaleme aldığı senaryosunun absürt komedisiyle film, izleyicisine eğlenceli anlar yaşatıyor ancak, ortalamanın üzerine çıkamıyor. Uslu Çocuklar, aynı zamanda Gene Stupnitsky’nin ilk yönetmenlik tecrübesi olma özelliğini taşıyor. Uslu Çocuklar: Uyuşturucu, Öpüşme Hayalleri ve Altıncı Sınıf Uyuşturucu ve öpüşme hayalleri altıncı sınıf öğrencileriyle buluşunca ortaya doğal olarak normalin dışında kalan bir durum çıkıyor. Film, bu tuhaf durumu çocukların karşılaştıkları her tehlikeye karşı saflıklarını korumalarını sağlayarak komediye çeviriyor. Örneğin, yan komşularından fark etmeden çaldıkları içinde uyuşturucu madde bulunan vitamin kutusunun kapağındaki çocuk kilidini aşamayarak kutuyu bir türlü açamamaları veya Thor’un ebeveynlerinin seks oyuncaklarının asıl amaçlarını bir türlü anlayamamaları, henüz çocukluk ve ergenlik arasında durdukları tuhaf noktanın absürt komedisini ortaya çıkarıyor. Filmin komedisi, aynı zamanda her biri kendine has karakterlere sahip ana karakterlerin diyaloglarında da kendisini buluyor. Max, Minder Çocukları grubunun ergenliğe ve ikili ilişkilere en yakın duranı ve aynı zamanda okul arkadaşlarından bir kıza sırılsıklam aşık. Max’in en önemli hedefi, Soren’in partisine gidip o kızla öpüşmeyi başarmak ve bunun için babasının ellemesini yasakladığı drone’unu kullanmayı, bir üniversite birliğine boya tabancasıyla saldırmayı göze almış durumda. Thor ise, havalı çocuklara ne kadar havalı olduğunu ispatlayabilmek için partiye içki sokabilmeyi ve güzel sesine odaklanarak sahne kariyerini başlatmak istiyor. Ailesinin boşanma sürecine girdiğini yeni öğrenerek yıkılan Lucas, diğerlerinden yaşça daha büyük görünse de, sadece okullarının zorbalığa karşı durma birliğine katılmak ve bilgisayar oyunları oynamaya devam etmek istiyor. Bu üç çocuk, başlarına gelen bütün sıra dışı ve yaşlarının ilerisinde olaylara rağmen, uyuşturucu kullanımının her zaman şiddetle karşısında duruyor, kız arkadaşlarına karşı daima saygılı davranıyor, ebeveynlerinin koydukları kuralları yıkmaktan daima korkuyor, evlerinden biraz uzaklaştıklarında annelerini istemeye başlıyor ve hatta ağlıyor. Böylece, masumiyetlerini koruduklarını ve yetişkinlerden daha iyi olabileceklerini…

Yazar Puanı

Puan - 55%

55%

Seth Rogen ve Evan Goldberg’in senaryosunu yazdığı Superbad’i anımsatan Uslu Çocuklar, kısıtlı dünyasında geçen tahmin edilebilir hikayesine rağmen basit komedisiyle güldürmeyi başarıyor ancak sınırlı şakalarıyla tekrara düşüyor.

Kullanıcı Puanları: 4.68 ( 2 votes)
55

Uslu Çocuklar, 17 yaş sınırı aldı fakat filmin kendisi altıncı sınıfa giden üç yakın arkadaşın geçirdiği macera dolu bir günü anlatıyor. Kendi filmlerini izleyemeyecek kadar küçük olan “Minder Çocukları” çetesinin en büyük hedefi, sınıfın havalı çocuğu Soren’in (Izaac Wang) öpüşme partisine gidip havalı olduklarını herkese kanıtlayabilmekken, bu sırada uyuşturucu satışı, bira yudumlama yarışı ve seks oyuncakları gibi yaşlarından oldukça ileri unsurlarla tanışıyorlar. Ancak her zaman masumiyetlerini koruyan iyi çocuklar olarak kalıyorlar. Seth Rogen ve Evan Goldberg’in senaryosunu yazdığı 2007 yılı yapımı Superbad’i anımsatan film, kısıtlı dünyasında geçen tahmin edilebilir hikayesine rağmen basit komedisiyle güldürmeyi başarıyor ancak sınırlı şakalarıyla tekrara düşüyor.

Seth Rogen’ın yapımcıları arasında olduğu Uslu Çocuklar, Max (Jacob Tremblay), Lucas (Keith L. Williams) ve Thor (Brady Noon) isimli üç orta okul öğrencisinin başlamak üzere olan ergenliklerine ve hormonlarının şekillendirdiği yeni kişiliklerine alışma çabasını anlatıyor. Max, kızlara ve ikili ilişkilere yönelirken, Thor, güzel sesini duyurabileceği sahne yaşamına yöneliyor. Lucas ise, bilgisayar oyunlarına, dine ve okullarının zorbalıkla savaşma üzerine kurulu kulübüne bağlılığını korumaya devam ediyor. Birbirlerine sıkı sıkıya bağlı bu üç arkadaşın karşılaştıkları ilk engel, Soren’in öpüşme partisine davet edildiklerinde öpüşmek hakkında en ufak bir fikirlerinin olmadığını fark etmeleriyle başlıyor. Kendilerinden “Minder Çocukları” diye bahseden grup, Max’in babasının kullanmasını yasakladığı drone’unu komşularını gözetlemek için kullanmaya karar veriyor ama yan evde oturan genç kızların drone’u ele geçirmesiyle işler karışıyor ve çocuklar hayatlarının macerasına atılıyor. Gene Stupnitsky ve Lee Eisenberg’in (The Office, Bad Teacher) kaleme aldığı senaryosunun absürt komedisiyle film, izleyicisine eğlenceli anlar yaşatıyor ancak, ortalamanın üzerine çıkamıyor. Uslu Çocuklar, aynı zamanda Gene Stupnitsky’nin ilk yönetmenlik tecrübesi olma özelliğini taşıyor.

Uslu Çocuklar: Uyuşturucu, Öpüşme Hayalleri ve Altıncı Sınıf

Uyuşturucu ve öpüşme hayalleri altıncı sınıf öğrencileriyle buluşunca ortaya doğal olarak normalin dışında kalan bir durum çıkıyor. Film, bu tuhaf durumu çocukların karşılaştıkları her tehlikeye karşı saflıklarını korumalarını sağlayarak komediye çeviriyor. Örneğin, yan komşularından fark etmeden çaldıkları içinde uyuşturucu madde bulunan vitamin kutusunun kapağındaki çocuk kilidini aşamayarak kutuyu bir türlü açamamaları veya Thor’un ebeveynlerinin seks oyuncaklarının asıl amaçlarını bir türlü anlayamamaları, henüz çocukluk ve ergenlik arasında durdukları tuhaf noktanın absürt komedisini ortaya çıkarıyor. Filmin komedisi, aynı zamanda her biri kendine has karakterlere sahip ana karakterlerin diyaloglarında da kendisini buluyor. Max, Minder Çocukları grubunun ergenliğe ve ikili ilişkilere en yakın duranı ve aynı zamanda okul arkadaşlarından bir kıza sırılsıklam aşık. Max’in en önemli hedefi, Soren’in partisine gidip o kızla öpüşmeyi başarmak ve bunun için babasının ellemesini yasakladığı drone’unu kullanmayı, bir üniversite birliğine boya tabancasıyla saldırmayı göze almış durumda. Thor ise, havalı çocuklara ne kadar havalı olduğunu ispatlayabilmek için partiye içki sokabilmeyi ve güzel sesine odaklanarak sahne kariyerini başlatmak istiyor. Ailesinin boşanma sürecine girdiğini yeni öğrenerek yıkılan Lucas, diğerlerinden yaşça daha büyük görünse de, sadece okullarının zorbalığa karşı durma birliğine katılmak ve bilgisayar oyunları oynamaya devam etmek istiyor. Bu üç çocuk, başlarına gelen bütün sıra dışı ve yaşlarının ilerisinde olaylara rağmen, uyuşturucu kullanımının her zaman şiddetle karşısında duruyor, kız arkadaşlarına karşı daima saygılı davranıyor, ebeveynlerinin koydukları kuralları yıkmaktan daima korkuyor, evlerinden biraz uzaklaştıklarında annelerini istemeye başlıyor ve hatta ağlıyor. Böylece, masumiyetlerini koruduklarını ve yetişkinlerden daha iyi olabileceklerini gösteren bu gibi durumlar, başarılı oyunculuklarla hayat bulan karakterleri izleyici için bağ kurulabilir hale getiriyor ve yaşadıkları bu abartılı maceranın eğlencesini görebilmemizi sağlıyor. Film, birbirine sıkı bir dostluk bağıyla bağlı bu üç arkadaşın yaşadıkları değişimlere rağmen dostluklarını koruma çabasını anlatarak, yüzeysel komedisinin yanında kendisine bir de duygusal bir perspektif ediniyor ve izleyicisine dostluğun önemini hatırlatıyor.

