Woody Allen’ın, ABD’de vizyona girmemesine karşın Türkiye’de seyirciyle buluşan yeni filmi New York’ta Yağmurlu Bir Gün, açılış hafta sonunda iyi bir performans gösterse de yönetmenin diğer filmlerinin arkasında kaldı. 

Bir sinemacının, hatta daha da geniş konuşalım, bir sanatçının, icra ettiği sanatıyla özel hayatı arasındaki ilişkiyi ne şekilde kurmamız gerektiği, son dönemin belki de en kafa karıştırıcı sorularından bir tanesi. Takdir ettiğiniz bir yönetmen veya oyuncunun, size tamamen zıt bir karakterde, günlük hayatta konuşmaya tahammül bile edemeyeceğiniz bir insan çıkması durumunda onun bu yönünü denklemin dışına çıkarmak kolay. Ama işin içine cinsel saldırı ya da bu minvalde bir konu girdiğinde iş içinden çıkılmaz bir hâl alıyor.

İşte Woody Allen, bahsettiğimiz bu çetrefilli denklemin tam da ortasında yer alıyor. Kısa bir özetle, MeToo hareketinin yükselişi ve üvey kızı Dylan Farrow’un, yönetmen hakkındaki iddialarını yinelemesinin ardından Amazon, Allen’la olan film sözleşmesini iptal etmiş ve bu kapsamda New York’ta Yağmurlu Bir Gün‘ü ABD’de vizyona sokmama kararı almıştı. Ancak aradan geçen 1.5 yıllık sürenin ardından aynı film, Avrupa’nın birçok yerinde olduğu gibi Türkiye’de de vizyona girdi. Tüm bu tartışmalar bir yana, gişe verilerini yakından takip eden birisi olarak, New York’ta Yağmurlu Bir Gün’ün seyirciden nasıl bir reaksiyon alacağı benim için merak konusuydu.

Geçtiğimiz hafta sonunda 121 salonda vizyona giren New York’ta Yağmurlu Bir Gün, yaklaşık 10 bin seyirciye ulaştı. Salon başına 82 seyirci tutturan filmin, nispeten geniş bir dağıtım alan bağımsızlarla kıyas tuttuğumuzda başarılı olduğunu söylemek mümkün. Fakat yönetmenin önceki işlerine bir göz attığımızda -ister bu çapta bir dağıtım alsın, isterse daha sınırlı- salon başına seyirci sayısının 150’nin aşağısına pek de inmediğini görüyoruz. Hatta yönetmenin Türkiye’de en az izlenen filmi Uzun Boylu Esmer Adam için bile bu sayı 159. Dolayısıyla New York’ta Yağmurlu Bir Gün’ün gişe performansını; bağımsız bir filme göre başarılı, bir Woody Allen filmine göre başarısız şeklinde özetleyebiliriz.

New York’ta Yağmurlu Bir Gün’ü bir kenara bıraktığımızda, 30 Ağustos’taki resmi tatile karşın geçtiğimiz hafta sonunun seyirci sayısı bakımından parlak geçmediğini belirtmek gerek. Gelgelelim listenin ilk sırasındaki Masal Şatosu – Sihirli Davet isimli çocuk filmi, başarısını bu güne borçlu olabilir. Geçtiğimiz hafta sonunun lideri Bir Zamanlar… Hollywood’da ikinci, bir önceki hafta sonunun lideri Hızlı ve Öfkeli: Hobbs ve Shaw üçüncü sırada yer alıyor. Haftanın oldukça geniş dağıtım alan iki yeni filmi Abigail: Sınırların Ötesinde ve Kediler ise pek de başarılı bir performans göstermiyor.

Hafta Sonu Gişe Rakamları: 30 Ağustos-1 Eylül 2019

Film Adı Salon Hafta Hafta Sonu
Seyirci
Toplam
Seyirci
1 Masal Şatosu – Sihirli Davet 266 1 61.147 61.147
2 Bir Zamanlar… Hollywood’da 278 2 54.670 228.321
3 Hızlı ve Öfkeli: Hobbs ve Shaw 339 5 51.005 1.252.427
4 Sar Başa 312 2 38.527 154.247
5 Angry Birds Filmi 2 304 3 24.287 209.434
6 Siccin 6 247 4 21.140 382.427
7 Abigail: Sınırların Ötesinde 313 1 16.484 16.484
8 Kediler 223 1 10.584 10.628
9 Kod Adı: Angel 178 2 10.572 47.432
10 New York’ta Yağmurlu Bir Gün 121 1 9.962 10.864

Kaynak: Box Office

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi