La vie de Jésus, Camille Claudel, 1915 ve Jeannette, l’enfance de Jeanne d’Arc gibi filmleriyle dikkat çeken Fransız yönetmen Bruno Dumont’un, filmlerinde insan yüzünü kullanma tarzını inceleyen bir video yayınlandı!

Robert Bresson’un yönetmenlik stilinden çokça etkilendiğini her defasında dile getiren Fransız yönetmen Bruno Dumont’un filmlerinde, tam da bu açıklamasını doğrular derecede, öne çıkan özelliklerden biri insan yüzünü kullanma ve konumlandırma biçimidir. Karakterlerinin yüzüne diğer tüm uzuvlarından çok daha fazla değer veren Dumont; onların mutlu, kederli, neşeli ya da endişeli hâllerini aktarmak için tüm dikkatlerimizi yüzlerine çekmemizi sağlar. Bruno Dumont, ister varoluşçu kaygılarla dolu sert bir drama, ister insanlığın çirkin yanını da gösteren iyimser bir komedi filmi yapmış olsun, hemen her zaman karakterlerinin ifadelerini anlatılarında kullanmayı tercih eder. Karakterlerinin en küçük yüz hareketlerine bile odaklanarak hayatlarındaki değişim ve dönüşümleri adeta yüzün topografik haritalandırmasını gerçekleştirerek ortaya koyan Dumont, bu anlamda filmlerinin arkasındaki felsefenin tezahür etmesini de sağlar.

Bruno Dumont Sinemasında Yüzler

Fandor tarafından oluşturulan bu videoda, yönetmenin La vie de Jésus, Camille Claudel, 1915 ve Jeannette, l’enfance de Jeanne d’Arc gibi filmlerinde karakterlerin yüz ifadelerine odaklandığı sahnelere dikkat çekilerek Bruno Dumont sinemasını eşsiz ve özgün bir niteliğe ulaştıran tekilliğin izlerini görüyoruz. Varoluşsal kaygının hüznünden mutluluğu sembolize eden bir sevince dek, hemen her tür duygu durumunu karakterlerinin yüzleri üzerinden ifade etmeyi seçen Dumont’u günümüzün en değerli yönetmenlerinden biri yapan şey de böylesi bir anlatım biçimi oluyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi