High Life ile kariyerinde ilk kez hem bilimkurguyu hem de hiç alışkın olmadığı İngilizce film çekimini aynı anda kotaran Fransız yönetmen Claire Denis, bu bilmediği yolda yanına tanıdık bir yüz almış: Stuart A. Staples. İngiliz indie grubu Tinderstick’te yer alan Staples ile Denis’nin ortaklığı yıllara dayanıyor. Dolayısıyla Trouble Every Day’in romantik havasında da White Material’ın Afrika topraklarına dayanan yolculuğunda da ya Tinderstick’in ya da Staples’ın notalarının izleri var. Gelgelelim High Life, bunların arasından belki de en tutkulusu ve kesinlikle de en deneyseli.

Uzaydaki varlığın hipnotik tonunu yakalamada ustalıklı bir iş çıkaran çıkaran Stuart A. Staples, High Life için çalışmaya filmin çekimlerinden önce başladığını belirtiyor. Ortaya çıkan ilk parçanın, Claire Denis’nin 2014 yapımı kısa filmi Contact’ta da kullandığı The Yellow Light olduğunu söyleyen Staples, Dünya’da geçen flashback sahnelerde kullandığı parçanın kayıtları için ise günlerce yağmurun istediği yoğunlukta düşmesini beklediğini vurguluyor. Bestecinin şu sözleri, tüm bu sürecin muhteşem bir özeti belki de: “Bu filmin müziklerinin samimi ve hipnotik olması gerektiğini hissettim. El ve nefesle yapılmış müzik, akustik enstrümanlar, elektronik gitarlar ve parmak izleri.

High Life’ın Etkileyici Soundtrack Albümü

Kaynak: City Slang

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi