9aWsr_E8NdY


2004 yılında Güney Koreli usta yönetmen Chan wook Park’a Cannes Film Festivali’nde Grand Prix ödülünü de kazandıran Oldboy filmi hakkında ilgi çekici bir video yayınlandı!

Chan wook Park’ın sineması bizleri intikam olgusunun derinliklerine yöneltir. Ve, intikam denilen şeyin ne denli paradoksal bir öze sahip olduğuyla yüzleştirir. Özellikle ‘İntikam Üçlemesi’nde (Vengeance Trilogy); yaşadığı topraklardaki düzenin ve kültürün ikiyüzlü tavrını da gün yüzüne çıkaran Park, bir nevi Güney ve Kuzey olarak ikiye ayrılmış Kore’nin eleştirisini de yapıyor. Chan wook Park Sineması’nda sık rastlayabileceğimiz; çocuk kaçırma, organ mafyaları, oldukça ağır koşullarda çalışan işçiler ve siyasi temelli örgütler Güney Kore’nin siyasi, ekonomik ve kültürel problemleri olarak okunmalıdır. Kuşkusuz sinema tarihinin gelmiş geçmiş en iyi filmlerinden biri olan Oldboy hem görsel hem de senaryosal bir haz şöleni olarak kayıtlara geçer. Yalnızca hikâyesiyle değil; hikâyesini destekleyen sinematografik anlatımdan plan sekansların da yer aldığı dahiyâne kurgusuna, muazzam oyunculuklardan filmin intikam konulu senaryosuna, duygusal derinlik katmak için tekrarlanan plan kompozisyonlarına ve simgesel tasvirlere değin; ince ince işlenmiş bir sanat eseri var karşımızda. Alain Resnais’nin Hiroshima mon amour filminden beri, belki de ilk defa bu kadar harikulade kullanılan geriye dönüş sahneleri; Oldboy’un sinematik zaman dediğimiz kavramla olan ilişkisini de had safhaya çıkarıyor.

Oldboy: Tekrara Açılan Bir İntikam Yolculuğu

Oldboy, bir gece bir telefon kulübesinin önünden kaçırılarak on beş yıl boyunca bir odada hapsedilen Dae-su Oh’un intikam hikâyesini konu alır. Hiçbir açıklama yapılmadan bir gün serbest bırakılan Dae-su’nun serbest bırakıldıktan sonra gittiği bir lokantada bayılması üzerine orada çalışan Mi-do, Dae-su’ya yardım etmeye başlar. Mi-do’nun yardımıyla kendisi kaçırıldığında henüz bir çocuk olan kızının, İsveç’te yaşayan bir aile tarafından evlat edinildiğini öğrenir. Bir süre sonra kendisini kaçıran adam Dae-su’yu arayarak kaçırılmasının sebebini bulmak için beş gün süresi olduğunu, eğer kaçırılma sebebini bulamazsa Mi-do’yu öldüreceğini söyler. Fakat bulursa telefon eden adam kendini öldürecektir. Bu durum, kendi yaşamından on beş yılı çalan bu adamdan intikam almak isteyen Dae-su’yu zamana karşı bir yarışın içine sokacaktır. Filmin olay örgüsü ilerlemeye başladıkça İntikam Üçlemesi’nin ilk filmi olan Sympathy for Mr. Vengeance’daki gibi bir intikam döngüselliği ayyuka çıkacaktır. Anlatısından mizansenine dek tekrara açılan bir intikam yolculuğunu konu alan Oldboy; çağdaş bir sinema klasiği olarak yeni nesle ilham verecek bir başyapıta dönüşür.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi