OzpSjKqd3-U


Palm Springs filminin yönetmeni Max Barbakow, New York Times’ın Anatomy of a Scene serisinde, filmin en etkileyici sahnelerinden birini mercek altına aldı.

***Bu yazı Palm Springs ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerir.***

Aynı günü tekrar yaşamak ve zaman döngüsünün içerisinde sıkışıp kalma durumu, bugüne kadar birçok filmde karşımıza çıktı. 1993 yapımı Groundhog Day filmiyle birlikte sinemada daha popüler hâle gelen bu formül, son olarak prömiyerini yaptığı 2020 Sundance Film Festivali’nde beğeniyle karşılanan Palm Springs filminde kendisine yer buldu.

Başrollerinde Brooklyn Nine-Nine dizisiyle yıldızı parlayan Andy Samberg ve How I Met Your Mother’da Anne karakterini canlandırmasıyla tanınan Cristin Milioti yer aldığı, Sundance’te Neon ve Hulu tarafından rekor fiyata satın alınan film, kız kardeşi Tala’nın Palm Springs’teki düğününde nedime olan Sarah’nın, kaygısız kişiliğiyle ön plana çıkan Nyles ile tanışmasını ve ikilinin yaşadıkları ilginç olayları konu alıyor. Palm Springs’teki düğünde yolları kesişen ikili, bir süre sonra aynı döngünün içerisine hapsoluyor. Sürekli kendilerini aynı yere geri dönmüş bir şekilde bulan Sarah ve Nyles, hem birbirlerinden ve hem de bulundukları döngüden kurtulmak için ellerinden geleni yapıyor.

Palm Springs, sosyal mesafeyi korumak adına evde kaldığımız karantina sürecinde neredeyse aynı günü yaşadığımız, devamlı aynı şeyleri yaptığımız, pandemi sürecinin getirdiği rutin hayatın döngüsü içerisinde, aslında çok fazla şeye takılmadan anı yaşamamız gerektiğini, hatta bazı açılardan biraz umursamaz olmayı bizlere söylüyor. Bunu da günlük hayatımızın içerisinde olan sıradan karakterler üzerinden abartıya kaçmadan anlatıyor.

Sarah ve Nyles, aynı döngüye hapsolduktan bir süre sonra anın tadını çıkarıyor, gırgır şamatayla günlerini geçiriyor. Uzun zamandır bu döngü içerisinde olan Nyles, Sarah sayesinde kendisini yeniden doğmuş gibi hissederken; Sarah ise ait olduğu bu yeni düzenin depresifliğini yaşamadan önce hayatın tadını çıkarıyor, bir nevi hayatla dalga geçiyor. Bu açıdan devamlı aynı güne uyandığımız bu süreçte film, izleyiciyi zihni arındırmak için çıkılan bir tatilin içerisine sürüklüyor. Pandemi süreciyle yeni bir anlam kazanan günlük hayatımızın içerisinde hayata kısacık bir süre pembe gözlükle bakmamız gerektiğini hatırlatıyor. Film, oyuncuların uyumu ve eğlenceli tonuyla hikâyesini inandırıcı hâle getiriyor.

Bir Sahnenin Anatomisi: Max Barbakow’un Anlatımıyla Palm Springs

Olaylar başlamadan önce Sarah ve Nyles, Sara’nın kız kardeşi Tala’nın düğününde aynı çatı altında bulunuyor. Sarah, tam kız kardeşi için konuşma yapacağı sırada Nyles sahneye çıkıyor ve konuşma yapıyor. İzleyici olarak tıpkı Sarah gibi o sırada neler olduğunu anlamaya çalışıyor ve Nyles’ın yaptıklarına bir anlam yükleme çabası içerisine giriyoruz. Konuşma bittikten sonra dans sahnesi bizleri karşılıyor ve Nyles, değişik koreografilerle süslenmiş bir şekilde dans ederek Sarah’a doğru geliyor ve bu sahnede Sarah ve Nyles, ilk defa göz göze geliyor.

Koreograf Michelle Johnston ile bu dans sahnesine birlikte çalışan Andy Samberg, sahnenin eğlenceli tonunu başarılı bir şekilde yansıyor. Bu dans sahnesi için senaryonun yazım aşamasında Paolo Sorrentino imzalı The Great Beauty filminden esinlendiklerini söyleyen yönetmen Max Barbakow, Nyles’ın konuşmasından itibaren süregelen bu sahnenin nasıl ortaya çıktığını şu şekilde kelimelere döküyor:

“Bu sahnede dengelemem gereken pek çok unsur var ve onu eğlenceli kılan da bu. Nyles’in gelin ve damat hakkında son derece kişisel ayrıntıları bilmesi gibi bu konuşmanın tuhaf doğası da var. Bu, onun bu geceyi sonsuza kadar yaşadığını ortaya çıkarmak için kurnazca bir şekilde yapılmış. İzleyiciyi de bu hikâyenin ortasında bırakıyoruz. Bunun çalışmasını sağlayan şey, Andy’nin inanılmaz performansı, tamamen kontrolü elinde tutuyor. Ve en önemlisi, konuşma ayrıntılı, saçma sapan bir baştan çıkarmanın ilk kısmı. Bu sevimli bir buluşmanın sıra dışı versiyonu. Burada Nyles ve Sarah’ya, bu aşk hikâyesinin başlangıcına göre daha öznel bir kamera açısıyla kilitleniyoruz, asıl mesele bu. Ve kamera Cristin Milioti’ye ne zaman geri dönse, o da bizim düşündüğümüz şeyi tamamen veriyor.”

Max Barbakow’un açıklamalarından anladığımız kadarıyla birçok etmenin başarılı bir şekilde bir araya gelmesi böyle ilgi çekici bir sahnenin ortaya çıkmasına vesile olmuş. Başta yer alan bu sahne, filmin devamını izlememizde önemli bir görev üstleniyor. New Tork Times’ın Anatomy of a Scene serisinde yayınlanan bu sahnenin Max Barbakow tarafından analiz edildiği videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information