Max, Lucas ve Thor birbirlerini çok seven üç arkadaş ancak dostluklarının karşısına hiç beklemedikleri bir engel çıkıyor; büyümek ve değişmek. Ergenlik rüzgarının her birini etkileme hızı ve şekli değişik biçimde geliyor, dolayısıyla ilgi alanları ve amaçları değişiyor. Üçüncü perdede aldıkları radikal kararlara kadar bu olayı yüzeysel ve absürt şakaların arka planında izliyoruz. Sürekli seks oyuncaklarının tuhaflığına ya da çocukların çocuk kilidine karşı verdiği savaşa güvenen şakalar ise tekrara düşüyor ve filmi izleyici için oldukça tahmin edilebilir, hatta takip edilmesi güç kılıyor. Dolayısıyla, arkadaşlıklarının sınandığı ciddi sınava gelene kadar filmin son dönemecinden çok filmin sonunu bekler hâle geliyoruz. Bu yüzden belki de, filmin duygusal anları potansiyel yoğunluğuna ulaşamıyor ve izleyici üzerinde uzun süreli bir etki yaratamıyor. Filmin yaratmayı hedeflediği etki ve inandırıcılığın önünde duran bir diğer engel ise her ne kadar bu çocuklar ergenliğin başladığı yaşlarda olsalar da, bazı davranışlarının daha çok kendilerinden büyük çocukları andırıyor olması. Bira yudumlama yarışı yapıp en büyük hedefleri öpüşmek olan çocukların, henüz vitamin kutusu kapağını açmayı çözemiyor olmaları ya da öpüşmeyi internetten öğrenmeye çalışırken bunu doğrudan sormaktansa porno araştırmaya başlamaları karakterlerin yansıtılmasında tuhaf bir dengesizliğe yol açıyor. Bu dengesizlik çocukların çocukluk ve yetişkinlik arasında geçtikleri zor dönemi gösterse de bazen gerçek olamayacak kadar abartılı kalıyor ya da maceraya dâhil olan çocukların zekâ seviyelerini sorgulatır hâle geliyor. Sonuç olarak hikâye, çocuklara büyük geliyor ve gerçek çocukların bu tuhaf dönemde yaşadıklarını anlatmaktan çok, karikatürleşerek filmi yapan yetişkinlerin hayal dünyalarında çizdiği çocukların yaşadıkları gerçeklere dönüşüyor. Yüksek hızına ve komik anlarına rağmen film, büyüklerin dünyasının çılgın yönlerini anlamaya çalışan çocukların saflığından beslenen yüzeysel bir komediden daha fazlası değil.

Film, başrollerinde 12 yaşlarında çocuklara yer verirken hikâyesinin büyük bir bölümünün temeline bu yaştaki çocukların içinde bulundukları çocukluk ve ergenlik arasındaki tuhaf dönemi yerleştiriyor. Ancak, yaş sınırlaması yüzünden izleyici kitlesi arasında, başrol oyuncuları da dahil olmak üzere bu yaştaki çocuklar yer alamayacak. Dolayısıyla film, izleyicisini şimdiki zamanı anlatarak değil, geçmişte yaşananların komedisini anımsatarak güldürmeyi hedefliyor. Bu anlamda film için, karakterlerini gerçekten o yaştaki çocukların perspektifinden değil de yetişkinlerin karikatürize ettiği şekilde anlatması anlaşılabilir bir strateji. Ancak, yine de karakterler fazla abartılı yansıtılıyor ve içinde bulundukları yaş döneminin tezatlıkları neredeyse tuhaflaşıyor. Uslu Çocuklar, bağ kurulabilir ve kesinlikle komik bir film olsa da, günün sonunda, aynı şakaları defalarca kullanarak tekrara düşüyor ve zeki olmaktan uzak hâlleriyle yüzeysel kalıyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi