Advertisement


Haftanın Kısa Filmi köşemizde bu hafta, beklenmedik bir karşılaşmanın ardından bir süredir başa çıkamadığı öfke kontrol problemini aşan bir kedinin yaşadıklarını sıcak, yer yer de karanlık bir tonda anlatan animasyon Stuffed var.

Animasyon filmlerde, özellikle de uzunca bir süredir bu alanın en güçlü oyuncusu konumundaki Pixar‘dan çıkan yapımlarda hayvanların ana karakter olarak yer aldığı, konuştuğu ve insanlığın ortak problemlerini her kesimden izleyicinin iletişim kurabileceği bir dilin hâkim olduğu şekilde anlatılışına aşinayız. Elise Simoulin, Clotilde Bonnotte, Anna Komaromi, Edouard Heutte, Helena Bastioni ve Marisa Di Vora Peixoto isimli beş genç sinemacının birlikte imza attığı Stuffed da üç aşağı beş yukarı benzer bir yol izliyor. Oyuncağı andıran, yünden, iplerden yapılmış gibi görünen hayvanların dünyasında geçen bu kısa filmin merkezinde bir kedi yer alıyor. Öfke kontrol problemi yaşayan bu kedinin başından geçenleri anlatırken yönetmenlerin yaptıkları tercihler, Stuffed’ı günümüzün popüler animasyonlarına öykünen bir yapım olmaktan kurtarmayı başarıyor.

Stuffed: Tanıdık Ama Özgün

Film, ana karakter konumundaki kedinin aynı evi paylaştığı fille yaşadığı tartışmanın ardından yaşadığı öfke patlamasıyla açılıyor. Ve olan bitenden anlıyoruz ki bu yaşanan ilk benzer olay değil. Bu durum karşısında hem kendi tepkilerinden hem de çevresine yaşattıklarından hoşnutsuzluk duyan kedi, evinden ayrılıyor ve yalnız yaşamak adına ormanın yolunu tutuyor. Bu karar sonucunda ormanda edindiği yeni arkadaş, onun öfke kontrol problemlerinin üstesinden gelmesini sağladığı gibi hayatından beyaz bir sayfa açmak konusunda da önayak oluyor.

Kağıt üzerinde benzerlerine birçok kez rastladığımız hikâyelerden biri gibi görünen Stuffed’ın en önemli başarılarından biri, son derece güçlü bir duygu yaratırken herhangi bir diyaloğa ihtiyaç duymaması. Hiçbir diyaloğun yer alamadığı film, sesler, imgeler ve kurulan mizansenlerle kedinin yaşadığı öfke nöbetlerini ve ardından dönüşümü yansıtmayı başarıyor. Stuffed’ı değerli kılan bir diğer özellik ise duygusal anlamda nahif bir anlatı ortaya koyarken, ana karakterin yaşadığı öfke patlamalarını görselleştirirken takındığı tutum. Söz konusu sahnelerin filmin genelindeki sıcak tondan oldukça uzak olan, karanlık yapısını düşünürsek bu tercih, Stuffed’ı öfke patlamalarının görsel karşılığını, fantastiğin alanına girmekten çekinmeden bulurken sergilediği hünerle daha da çarpıcı bir yapım hâline getiriyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information