Stanley Kubrick imzalı Full Metal Jacket’ın başrolünde yer alan Matthew Modine, The Dark Knight Rises’ta çalışma şansı yakaladığı Christopher Nolan ile Kubrick arasındaki benzerliklerden söz etti.

Her ne kadar ortaya çıkan sonuç pek çok kişi için hayal kırıklığına dönüşmüş olsa da, Tenet, çekim sürecinde ortaya koyulan işçilik ve sınırları zorlayan aksiyon sahnelerinin çok az görsel efekt kullanılarak hayata geçirilmesiyle oldukça etkileyici bir prodüksiyona sahne oldu. Nitekim Robert Pattinson, John David Washington, Kenneth Branagh gibi filmde rol alan isimler, çekim süreci devam ederken verdikleri demeçlerde ortaya koyulan bu işten ve Christopher Nolan‘ın yönetmenlik stilinden övgüyle söz ettiler. Üstelik bu bir ilk de değildi. Daha önce Nolan ile çalışma şansı yakalayan pek çok oyuncu da, prodüksiyon açısından her filmiyle çıtayı biraz daha yükselten, bunu yaparken de kusursuz bir iş ortaya koymaya çalışan yönetmenden övgüyle söz etmişti. Görünen o ki Nolan’ın yönetmenlik stiliyle etkilediği bu oyuncular arasında Matthew Modine de yer alıyor.

Nolan imzalı The Dark Knight Rises filminde Komiser Gordon’ın yanında yer alan polis amiri Foley’e hayat veren Matthew Modine, geçtiğimiz günlerde verdiği bir röportajda Nolan’dan övgüyle söz ederken, Nolan ile Stanley Kubrick arasındaki benzerliklerden söz etti.

Matthew Modine, Christopher Nolan ile Stanley Kubrick Arasındaki Benzerliklerden Söz Etti

Christopher Nolan

Stanley Kubrick’in 1987 yapımı Full Metal Jacket filminin başrolünde yer alan Modine, Kubrick gibi Nolan’ın da film ne kadar büyük olursa olsun çekimler sırasında set ekibini küçük ve samimi tutmayı başardığını söyledi: “Full Metal Jacket’ta bazen sette 10-15 kişiden fazla olmazdı. Oyuncu kadrosu ve film ekibinin muazzam büyüklüğü ve filmde çalışan o kadar kişiyle The Dark Knight Rises ne kadar büyük olsa da çekim yapacağınız an yaklaştıkça set gitgide küçülürdü.”

Nolan’ın mükemmeliyetçiliği ile de Kubrick’i andırdığını söyleyen Modine, bu mükemmeliyetçilik sayesinde en zorlu sahnelerin bile bir sakinlik hâli içinde çekilebildiğini belirtti. “Aksiyonun göbeğine geldiğinizde inanılmaz derecede sakin, sessiz, odaklanmış ve samimi olurdu. Tüm o gürültü ve diğer şeyler setten olabildiğine uzak tutulurdu ve bir sandalye ya da video monitörleri olması için sebep yoktu, ne gereği vardı ki? Herkes olanı biteni görebiliyordu.”

Kaynak: IndieWire

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information