https://open.spotify.com/episode/51G0SEDKut4c5wUcfDQo7y?si=BljAlBaDT-iZYwzsiQmXHA

FilmLoverss Radyo’nun yeni bölümünde Esen Tan, Güvenç Atsüren ve Utku Ögetürk, Brightburn’ün vizyon takviminden çıkarılması üzerinden merakla beklenen filmlerin Türkiye’de neden vizyona sokulmadığını ve Nuri Bilge Ceylan’ın Ahlat Ağacı filmindeki sineklerle ilgili atılan bir tweet’ten hareketle film analizlerindeki aşırı yorum konusunu masaya yatırıyor.

Türkiye’de vizyona giriş tarihi 19 Temmuz olarak belirlenen Brighburn filminin yapımcı şirketi Warner Bros., filmin Türkiye’de beklenen gişe hasılatına ulaşmayacağı kanısıyla geri adım atarak vizyona sokmama kararı aldı. Geçtiğimiz yıllarda da bu duruma benzer olarak vizyondan geri çekilen filmlerin olması neticesiyle FilmLoverss Radyo’nun 5. bölümünde, hem geçmişteki örnekler üzerinden hem de Brightburn özelinde sinemanın ve Türkiye’deki sinema sektörünün gidişatına dair işaretler veren “vizyona girmeme” konusu tartışıldı.

Nuri Bilge Ceylan Sinemasında Sinek Yönetimi

İki ayrı ana başlık üzerinden seyreden podcast’in ikinci bölümünde ise, twitter gündeminden bir olayla aşırı yorum konusu tartışıldı. Nuri Bilge Ceylan’ın Ahlat Ağacı filmi hakkında atılan bir twitter flood‘u, yönetmenin filmde bilinçli bir tercih olarak, karakterlerin kötü niyetli olduğunu belirtmek için bazı sahnelere sinek ya da sinek sesi yerleştirildiğini öne sürdü. Tweet‘in desteklenmesi ve filme dair yapılan bu okumanın başka kullanıcılar tarafından sahiplenilmesiyle, yapılan okuma öznel bir yorumun ötesine geçip, yönetmenin sinemasına dair neredeyse kesinleşmiş bir tespitine dönüştü. Bu olay üzerinden aşırı yorum ve detaycı tespit arasındaki ince çizgi, sinema eleştirisinin ve öznel yorumlamanın muğlak sınırları masaya yatırılıyor.

Podcast’imizi iTunes üzerinden buraya tıklayarak dinleyebilirsiniz.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi