Guillermo Del Toro, vatandaşı Alfonso Cuarón’un yeni filmi Roma’yı neden bu kadar sevdiğini 10 maddede açıkladı.

Geçtiğimiz yıl The Shape of Water ile hem En İyi Film hem de En İyi Yönetmen Oscarlar’ını kazanan Guillermo Del Toro, bu yıl aynı ödüller için favori gösterilen Roma hakkında görüşlerini sosyal medya üzerinden paylaştı. Daha önce Indiewire‘a verdiği bir röportajda Roma’nın “tüm zamanların en sevdiği 5 filmi” arasında yer aldığını söyleyen Del Toro, Twitter’da film hakkında dikkat çekici analizler yaptı.

Guillermo Del Toro, Tüm Zamanların En Sevdiği 5 Filmi Arasında Gösterdiği Roma Hakkında Analizlerini 10 Maddede Açıkladı

***Yazının bundan sonraki bölümü Roma ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerebilir.***

1) Açılış sahnesi, her ne kadar sudaki yansımada bir anlığına buluşmuş olsalar da, pisliğe bulanmış yer ile gök arasındaki uzlaşmaz farkı ortaya koyuyor. Roma’da tüm gerçekler suyla aktarılıyor.

2) Ev halkı arasındaki sınıf farkı gibi varoluşsal düzlemler delinemiyor. Ailenin birbiriyle yaklaştığı anlar hızlıca geçip gidiyor. “Hayatımızı kurtardı” dedikten saniyeler sonra “Bana muzlu bir içecek hazırlayabilir misin?” geliyor.

3) Bana göre Cleo’nun “sessizliği” dramatik yolculuğunda bir araç olarak kullanılıyor. Bu yolculukta en derin sancısı da yine suyla ortaya çıkıyor. Cleo, okyanusta çocukları kurtardıktan sonra nihayet sessizliğini bozuyor ve “Doğmasını istememiştim” diyerek acısını paylaşıyor.

4) Alfonso Cuarón, Roma’da özenle hazırlanmış bir diğer sahnede Cleo’nun suyunun gelmesiyle şiddet olaylarının patlak vermesini aynı anda sunuyor. Bebek ölü doğuyor.

5) Roma, bir portre değil, her açıdan bir Fresco, bir Mural. Bunu sadece görsel tasarımında değil yana doğru akan kamera hareketlerinde de görebiliyoruz. Bağlam, iç karışıklık, kutuplaşma, politika ve zamanın ahlâkı gibi işitsel ve görsel bilgiler okunması için karenin içinde yer alıyor.

6) Bana öyle geliyor ki Cuarón ve Eugenio Caballero’nun Mexico City’nin kaldırımlarıyla, mağazalarıyla, asfalt yollarıyla birkaç bloğunu devasa bir alana kurması çoğu kişi tarafından bilinmeyen muazzam bir başarı.

7) Sınıflar arasındaki fark sadece ev halkı arasında değil, aile içinde ve Cleo ile Fermin’in antreman sahasındaki karşılaşmasında da kendisini gösteriyor.

8) Roma, sinematik hikâyesini aktarmak için görüntü ve sesi kullanıyor. Sinema salonunda izlendiğinde, oldukça dinamik bir ses miksajına sahip olduğu anlaşılıyor. Kolay fark edilmiyor ama titizlikle yapılmış.

9) Her şey döngüsel. Pepe, farklı sınıflardan farklı mesleklere sahip olduğu geçmiş hayatlarını bu yüzden hatırlıyor. Hayat, birliktelik, sevgi; her şey gelip geçiyor.

10) Son kare, açılış sahnesiyle uyum içinde. Bir kez daha yer ve gök. Sadece Cleo ikisi arasında geçiş yapabiliyor. Zovek sahnesinde de gördüğümüz gibi o mağfirete sadece Cleo sahip. Yere bakarak açtığımız filmi göğe bakarak kapatıyoruz, ancak gök her zamanki gibi çok uzakta.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi