eri0I7oz7_k

Memento, The Prestige, Inception ve The Dark Knight gibi filmleriyle büyük başarılara imza atan sinema sanatının dâhi yönetmenlerinden Christopher Nolan’ın filmlerinin nasıl sonlandığını inceleyen etkileyici bir video yayınlandı! 

Yer yer abartıya kaçılsa da Christopher Nolan’ın çılgın bir sihirbaz olduğunu ve sinemanın büyülü dünyasını sihir yapmak için üretici biçimde kullandığını söyleyebiliriz. Kariyerinin en başından beri, istisnasız her filminde, izleyiciyi mutlak surette şaşırtmayı kendine görev edinen ve yaptığı bu sihirle bir yandan ufkumuzu açarken bir yandan da zihnimizi harekete geçiren bir sihirbaz üstelik. Çünkü bilirsiniz ki; bir Christopher Nolan filmi asla tipik ve sınırları keskin biçimde belirlenmiş bir sonla bitmez. Karakterler çözülme yaşamış, karşılaştıkları problemlerin üstesinden gelmiş olsalar da Nolan ortaya bir problem daha atarak, daha doğrusu filmin sonuna bir bomba daha atarak kaçar gider, siyah ekran belirir ve credits bölümü akmaya başlar. Film biter ama aslında bitmez; zihnimizde akmaya devam eder. Geleneksel anlatı yapısını kıran Nolan’ın bu ‘hile’si, şüphesiz ki, filmlerini özel, büyülü ve akılda kalıcı bir statüye taşıyor. Böylece Nolan, filmlerine ölümsüzlük bahşetmeyi de başarmış oluyor. Bu sihir değil de nedir?

Christopher Nolan Filmleri Nasıl Sonlanıyor?

Yukarıda izleme fırsatı bulacağınız videoda Christopher Nolan’ın The Prestige, Interstellar, The Dark Knight ve Dunkirk gibi filmlerinin final sahnelerini inceleyen Jacob T. Swinney; Nolan filmlerinin genel olarak üç perdeden oluştuğunu ama görmememize rağmen varlığını hissettiğimiz dördüncü bir perdeye açıldığını aktarıyor. Gerçek bir anlatı ustası olan Nolan’ın The Prestige filminin hemen başında Michael Caine’in karakterine şu sözleri söylettiğini duyarız: ”Tüm sihirbazlık gösterileri üç perdeden oluşur.” Bu elbette manidar ve kasıtlı olarak tercih edilmiş bir cümle. Zira tıpkı sihirbazlık gösterileri gibi sinema da genel olarak üç perdeden oluşan bir yapıya sahip. Nolan da filmlerinde bu kurala sıkı biçimde bağlı kalmasına rağmen lineer olmayan bir anlatı düzlemi kurarak filmlerine alışılmışın dışında bir görünüm kazandırır. Ve üçüncü perdenin sonunda işleri değiştirerek genel anlatı yapısını yıkıp, topu izleyiciye atarak belirsizliğin içinde sürüklenip gitmemize yol açar.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi