Paul Schrader Taxi Driver filminin senaryosunu yalnızca iki haftada tamamlamasının ardından ilk kez Brian De Palma’yla paylaşmış ancak De Palma senaryoyu geri çevirmiş.

Vietnam Savaşı’nın etkilerini üzerinden atamayan Travis’in geceleri taksi şoförlüğü yaparak sürdürdüğü hayatı, adaletsiz dünyaya karşı duruşunu izlediğimiz filmde, bunların bir temsili olarak sunulan New York da önemli bir karakterdir. Taxi Driver, çürümek üzere olan bir toplumda aslında hep orada olan duyguların da varlığını hissettirirken; gerçek hayatın acımasızlığıyla yüzleşmemizi sağlar. Filmin senaristi Paul Schrader, henüz 27 yaşında olduğu bir dönemde hayatında her şeyin kötü gitmeye başladığını, işinden, sevgilisinden ayrıldığını ve bir arabanın içinde yaşamaya başladığını anlatır. Bu yüzden Travis’in taksisi aslında Paul Schrader’ın içinde bulunduğu kapana kısılmışlık hâlini de yansıtabilen bir metafor çünkü Schrader, eğer Taxi Driver’ı yazmasaydım Travis’e dönüşebilirdim, demeyi ihmal etmiyor.

Paul Schrader Taxi Driver’ın Senaryosunu İki Haftada Yazmış

Taxi Driver’ın 60 sayfalık ilk taslağının bir çırpıda ortaya çıktığını ve taslağı bir senaryo hâline dönüştürmesinin ise yalnızca iki haftasını aldığını belirten Schrader, senaryoyu Martin Scorsese’ye götürmeden önce ilk olarak Brian De Palma’yla paylaşmış. Brian De Palma’nın “okuyacağım” dediği süreç, yönetmenin Obsession (Brian De Palma ve Paul Schrader senaryoyu birlikte yazmıştır.) ve Carrie filmleriyle sonuçlanırken Schrader, Taxi Driver için red cevabı almış. Ancak De Palma senaryoyu Martin Scorsese’ye iletmeyi ihmal etmemiş. Yanı sıra Harvey Keitel’ın canlandırdığı karakter senaryoda siyahi olsa da sonrasında hikâyenin gelişimi sebebiyle bu durumun sıkıntı yaratabileceği düşünülerek siyahi bir karakter kullanmaktan vazgeçilmiş.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information