-j7RhyP81aM


Chan-wook Park, katıldığı bir söyleşide kendisine yöneltilen sorular aracılığıyla sinemasının yapı taşlarından, Oldboy’un neden yorucu bir film olmasını istediğinden ve filmlerindeki Kafka etkisinden bahsediyor. 

Chan-wook Park’ın sineması bizleri intikam olgusunun derinliklerine yöneltir. Ve, intikam denilen şeyin ne denli paradoksal bir öze sahip olduğuyla yüzleştirir. Özellikle “İntikam Üçlemesi”nde (Vengeance Trilogy); yaşadığı topraklardaki düzenin ve kültürün ikiyüzlü tavrını da gün yüzüne çıkaran Park, bir nevi Güney ve Kuzey olarak ikiye ayrılmış Kore’nin eleştirisini de yapar izleyicisine. Chan-wook Park sinemasında sık rastlayabileceğimiz; çocuk kaçırma, organ mafyaları, oldukça ağır koşullarda çalışan işçiler ve siyasi temelli örgütler Güney Kore’nin siyasi, ekonomik ve kültürel problemleri olarak okunmalıdır. Kuşkusuz sinema tarihinin gelmiş geçmiş en iyi filmlerinden biri olan Oldboy hem görsel hem de senaryosal bir haz şöleni olarak kayıtlara geçer. Yalnızca hikâyesiyle değil; hikâyesini destekleyen sinematografik anlatımdan plan sekansların da yer aldığı dahiyâne kurgusuna, muazzam oyunculuklardan filmin intikam konulu senaryosuna, duygusal derinlik katmak için tekrarlanan plan kompozisyonlarına ve simgesel tasvirlere değin; ince ince işlenmiş bir sanat eseri var karşımızda.

Chan-wook Park: “Karakterin Düşünceleri, Yönetmenin Düşüncelerini Yansıtmak Zorunda Değildir.”

Chan-wook Park ise katıldığı bir söyleşide kendisine yöneltilen sorular aracılığıyla sinemasının yapı taşlarını kompakt bir biçimde paylaşmayı ihmal etmiyor. Ümid Gurbanov’un çevirisiyle yayınlanan videoda, Chan-wook Park, filmlerinde büyük bir Kafka etkisinin olduğundan bahsediyor. Hatta bu etkilenme biçiminin sadece okumak ve beğenmekten ziyade, onu absürt ve gerçeküstü olan üzerine düşünmeye ittiğini belirtiyor. İntikam üçlemesinin ilk filmi olan Sympathy for Mr. Vengeance’in beğenilmediğini ancak kendisinin de Oldboy’dan ziyade bu filmle bağ kurduğunu belirten Chan-wook Park, filmleriyle izleyiciyi yormak istediğini açıklıyor. İzleyicinin rahatlamak için film izlemesini mantıklı bulmayan yönetmen bu rahatlama hissi için sıcak bir duşun daha etkin olabileceğini, sinemanın işlevinin bu olmaması gerektiğini belirtiyor. Oldboy’da sıklıkla kullanılan ellerin önemli olduğunu, önceki filminde hikâyenin sıklıkla ayak ve bacaklar üzerinden ilerlediğini ve bu kez elleri merkeze alacağı bir film yapma isteğiyle yola çıktığını açıklıyor.

Park’ın kendi anlatımıyla sinemasını tanımladığı videoya aşağıdan ulaşabilirsiniz.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi