r-FJz_qKfTE


Sinema yazarları Şenay Aydemir ve Utku Ögetürk; popcorn krizi sonrası çıkan sinema yasası, bu yasanın izleyici üzerindeki etkisi ve Türkiye sinemasında yaşanan değişim hakkında konuştu.

Türkiye sinemasında en yüksek hasılat rakamlarına ulaşan filmlere baktığımızda ön plana çıkan iki isim Cem Yılmaz ve Şahan Gökbakar oluyor. Cem Yılmaz özellikle G.O.R.A. ve A.R.O.G. gibi filmlerle gişede büyük başarı yakalarken, Şahan Gökbakar de Recep İvedik serisiyle gişede rekor üstüne rekora imza attı. Son yıllarda gişeyi domine eden bu iki isim, bu yıl yeni filmleriyle sinemaseverlerin karşısına çıktı: Karakomik Filmler ve Recep İvedik 6. Ne var ki her iki film de beklentileri karşılayamadı. Toplam 700 bin izleyiciye ulaşan Karakomik Filmler, önceki Cem Yılmaz filmlerinin yarısı kadar bile izleyici çekemezken, Recep İvedik 6 da serinin önceki filmleri kadar büyük ilgi görmedi. Recep İvedik 4 ve 5 gişede 7 milyondan fazla izleyiciye ulaşırken, Recep İvedik 6’nın an itibarıyla 3.2 milyon izleyicide olması filmin bu rakamların çok altında kalacağını gösteriyor.

Öte yandan Müslüm ve Ayla gibi filmlerle gişede başarı yakalayan yapımcı Mustafa Uslu da son dönemde çıkan filmleriyle bu başarıyı tekrarlayamıyor. Uslu’nun yapımcısı olduğu Türk İşi Dondurma 571 bin izleyicide kalırken, büyük umutlarla vizyona giren Cep Herkülü: Naim Süleymanoğlu da 292 bin izleyici ile açılış yaparak büyük hayal kırıklığı yarattı.

Bu Yıl Büyük Beklentilerle Vizyona Giren Birçok Yerli Yapım Gişede Aradığını Bulamadı

Bu yıl büyük beklentilerle vizyona giren filmlerin gişede aradığını bulamaması, Türkiye sinemasında ve sinema izleyicisinde yaşanan değişimin sinyallerini verirken, popcorn krizinin patlak vermesinin ardından alelacele çıkartılan yeni sinema yasasının birçok yapımcı tarafından öngörülemeyen etkilerinin de belirgin hâle gelmesini sağladı. Zira yeni sinema yasası sonrasında izleyici için sinemada film izleme maliyetinin kayda değer ölçüde artması, sinema seyircisinin sayısında yaşanan düşüşün önemli bir nedeni olarak karşımıza çıkıyor. Geçtiğimiz yıl ile kıyasladığımızda izleyici rakamları düşerken hasılat rakamlarının artması da yeni sinema yasası ile seyircinin üzerine bindirilen yükün arttığını gözler önüne seriyor. Geçtiğimiz günlerde kaleme aldığı yazıda bu konuya dikkat çeken sinema yazarı Şenay Aydemir, sinema yasası sonrası yaşanan değişimi kapsamlı bir çalışmayla ortaya koydu.

Türkiye sinemasında yıllardır adım adım büyüyen kriz artık iyice belirgin bir hâl alırken, gişede üst üste gelen hayal kırıklıkları bu krizin etkilerinden herkesin etkileneceğini gösterdi. Sinema yazarları Şenay Aydemir ve Utku Ögetürk de YouTube’daki Kutsal Motor kanalının Kriz Masası programında konu hakkında görüşlerini paylaştı. Aydemir ve Ögetürk’ün Türkiye sinemasında 21. yüzyılda yaşanan değişim, sinema yasası sonrası daha da büyüyen sorunlar ve Türkiye sinemasında düşen izleyici sayısı hakkında konuştuğu Kriz Masası bölümünü buradan izleyebilirsiniz.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information