oBSpuZDKaKI

Modern Times’tan Safety Last’e, sessiz filmlerde görsel efekt gerektirebilecek sahnelerin çekimlerinde geliştirilen yaratıcı illüzyonların bir araya getirildiği ilgi çekici bir video yayınlandı.

Alfred Hitchcock’a genç sinemacılara ne gibi tavsiyelerde bulunacağı sorulduğunda şöyle bir cevap verir: “Sessiz film çeksinler. Çektikleri bir kısa filmi, filmden bir sahneyi, daha önceden çekilmiş bir filmin sahnesini sessiz bir şekilde çekmeye çalışsınlar. O zaman sesin anlatıma ne büyük kolaylıklar kattığını göreceklerdir, yahut yaratıcılıktan ne kadar çok şey kaybettirdiğini.” Sessiz sinema, birçok mucize ile doludur. Kurgunun keşfi, imkânların zorlanması, sinemanın tiyatrodan bambaşka bir yere doğru ilerlemesine olanak tanır. Mizansen devreye girer; kurgu, bir aldatmacaya, yeni bir gerçekliğin kurulmasına olanak tanır.

Sessiz Sinema Döneminde Görsel Efekt Gerektiren Sahneler Nasıl Çekildi?

Seyirci sözlerden ziyade birbirini takip eden görüntülerin oluşturduğu anlamlı bütünlerden yeni bir anlam çıkarmaya çalışır. Görüntülerle yazılan bir romandır sessiz sinema döneminde film. Bu sebeple çağımızda yeşil perdeyle kolaylıkla çözülebilecek sahneler sessiz sinema döneminde daha büyük bir düşünsel gücün ortaya koyulmasına ve oldukça yaratıcı çözümlerin meydana getirilmesine sebep olmuştur. YouTube’da Pedro Cinemaxunga adlı YouTube kanalının video çalışmasında yaratıcı çözümlerle sessiz filmlerde kullanılan mizansen yaratma teknikleri bir araya getirilmiş. Videoda Safety Last’in ünlü saat sahnesinin nasıl çekildiği detaylıca anlatılırken Modern Times’ta Charlie Chaplin’in paten sahnesinde kullanılan tekniğin de altı çiziliyor. Genellikle görsel bir illüzyon yaratma seçeneğinin tercih edildiği sessiz filmler gerçekten oldukça yaratıcı çözümlerle yapılmak istenenin her şekilde uygulanabildiğini izleyiciye kanıtlıyor ve bu açıdan tüm tercihler hayli ilham verici.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi