Robert Redford’un son kez kamera karşısına geçtiği filmi İhtiyar Adam ve Silah, Amerika’da gerçekleştirdiği zincirleme banka soygunlarıyla tanınan Forrest Tucker’ın hikâyesini anlatıyor. A Ghost Story ile büyük beğeni toplayan David Lowery’nin yönetmenliğini yaptığı filmin oyuncu kadrosunda, Redford’un yanı sıra Casey Affleck, Sissy Spacek, Danny Glover, Tika Sumpter, Tom Waits, Elisabeth Moss gibi isimler yer alıyor. Bir banka soygununu, sürekli olarak gülümseyen, kibar davranışlı birinden beklemeyiz. Çünkü toplumun kabul ettiği suç olayları ve suçlular, çoğunlukla nefret, öfke, kin gibi negatif duygulara yakıştırılmıştır. Dolayısıyla bir suçlunun algımızdaki yeri, daha çok bu duygulara bağlanacaktır. Tabii bu, sadece ‘’yakalanan’’ suçlular için geçerlidir. Oysa sürekli olarak güler yüzlü olan ve bizleri kibar bir şekilde soyan nice soyguncular vardır! Toplumlardaki nazik davranış kodları ve kibar dil, daima varlıklı olmakla, "elitlikle" yan yana tutulmuştur. Oysa kibarlık; kişiler arasındaki saygılı iletişime hizmet etmekle birlikte, ayrıcalıklı bir toplumsal katmanın yalanlarını kapatan etik bir örtü veya perde de olmuştur. Üstelik bir miktar "politik doğruculuk" söylemleri de bu kibarlıktan nasibini almıştır. Bu çehreye bürünen bir soyguncu, işini elbette küfürler saçan, kin ve öfke dolu birinden daha kolay bir şekilde yapacaktır. Bu şekilde insanları daha kolay kandıracaktır. Forrest Tucker, yanında silah taşıyan fakat asla ateşlemeyen, şiddeti fiziksel olarak başlatmayan ama ‘’şiddetin sinyallerini’’ göstererek banka soygunları gerçekleştiren bir kişi. Tucker, banka soygunlarını, veznelere sadece gülümseyerek, centilmen bir tavırda gerçekleştirmiştir. Yani banka soymanın norm ihlali olduğu bir toplumda, o normun ürettiği kibarlık kodlarını, banka soymak için asıl silah olarak kullanmış. Ayrıca Forrest Tucker ve ekibinin oldukça sessiz bir şekilde gerçekleştirdikleri soygun sahneleri, aslında şiddetin temsili açısından da bir önem taşıyor. Zira şiddet kontrolünün, onu uygulamaktan çok göstermek olduğunu artık biliyoruz. Artık şiddetin potansiyel tehdidi, onun illüzyonunu yaratmak, insanları kontrol altına almak için, şiddet kullanmaktan çok daha etkili oluyor. Bunu en çok, çağdaş dünyanın güçlü liderlerinden biliyoruz. İhtiyar Adam ve Silah: Sakin Bir Soygun Filmi Filmin ismi (aynı zamanda uyarlandığı makalenin de ismi) bariz bir şekilde Ernest Hemingway’in The Old Man and the Sea adlı romanına gönderme yapıyor. Yine yaşlı bir adam, yine kovalama duygusu ve yine hayat boyu süren bir mücadele… Forrest Tucker, 15 yaşından itibaren çeşitli suçlara karışmış, birçok kez hapishaneden kaçmış, var olma hâlini bu çerçeve içine yerleştirmiştir. Hatta son soygununu gerçekleştirdiğinde 78 yaşındaymış. Film, Forrest’ın son yıllarını ele alıyor. David Grann’in 2003 yılında The New Yorker dergisinde yazdığı bir makaleden uyarlanan film, Tucker’ın ve ekibinin hikâyesini olabildiğince gerçeklere dayanarak anlatmaya çalışıyor. Lowery, bu yaşlı soyguncunun son yıllarını, onun hikâyesine uygun şekilde, oldukça yavaş bir tempoda anlatmayı tercih ediyor. Dolayısıyla soygun filmlerinde sıklıkla karşılaştığımız adrenalin duygusu, İhtiyar Adam ve Silah'ta bulunmuyor. Belki böyle sakin bir soygun filmi izlemek farklı bir deneyim olabilir, ancak Forrest’ın uzun kaçışlarla dolu olan yaşam hikâyesine en azından bir miktar kedi-fare oyunu katmak, filmin çıtasını yükseltebilirdi. Zira en az Forrest kadar tutkulu bir yaşantısı olan dedektif John Hunt’ın, Forrest’ı yakalamak için uzun yıllar çabaladığı biliniyor. Oysa bu süreç filmde çok atlamalı bir şekilde aktarılıyor. İhtiyar Adam ve Silah, güçlü oyuncu kadrosuna rağmen çoğunlukla Robert Redford’a odaklanıyor. Forrest’ın ekibinde yer alan diğer kişiler ve dedektif John Hunt, filmde çok…

Yazar Puanı

Puan - 65%

65%

Soygun filmlerinde sıklıkla karşılaştığımız adrenalin duygusu, İhtiyar Adam ve Silah'ta bulunmuyor. Belki böyle sakin bir soygun filmi izlemek farklı bir deneyim olabilir, ancak Forrest’ın uzun kaçışlarla dolu olan yaşam hikâyesine en azından bir miktar kedi-fare oyunu katmak, filmin çıtasını yükseltebilirdi.

Kullanıcı Puanları: 4.15 ( 1 votes)
65

Robert Redford’un son kez kamera karşısına geçtiği filmi İhtiyar Adam ve Silah, Amerika’da gerçekleştirdiği zincirleme banka soygunlarıyla tanınan Forrest Tucker’ın hikâyesini anlatıyor. A Ghost Story ile büyük beğeni toplayan David Lowery’nin yönetmenliğini yaptığı filmin oyuncu kadrosunda, Redford’un yanı sıra Casey Affleck, Sissy Spacek, Danny Glover, Tika Sumpter, Tom Waits, Elisabeth Moss gibi isimler yer alıyor.

Bir banka soygununu, sürekli olarak gülümseyen, kibar davranışlı birinden beklemeyiz. Çünkü toplumun kabul ettiği suç olayları ve suçlular, çoğunlukla nefret, öfke, kin gibi negatif duygulara yakıştırılmıştır. Dolayısıyla bir suçlunun algımızdaki yeri, daha çok bu duygulara bağlanacaktır. Tabii bu, sadece ‘’yakalanan’’ suçlular için geçerlidir. Oysa sürekli olarak güler yüzlü olan ve bizleri kibar bir şekilde soyan nice soyguncular vardır! Toplumlardaki nazik davranış kodları ve kibar dil, daima varlıklı olmakla, “elitlikle” yan yana tutulmuştur. Oysa kibarlık; kişiler arasındaki saygılı iletişime hizmet etmekle birlikte, ayrıcalıklı bir toplumsal katmanın yalanlarını kapatan etik bir örtü veya perde de olmuştur. Üstelik bir miktar “politik doğruculuk” söylemleri de bu kibarlıktan nasibini almıştır. Bu çehreye bürünen bir soyguncu, işini elbette küfürler saçan, kin ve öfke dolu birinden daha kolay bir şekilde yapacaktır. Bu şekilde insanları daha kolay kandıracaktır.

Forrest Tucker, yanında silah taşıyan fakat asla ateşlemeyen, şiddeti fiziksel olarak başlatmayan ama ‘’şiddetin sinyallerini’’ göstererek banka soygunları gerçekleştiren bir kişi. Tucker, banka soygunlarını, veznelere sadece gülümseyerek, centilmen bir tavırda gerçekleştirmiştir. Yani banka soymanın norm ihlali olduğu bir toplumda, o normun ürettiği kibarlık kodlarını, banka soymak için asıl silah olarak kullanmış. Ayrıca Forrest Tucker ve ekibinin oldukça sessiz bir şekilde gerçekleştirdikleri soygun sahneleri, aslında şiddetin temsili açısından da bir önem taşıyor. Zira şiddet kontrolünün, onu uygulamaktan çok göstermek olduğunu artık biliyoruz. Artık şiddetin potansiyel tehdidi, onun illüzyonunu yaratmak, insanları kontrol altına almak için, şiddet kullanmaktan çok daha etkili oluyor. Bunu en çok, çağdaş dünyanın güçlü liderlerinden biliyoruz.

İhtiyar Adam ve Silah: Sakin Bir Soygun Filmi

Filmin ismi (aynı zamanda uyarlandığı makalenin de ismi) bariz bir şekilde Ernest Hemingway’in The Old Man and the Sea adlı romanına gönderme yapıyor. Yine yaşlı bir adam, yine kovalama duygusu ve yine hayat boyu süren bir mücadele… Forrest Tucker, 15 yaşından itibaren çeşitli suçlara karışmış, birçok kez hapishaneden kaçmış, var olma hâlini bu çerçeve içine yerleştirmiştir. Hatta son soygununu gerçekleştirdiğinde 78 yaşındaymış. Film, Forrest’ın son yıllarını ele alıyor.

David Grann’in 2003 yılında The New Yorker dergisinde yazdığı bir makaleden uyarlanan film, Tucker’ın ve ekibinin hikâyesini olabildiğince gerçeklere dayanarak anlatmaya çalışıyor. Lowery, bu yaşlı soyguncunun son yıllarını, onun hikâyesine uygun şekilde, oldukça yavaş bir tempoda anlatmayı tercih ediyor. Dolayısıyla soygun filmlerinde sıklıkla karşılaştığımız adrenalin duygusu, İhtiyar Adam ve Silah’ta bulunmuyor. Belki böyle sakin bir soygun filmi izlemek farklı bir deneyim olabilir, ancak Forrest’ın uzun kaçışlarla dolu olan yaşam hikâyesine en azından bir miktar kedi-fare oyunu katmak, filmin çıtasını yükseltebilirdi. Zira en az Forrest kadar tutkulu bir yaşantısı olan dedektif John Hunt’ın, Forrest’ı yakalamak için uzun yıllar çabaladığı biliniyor. Oysa bu süreç filmde çok atlamalı bir şekilde aktarılıyor.

İhtiyar Adam ve Silah, güçlü oyuncu kadrosuna rağmen çoğunlukla Robert Redford’a odaklanıyor. Forrest’ın ekibinde yer alan diğer kişiler ve dedektif John Hunt, filmde çok geri planda kalıyor. Özetle sadece Forrest’a odaklı bir öykü, filmin potansiyel gücüne ket vuruyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi