Baştan sona tek bir plan sekans gibi görünecek şekilde çekilen 1917’i nasıl hazırladıklarını anlatan Sam Mendes ve Roger Deakins, provalar sırasında haritaların ve kamera açılarının eklendiği ikinci bir senaryonun ortaya çıktığını ifade etti.

Bu yıl çıkan en dikkat çekici filmlerden biri de şüphesiz 1917‘di. American Beauty, Revolutionary Road, Skyfall gibi filmlere imza atan Sam Mendes‘in imzasını taşımasıyla merak uyandıran film, baştan sona tek bir plan sekans gibi görünecek şekilde çekileceğinin açıklanmasıyla daha da heyecanla beklenen bir yapım hâlini aldı.

Yılın en heyecanla beklenen filmleri arasında yer alan 1917, bugün ABD’de vizyona girerken, film hakkında paylaşılan ilk yorumlar ortaya etkileyici bir işin çıktığını gösterdi. Daha önce Jarhead, Revolutionary Road ve Skyfall’da da Sam Mendes ile çalışan Roger Deakins‘in görüntü yönetmeni koltuğuna oturduğu 1917, gerçek zamanlı olarak ilerleyen ve baştan sona tek bir plan sekans gibi görünen yapısıyla övgü topladı.

Filmde ortaya koydukları etkileyici işle Oscar yarışında da oldukça iddialı olmaları beklenen Sam Mendes ve Roger Deakins, geçtiğimiz günlerde katıldıkları bir podcast‘te filmi nasıl hazırladıklarını anlattı.

Baştan sona tek bir plan sekans gibi görünecek şekilde çekme kararının hikâye anlatımı için etkili bir araca dönüşebilmesi için uzun süre planlama ve prova yaptıklarını söyleyen ikili, bu süreçte filmin senaryosunda bazı değişiklikler yapıldığını açıkladı. I. Dünya Savaşı sırasında geçen film için hazırlanan sette oyuncularla birlikte provalar yapan Mendes, savaş alanındaki mevziler gibi mekânların uzunluğunu ve oyuncuların bu mesafeyi ne kadar sürede kat ettiğini hesaba katarak, diyaloglarda bazı değişiklikler yapmak zorunda kalmış.

Sam Mendes İmzalı 1917, 7 Şubat 2020’de Vizyona Girecek

Bu provalar sırasında filmde kullanılacak mekânların kuş bakışı bir krokisinin çıkarıldığını ve kameraların nereye konumlandırılacağının ve nasıl hareket edeceğinin planlandığını söyleyen Mendes ve Deakins, setlerin bu kamera açıları dikkate alınarak hazırlandığını belirtti. Bu noktada ikilinin çözmesi gereken bir diğer konu da, film tek bir plan sekans gibi göründüğü için daha belirgin bir hâl alan kamera hareketlerinin izleyici tarafından fark edilmemesini sağlamak olmuş. Bunu başarmak için hazırlık sürecinde her sahnenin üzerinden defalarca geçen ve tekrar tekrar storyboard‘larını çıkaran Mendes ve Deakins, bu çalışmalar sonucunda kamera hareketlerini pek dikkat çekmeyecek bir hâle getirmeyi başarmış.

Ortaya etkileyici bir sonuç çıkmasından büyük payı olan bu provaların ve hazırlıkların film üzerindeki etkisine değinen Mendes, bunun daha önce yaptığı hiçbir şeye benzemediğini ifade etti: “Bir bakıma iki senaryomuz vardı. Bakıp ‘evet bu bir film senaryosu’ diyeceğiniz alışıldık senaryomuz vardı. Bir de 40 farklı haritadan oluşan, her mekânın çizildiği, yolculuğun ve karakterlerin gideceği yolun tasarlandığı ve kameranın nasıl konumlandırılacağının yer aldığı ikinci bir senaryomuz vardı. Çekimlere başlamadan önce bunları film ekibine dağıttık.”

Mendes ve Deakins’in filmde ne tür lensler kullanacaklarına karar vermesi de kapsamlı bir araştırma ve hazırlık sürecine konu olmuş. Filmin nasıl görüneceğine karar verirken I. Dünya Savaşı sırasında çekilmiş asker portrelerinden ilham aldıklarını söyleyen ikili, ARRI’nin yeni çıkan LF serisi kamerasını kullanarak istedikleri görüntüyü elde edebilmiş.

Heyecanla beklediğimiz 1917, Türkiye’de 7 Şubat 2020’de vizyona girecek.

Kaynak: IndieWire

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information