Farklı branşlardan üç Akademi üyesi, bu yıl Oscar Ödülleri’nde hangi filmlere ve isimlere oy verdiklerini nedenleriyle birlikte açıkladı.

9 Şubat gecesi düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak olan 92. Akademi Ödülleri‘nde kazananların belirlendiği oylama, 4 Şubat’ta sona erdi. Akademi’nin 8469 üyesi, bu yıl Oscarlar‘ın kimlere gideceğini belirlemek için oylarını kullandı. Bu yıl ödüllerin kimlere gideceğini görmek için meraklı bekleyişimiz sürerken, Akademi üyeleri tarafından paylaşılan bilgiler, kazananları belirleyen bu isimlerin hangi kriterleri göz önüne aldığı konusunda önemli detayları ortaya çıkardı. The Hollywood Reporter, Akademi üyesi bir kadın oyuncuyla oy kullanma süreci hakkında konuşurken, Los Angeles Times da Akademi’nin farklı branşlarından üç isme bu yıl hangi filmlere ve isimlere oy verdiklerini sordu.

Senarist, 40’lı Yaşlarda, Kadın

En İyi Film

Bu kategoride harika filmler var, adaylık alamayan bir sürü harika film de var. Bu filmlerin hepsini sevdim ki bu benim için alışılmadık bir durum. Bir şeyi “en iyi film” yapanın ne olduğu üzerine düşünmeye çalışıyorum, tarihsel olarak nelerin “en iyi film olarak” değerlendirildiği ve benim “en iyi film” hakkında ne düşündüğüm üzerine.

Benim için bu hem işçilik açısından harika olan, hem de büyük ölçekli bir anlatıya, dünyaya veya duyguya sahip olan bir film. Bence duygu kısmı genelde en iyi film adaylıklarının dışında tutuldu ve bu yılki filmlerin pek çoğunda bunun olduğunu görmek beni mutlu ediyor.

Benim için bu kriterlere uyan filmin Parasite olduğunu düşünüyorum. Yıllarca üzerine konuşacağımız film Parasite ve etrafındaki politik unsurları değil ne kadar doyurucu bir film olduğunu konuşuyor olacağız.

En İyi Yönetmen

1917 ile Sam Mendes. Muhteşem çekilmiş bir film olduğunu düşündüm ve diğer savaş filmlerinde görmediğim bir zarafeti ve derinliği vardı. The Irishman’i seçebileceğimi düşünmüştüm ama her ne kadar filmin çekilmesi için elzem olduğunu anlasam da CGI bazı yerlerde hikâye anlatımını kısıtlamış gibiydi.

En İyi Erkek Oyuncu

Joaquin Phoenix’in Joker’daki performansının fantastik olduğunu düşündüm. Karmaşık. Üzücü. Etkileyici. Ama şöyle tuhaf bir hesaplama yapıyorum. Bence Adam Driver Joker’ı Joaquin Phoenix kadar iyi oynayabilirdi ama Phoenix’in Adam Driver’ın Marriage Story’deki karakterini onun kadar iyi oynayabileceğini düşünmüyorum. Driver’ın daha gösterişsiz, daha içsel bir rolde harika bir iş çıkardığını düşündüm. Ama Phoenix kazanırsa da üzülmem.

En İyi Kadın Oyuncu

Üç kadının gerçek kişileri canlandırdığı bir kategori. Sıfırdan yaratılan bir karakteri canlandırırken sergilenen performansla gerçek bir kişiden baz alınan bir performansı karşılaştırmak haksızlık gibi görünüyor. Yine de birinin Judy Garland’ın gücünü ve kalp kırıklıklarını tam anlamıyla yansıttığını izlemek bunu aşmamı sağladı, bu yüzden sonuna kadar Renée Zellweger.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Joe Pesci! Bence burada oylar bölüşülecek ve muhtemelen Brad Pitt kazanacak, ama bence bu biraz performansından biraz da Brad Pitt’e istediği şeyi vermeyi sevdiğimiz için. Ne var ki film boyunca Joe Pesci’nin performansındaki nüansların beni şaşırttığını gördüm, CGI ile oynamayı aşarak karakterine muazzam katmanlar katıyor.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Florence Pugh demek istiyorum. Ama dürüst olmak gerekirse sadece bu rolü için değil, Midsommar’daki rolünü de göz önüne alarak ona oy veriyor olurdum. Amy March karakterini daha önce hiç olmadığı kadar sevmemi ve takdir etmemi sağladı, yine de Midsommar’daki performansının daha güçlü ve cesur olduğunu düşünüyorum.

Bu yüzden bu kategoride Laura Dern‘ü seçeceğim. Marrige Story’deki performansını bu kadar harika yapanın ne olduğunu bilmiyorum. Filmi izleyen bir arkadaşıma açıklamaya çalıştım ve aklıma gelen tek şey buydu: “Sıcak ve teselli edici ve korkutucu ve açıkça acı içinde.” Laura Dern muhteşem.

En İyi Uyarlama Senaryo

Jojo Rabbit! Bu geçen yıl izlediğim en orijinal filmlerden biriydi ve kesinlikle bu kategorideki en orijinal fikir. Aday olan müthiş senaryolar var. Ama bence Joker’ın büyüsü senaryosundan değil Joaquin Phoenix’in performansından geliyor. Greta’nın muhteşem Little Women yorumunun zaman zaman kaynak materyale fazla bağlı kaldığını düşündüm, muhtemelen böyle olması gerekiyordur. Jojo Rabbit’teki işi daha çok takdir ettim.

En İyi Özgün Senaryo

Benim için Parasite ile Knives Out arasındaydı, ama Rian Johnson şahane bir senaryo yazmıştı. Bir tek söz bile boşa harcanmıyor, derinlikli karakterler, bolca sürpriz ve fazlasıyla orijinal bir fikir. Rian’ın filmlerini, ister büyük ister küçük olsun izleyiciyi içine çeken dünyaları ve her filmde yaratmayı başardığı yarattığı yeni dil için izliyorum. Bu her zaman senaryoyla başlar.

Yönetmen, 50’li Yaşlarında, Kadın

En İyi Film

Benim oyum Parasite‘a. Hayat dolu, tuhaf ve sinematik olarak heyecan vericiydi ve son dönemde popüler eğlence sektöründe görmeye aç olduğum politik ve kreatif aciliyet hissiyle doluydu. Benim açımdan bu yıl hiçbir film onun özgünlüğüne ve tuhaflığına yaklaşamadı bile.

En İyi Yönetmen

Bong Joon-ho benzeri görülmemiş ve oldukça kişisel bir ustalık ortaya koyuyor. Her ne kadar keşke bu kategoride kadın adaylar da olsaydı desem de (neredeyse her yıl olduğu gibi), Bong’un erkek karakterlerine gösterdiği kadar kadın karakterlerine de ilgi göstermiş olması beni yüreklendiriyor. Tüm insanlara karşı merakla dolu, eksiksiz bir vizyonu varmış gibi hissettiriyor.

En İyi Erkek Oyuncu

Bunda kimi seçeceğimi bilemedim. Marriage Story’deki Adam Driver’ı o kadar çok sevdim ki, hatta bu kategorideki tüm performansları beğendim. Ama oy kullanma zamanı geldiğinde, sanırım oyum Joaquin Phoenix‘e gidecek. O filme damga vurdu ve korkmak, dalga geçmek, gözden çıkarmak çok kolay olan o karaktere insanlık kattı.

En İyi Kadın Oyuncu

Marriage Story’deki Scarlett Johansson‘a bayıldım. Bu kadının gözümün önünde düşünmesini, hazmetmesini ve uyum sağlamasını izlemeye bayıldım. Çok güzel bir performans.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Beyazperdenin devlerinin olduğu bu kategoride oyumu Tom Hanks‘e ve Fred Rogers rolündeki kasıtlı olarak suskun performansına veriyorum. Fred’e ruhani bir ağırlık vermesini ve çatışan duygular içinde olduğunu yansıtmasını çok sevdim. Performansı bana gerçekçi ve akılda kalıcı geldi.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Bu kategorideki tüm oyuncular rolleriyle hayat dolu ve taze bir şeyler yapıyor ama benim oyum Florence Pugh‘a. Little Women’da yıllardır göz ardı edilen Amy karakterini aldı ve ona övgüye değer bir karmaşıklık, ateş ve zekâ kattı. Amy’nin yolculuğunun Jo’nunki kadar ilgi çekici plması Greta (Gerwig)’nın senaryosuna da başarısı.

En İyi Uyarlama Senaryo

Greta Gerwig – Little Women

En İyi Özgün Senaryo

Rian Johnson – Knives Out

Yapımcı, 30’lu Yaşlarında, Erkek

En İyi Film

Once Upon a Time… in Hollywood beni yerle bir etti ve bir sinemasever olarak ona oy vermemem çok zor. İlk izlediğimde aklımı başımdan aldı ve tekrar izlediğimde beni daha da çok etkiledi. Bir filmden istediğim her şey. Film yıldızları. Eğlence. En saf hâliyle sinematik hikâye anlatımı. Film sevenler için film gibi film.

En İyi Yönetmen

Bunda da Once Upon a Time… in Hollywood ve Quentin Tarantino. The Irishman’i sevdim. Scorsese; kendisine, işlerine ve yaşlılığa dönüp bakarak olağanüstü bir şey yapıyor. Birçok açıdan Tarantino da aynı şeyi yapıyor. Ve Tarantino şu ana kadar kazanamadı, bu yüzden oyum Tarantino’ya gidiyor.

En İyi Erkek Oyuncu

Adam Sandler’a oy veremeyeceğim için çok üzgünüm. Bana göre Uncut Gems’teki performansı yılın en iyi performansı. Leonardo DiCaprio ile Jonathan Pryce arasında seçim yapıyorum ve Pryce ağır basıyor. The Two Popes’u sevdim ki bu beni şaşırttı. O kadar insani bir film ki.

En İyi Kadın Oyuncu

Sanırım Scarlett Johansson‘a oy vereceğim. Hemen göze çarpmayan, çok güzel bir sürü şey var. Bir ebeveyn olarak -onun da ebeveyn olduğunu biliyorum- muazzam noktalara dokunuyordu ki daha önce böyle bir şey yaptığını görmemiştim.

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Benim için tartışmasız Brad Pitt. Tam bir film yıldızı performansı.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Laura Dern‘ü seçmemek mümkün mü? O kadar iyi ki.

En İyi Uyarlama Senaryo

The Two Popes, The Irishman ve Jojo Rabbit ön plana çıkan filmler. Jojo Rabbit’in anlatımında özel bir şeyler var ve iyilik hakkında olmasını seviyorum. Ama şu anda The Irishman derim. Kocaman ve o kadar çok şey oluyor ki ve tamamı çok iyi yapılmış.

En İyi Özgün Senaryo

Once Upon a Time… in Hollywood veya Knives Out. Hâlâ karar vermeye çalışıyorum. Knives Out çok sıkı, akıllı ve zekiceydi. Ve başka yerlerde pek bir şey kazanamadı. O da film gibi film ve bir hayli eğlenceli. İyiliğin kazandığı bir izlemek keyifliydi ve bunu takdir ediyorum.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information