Fatih Akın, asla ödün vermediği politik duruşuyla, özellikle milliyetçi–muhafazakâr kesimi oldukça rahatsız eden açıklamalarıyla, arada kalmış kültürel kimliği ve bu kimlikten beslenen muhteşem filmleriyle sürekli tartışmalara sebep olan, doğal olarak bu topraklarda hem nefret edilen, hem de oldukça sevilen bir yönetmen.

Fatih Akın’ın anlatısında müzik kullanımının bambaşka bir yer tuttuğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Hatta bana göre Türkiyeli yönetmenlerin arasında müzik kullanımını en iyi kotaran yönetmen, kendisidir. Her filminde, o filmin ruhuna uygun şarkıları öyle bir yakalar ki, filmlerini izledikten sonra bu şarkılar kafamızda sürekli dönmeye başlar. Solino ve Im Juli’de daha naif ve yumuşak sound‘u olan şarkıları kullanırken, Duvara Karşı’ya geldiğimizde ise anlatının sertliği müziğe de yansır. Alman punk grupları kulağımızda çınlarken birden kendimizi ‘’Yine mi Çiçek’’ dinlerken buluruz. Fakat Fatih Akın, bu şarkıyı öyle bir sahnede kullanmıştır ki bu geçiş bizi asla rahatsız etmez, tam aksine drama hissiyatını iliklerimize kadar işler. Arada kalmış kültürel kimliğini filmlerine yansıtırken en büyük yardımcısı yine şarkılardır. Bir Alman gencinin ya da Almanya’da yaşayan bir azınlık bireyin etkilendiği şarkıları da, bu topraklarda yaşayan orta yaşlıların etkilendiği şarkıları da çok iyi bilir.

Yaşamın Kıyısı’nda bir kulüpte Lotte ve Ayten dans ederken Shantel’den öyle bir şarkı girer ki, biz de o an kendimizi o dans pistinde ikilinin yanında uçmuş şekilde dans ederken hissederiz. The Cut filminde bir trajediyi anlatırken arka planda Alexander Hacke’nin besteleri dramayı ince ince beynimize nakşeder. Soul Kitchen’daki müzik kullanımı ise bambaşka bir ustalık seviyesindedir. Hikâye ve müzik birbirini kusursuz bir şekilde tamamlar. In The Fade filminde Katja’nın adalet arayışında, heyecanında ve hayal kırıklıklarında çağımızın modern ozanları Lykee Li ve Courtney Barnett bize eşlik eder.

Demiştik ya, Fatih Akın, bu toprakların müziğini de çok iyi bilir ve hatta peşine düşer. Muhteşem bir çalışma olan Crossing Of The Bridge’te Alexander Hacke ile birlikte İstanbul’da müziğin peşine düşer. Sezen Aksu, Müzeyyen Senar, Ceza, Aynur Doğan, Baba Zula, Replikas, Ceza, Duman, Selim Sesler, Siya Siyabend ve Mercan Dede gibi isimleri barındıran büyük bir çeşitliliğin peşinde izleyiciyi mest eder. Şimdi gelin birlikte bu büyük çeşitliliğin tadını çıkartalım.

Fatih Akın Filmlerinden Muazzam Müzikler

*Depeche Mode – I Feel You
*Sisters Of Mercy – Temple Of Love
*Cihan Okan – Yine Mi Çiçek
*Yusuf Taşkın – Ağla Sevdam (Ağır Roman)
*Shantel – Fanfare Ciocarlia – Iag Bari
*Brooklyn Funk Essentials feat Laço Tayfa – Istanbul Twilight
*Brooklyn Funk Essentials feat Laço Tayfa – Keep It Together
*Sezen Aksu – Değer mi
*Cowboy Junkies – Blue Moon Revisited (A Song For Elvis)
*Kool & The Gang – Rated X
*Ruth Brown – I Don’t Know
*Dyke & The Blazers – We Got More Soul
*Louis Armstrong – The Creator Has A Master Plan
*Brenna MacCrimmon & Selim Sesler – Saniye’m
*Alexander Hacke – Cuban Rumba
*Kazım Koyuncu, Şevval Sam – Ben Seni Sevduğumi
*Selim Sesler – Kasap Havası
*Neşe Karaböcek – Son Hatıra
*Birol Topaloğlu – Heyamo
*Shantel, Rona Hartner – Inel Inel De Aur
*Ahmet Kaya – Şafak Türküsü
*Shantel – Lotte & Ayten
*Barbara Vitali – Canto Di Solino
*Vittoria Grigolo – Leaving Solino
*Sertab Erener – Music – Live
*Duman – İstanbul
*Baba Zula – Cecom
*Ceza – Holocaust
*Mercan Dede – Ab-i Hayat
*Müzeyyen Senar – Haydar
*Sezen Aksu – İstanbul Hatırası
*Courtney Barnett – Anonymous Club
*Queens of the Stone Age – The Bronze
*Hindi Zahra – The Blues
*Lykke Li – I Know Place

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi