LhkPFsMjXqo

Sinema yazarları Hasan Cömert ve Utku Ögetürk, Netflix’in 30 günlük deneme süresini kaldırması, Can Evrenol imzalı Peri: Ağzı Olmayan Kız’ın Grand Pera’daki gösterimini, Ömer Faruk Sorak filmlerinin neden artık izlenmediğini, 1917’nin vizyonunun sürekli ertelenmesini ve WarnerMedia’nın mayıs ayında açacağı yeni dijital platformu HBO Max yüzünden gelir kaybına uğramasını Kriz Masası’nda konuştu.

Sinema yazarları Hasan Cömert ve Utku Ögetürk, sinema dünyasının öne çıkan konularını Kriz Masası’nda konuştu.

Sinema gündeminin öne çıkan konuları arasında Netflix’in Türkiye’de 30 günlük deneme süresini kaldırması konusu yer alıyor. Geçtiğimiz hafta Netflix’in, yeni kullanıcılara ulaşmak için en etkili metotlarından biri olan bir aylık ücretsiz deneme özelliğini Türkiye’de kaldırdığı açıklanmıştı. Şirketin kısa sürede geniş kullanıcı kitlesine ulaşmasını sağlayan bu özellik, Türkiye pazarına girdiği ilk günden beri Türkiye’de de kullanıcılara sunuluyor. Fakat artık Netflix’e giren yeni bir kullanıcı, bu özellikten faydalanamayacak. Netflix’in neden böyle bir uygulamaya gittiği şimdilik belirsizliğini koruyor. Utku Ögetürk, Netflix’in bu hareketini gelen son düzenlemelerle birlikte dijital platformların ekstra bir vergi vermesi şeklinde yorumladı. Ayrıca Netflix gibi kullanıcı odaklı bir platformun bu uygulamaya gitmesinde platformun ciddi bir şekilde zarara uğradığını düşündüğünü de söyledi.

Bununla beraber Hasan Cömert ve Utku Ögetürk, Can Evrenol imzalı Peri: Ağzı Olmayan Kız‘ın yıkılan Emek Sineması’nın yerine yapılan Grand Pera’daki gösterimi konusunu da konuştu. Bilindiği üzere Can Evrenol’un yönettiği Peri: Ağzı Olmayan Kız, vizyon tarihinin sürekli ertelenmesiyle çok konuşulmuştu. Filmini izleyiciyle buluşturmak için alternatif yönetmenler deneyen Can Evrenol’un bu hareketi haklı eleştirileri de beraberinde getirdi. Hasan Cömert, bu konuyla ilgili “Can Evrenol, kendi filminin vizyon bulamadığıyla ilgili bir şikayette bulunmasaydı, filminin salon bulması için destek beklemeseydi, ben kendisine böyle bir çıkışta bulunmayacaktım. Bağımsız sinemacı olduğunu deklere ediyorsun, salon bulamadığını söylüyorsun sonra da filmini GrandPera’da gösteriyorsun. Bu, bir insanın hayattaki yerini bilmemesiyle ilgili bir durum. Bir yönetmenin bundan bağımsız olması söz konusu değil.” açıklamasında bulundu.

Pinema Film, Türkiye’de Dağıtımını Üstlendiği Filmleri Türkçe Dublajlı Olarak Twitter Hesabında Yayınlıyor

Öte yandan Ömer Faruk Sorak‘ın geçtiğimiz hafta vizyona giren yeni filmi Aşk Tesadüfleri Sever 2, gişede kötü bir açılış yaptı. Gişede bir türlü iyi sonuçlar kaydedemeyen Ömer Faruk Sorak’ın filmlerinin neden izlenmediğini Hasan Cömert ve Utku Ögetürk masaya yatırdı. Utku Ögetürk, Ömer Faruk Sorak’ın beyazperdede artık bir karşılığının kalmadığını ve çektiği filmlerin Türkiye’deki izleyici kitlesine artık ulaşamadığını belirtirken; Hasan Cömert ise Sorak’ın dönemin ruhunu artık okuyamadığını ve formüller üzerinden bir iş yapmaya çalıştığını söyledi.

Ödül sezonunun çok konuşulan filmlerinden 1917’nin Türkiye’deki dağıtımcısı Pinema Film’in, 1917’nin vizyonunu sürekli ertelemesi de Hasan Cömert ve Utku Ögetürk’ün konuştuğu konular arasındaydı. Ancak bu konudan daha ilginç olan durum ise Pinema Film’in, Twitter hesabında yaptığı paylaşımlardı. Pinema Film, Türkiye’de dağıtımını üstlendiği filmleri Türkçe dublajlı olarak Twitter hesabında yayınlıyor. Şaka değil ama gerçek! Türkiye’de ilk defa rastlanan bu durum için Hasan Cömert, “Türkiye’de yasal olmayan bir şeyi bir dağıtım şirketi açık açık yapabilir mi?” sorusunu soruyor, aynı zamanda hesabın hacklenmiş olabilme ihtimalini de masaraya yatırıyor.

Hasan Cömert ve Utku Ögetürk’ün konuştuğu son konu ise WarnerMedia’nın mayıs ayında açacağı yeni dijital platformu HBO Max için uğradığı zarar. HBO Max için hazırlıklarını sürdüren WarnerMedia, normalde başka şirketlere lisansladığı film ve dizilerini elinde tuttuğu için 1.2 milyar dolar gelir kaybına uğradı. Disney, Waner Bros. gibi önemli şirketlerin kendi dijital platformlarını açıyor olması, ilerleyen zamanlarda aradaki rekabeti güçlendirecek bir etmen olarak ön plana çıkıyor. Bu durumun içerik üretimini önemli bir şekilde etkileyeceğine vurgu yapıyor, Hasan Cömert.

Bütün bu konuların derinlemesine konuşulduğu Kriz Masası bölümünü buradan izleyebilirsiniz.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information