bzYJoiOqczQ

Salò ya da Sodom’un 120 Günü ile kariyerinin izlenmesi en zor filmlerinden birine imza atan Pasolini’nin, filmin kamera arkasında faşizmin koreografisini nasıl büyük bir ustalıkla çizdiğini gözler önüne seren bir video yayınlandı.

Büyük bir sinema ustası olmasının yanı sıra bir şair, roman, oyun ve senaryo yazarı, gazeteci, ressam, edebiyat ve sanat eleştirmeni, aktivist, direnişçi ve çevirmen gibi disiplinlerarası bir zihne sahip olan Pier Paolo Pasolini; henüz ellili yaşlarında, gerçek failleri hâlen bulunamayan son derece vahşi bir cinayete kurban giderek aramızdan ayrıldı. Yarım asırlık hayatı boyunca, her koşulda direnerek ve sanata tutunarak kendini var edebilen gerçek bir efsanedir o. Bugünlere dek güncelliğini koruyarak gelen her eseri, yaşamdan umudu kesmiş herkese ilham verici niteliktedir. Yine de kendisi umudun büyük bir kandırmaca olduğunu savunur.

Salò ya da Sodom’un 120 Günü’nün Kamera Arkası

Pasolini’nin hayatı hem sivil bir direnişin hem de doğaya yönelişin izlerini taşır. Accatone’den Mamma Roma’ya, Teorema’dan Medea’ya, II Decameron’dan Salò’ya tüm filmografisiyle ayrıksı bir noktada duran ve sansasyonel filmlere imza atan Pasolini’nin filmlerinde; politikadan edebiyata, mitolojiden din öğretilerine dek kendi hayatından izler taşıyan otobiyografik dokunuşlara rastlamak mümkündür. Salò ya da Sodom’un 120 Günü ile kariyerinin izlenmesi en zor filmlerinden birine imza atan Pasolini’yi Bir Nevi Dipnot adlı YouTube kanalının yayınladığı Türkçe altyazılı videoda, oyunculukların nasıl olmasını istediği ile ilgili kararlar verirken ve adeta faşizmin koreografisini çizerken görmek mümkün. Filmin kamera arkasına da göz atma imkânı bulabildiğimiz bu görüntülerin ardından film ile ilgili Pasolini’nin görüşlerini de dinleme olanağı buluyoruz. Pasolini filmini şu sözlerle tanımlıyor;

“Sadomazoşizm insanın ebedi karakteridir… Filmdeki cinsellik, iktidar ve kişi arasındaki ilişkiyi açığa çıkaracak bir metafor olarak kullanılır. Temel olarak “öteki” olanın kimliğinin feshedilmesi söz konusudur. İktidar özünde istediğini yapabilir ve istekleri tamamen keyfidir. İktidarın anarşisinin yanı sıra bu film tarihin var olmayışı ile ilgilidir.”

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi