Advertisement
DZt72lfbZDs


Jay Roach’un anlatımıyla, Charlize Theron, Nicole Kidman ve Margot Robbie’li Bombshell’in önemli bir sahnesine yakından bakalım.

**Bu yazı Bombshell ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerir.***

Game Change ve Trumbo ile adından övgüyle söz ettiren Emmy ödüllü yönetmen Jay Roach‘un imzasını taşıyan, The Big Short ile En İyi Uyarlama Senaryo Oscarı’nı kazanan Charles Randolph’un senaryosunu kaleme aldığı Bombshell, hakkında çıkan cinsel taciz suçlamalarının ardından, kurucusu olduğu Fox News’ten ayrılmak zorunda kalan Roger Ailes’ın sonunda suçlarıyla yüzleşmek zorunda kalmasını sağlayan kadınların hikâyesini anlatıyor. Sinema sektörüyle beraber tüm dünyayı sarsan #MeToo ve Time’s Up hareketleri sayesinde, suçları yıllar sonra da olsa gün yüzüne çıkan isimlerden biri olan Roger Ailes’ın çöküşünü anlatan film; Charlize Theron, Nicole Kidman ve Margot Robbie gibi üç önemli ismi bir araya getiriyor. Film, ikisi gerçek, biri kurmaca olmak üzere olayların merkezinde yer alan üç kadın karakterin hikâyesini farklı açılardan ele alıyor.

Bu üç kadın, gerçekleri gün yüzüne çıkarmak için sadece Roger Ailes’e karşı değil Fox News’teki oturmuş çarpık düzene karşı da mücadele etmek zorunda kalıyor. Filmde Charlize Theron, bir dönem Fox News’ün ekranlardaki en önemli sunucusu olan, 2017’de Fox News’tan ayrılıp NBC News’e geçen Amerikalı sunucu Megyn Kelly‘e hayat veriyor. Nicole Kidman ise Roger Ailes’a karşı cinsel taciz davası açarak tüm bu süreci başlatan ünlü sunucu Gretchen Carlson‘ı canlandırırken; Margot Robbie ise kurmaca karakter Kayla Pospisil olarak izleyici karşısına çıkıyor.

Jay Roach’un olayları ele alış şekli, eleştirmenlerden ve izleyicilerden farklı yorumlar aldı. Kimileri filmin #MeToo’yu sorunlu bir yerden ele aldığını savunurken; kimileri de filmin yakın tarihte yaşanan bir olayı, sığlıktan uzak bir anlatımla izleyiciye aktardığını düşünüyordu. Olumlu ve olumsuz eleştirilerin hedefi olan Bombshell hakkında herkesin hemfikir olduğu bir konu varsa, o da hiç şüphesizdir ki filmdeki “asansör” imgesi. Fox News binasındaki hiyerarşinin, daha doğrusu güç ilişkilerinin bir temsili olan asansör, aynı zamanda Charlize Theron, Nicole Kidman ve Margot Robbie’nin film boyunca bir araya geldiği tek mekân olma özelliğini taşıyor. Bu üç kadının bir araya geldiği sahne ise filmin en önemli anlarından birini oluşturuyor.

Bir Sahnenin Anatomisi: Jay Roach’un Anlatımıyla Bombshell

Sahnenin başında Roger Alies’ın tacizine uğrayan, yaşadığı şoka rağmen kariyerinde yükselmek için ilk başta bu duruma sessiz kalan Kayla karakterini görüyoruz. Kayla, ilk başta yaşadığı bu ağır olayı Kate McKinnon’in canlandırdığı Jess karakterine anlatmak istiyor ancak Jess, Kayla’nın yaşadığı bu ağır olayı kendisiyle paylaşmasını istemiyor. Bunun sonuncunda üzüntüsünü içinde yaşayan Kayla, Roger Alies’ın ofisinden telefon alıyor ve sessizce tedirgin bir şekilde asansöre doğru gidiyor. Kayla’dan sonra asansöre Megyn Kelly, sonrasında ise Gretchen Carlson giriyor. Roger Alies’ın tacizine uğrayan bu üç kadın, sırlarıyla birlikte asansörde bekliyor ve birbirlerine tek bir kelime anlatmadan acılarını içlerine gömüyor. Tacizi farklı şekillerde yaşayan bu üç kadın, aynı mekânın içinde sıkışıp kalıyor ve yaşadıkları olayın kendilerinde ne kadar ağır etkiler bıraktığını bakışlarıyla izleyiciye yansıtıyorlar.

Jay Roach, sonrasında oluşacak kadın dayanışmasının temellerinin atıldığı bu asansör sahnesindeki müzik kullanımına dikkat çekiyor. Bu sahne, film boyunca duyduğumuz müziklerden daha farklı enstrümantal bir tona sahip. Roach, bu sahnenin müziğini besteleyen Theodore Shapiro‘nun sahnenin ağırlığını izleyiciye aktarma ve karakterlerle empati kurma anlamında başarılı bir iş ortaya koyduğunu söylüyor. Filmin görüntü yönetmenliğini üstlenen Barry Ackroyd‘un kamera açıları ise olayların ağırlının izleyici üzerinde hissedilmesinde önemli bir etken oluyor.

Jay Roach, asansör sahnesiyle ilgili düşüncelerini şu şekilde dile getiriyor: “Kayla, asansöre doğru yürüyor ve yalnız olacağını düşünüyor. Ancak sonrasında idolü Megyn Kelly asansöre giriyor. Tacize uğrayan ve sırları olan iki kadın, aynı mekânın içerisinde sıkışıp kalıyor ve birbirlerine tek bir kelime söylemiyorlar. İkisi de Roger Alies’ın bulunduğu kata gidiyor. Bu sahne, Barry Ackroyd’un inanılmaz derecede insancıl faaliyetinin harika bir örneği. Barry, sadece insanları izliyor ve neye tepki verdiklerine dikkat ediyor ve kompozisyonu performanstan çıkarıyor. Gretchen Carlson, asansöre giriyor. Roger tarafından taciz edilen bu üç kadın, aynı yerde sıkışıp kalıyor. Bütün sahne, hepsi aynı alanda olmalarına rağmen bu kadınların birbirinden nasıl ayrıldıklarıyla ilgili. Onların asansörde olmalarına rağmen birbirlerini desteklemediklerini geniş çekimle anlatmak istedim. Sonrasında Megyn, onların uzaklaştıklarını izler, özellikle Margo’nun Roger’ın katında indiğini görür ve tacizin Fox’ta gerçekleştiğini bilir.”

Bu açıklamalarından anladığımız kadarıyla Jay Roach, bu sahnenin izleyicinin aklına kazınması için çok çalışmış ve ortaya filmin en iyi sahnesini çıkarmış. New York Times’ın Anatomy of a Scene serisinde yayınlanan, filmin en akılda kalıcı ve önemli anlarından birini oluşturan bu sahnenin analiz edildiği videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information