jCa6tRUretU


Alfonso Cuarón’un anlatımıyla, dünya çapında büyük ses getiren Roma filminin önemli bir sahnesine yakından bakalım.

**Bu yazı Roma ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerir.***

Alfonso Cuarón‘un dünya çapında büyük ses getiren yeni filmi Roma, 14 Aralık’ta hem Netflix’te yayınlandı hem de Türkiye’de vizyona girdi. 1970’li yıllarda Meksika’da yaşayan orta sınıf bir ailenin yanında çalışan hizmetçi Cleo’nun yaşamını konu alan film, deyim yerindeyse aklımızı başımızdan aldı.

Siyah-beyaz formatta çekilen Roma; değişen ülke şartlarında kadın olma konusuna değinen, sınıf farklılığı temasını ele alan, görsel ahenk ve şiirselliği ile ön plana çıkan bir film. Aynı zamanda, partneri Fermín’in kendisini yüzüstü bırakması sonucunda, doğacak çocuğunu istemeyen Cleo’nun içindeki suçluluk duygusunu da çok iyi bir şekilde ekrana yansıtan muazzam bir yapım Roma.

Bunun yanında film, 70’li yılların Meksikası’nda yaşanan politik koşulları da karakterlerin gözünden izleyiciye aktarıyor. Özellikle Cleo’nun bebeğine beşik almak için mobilya dükkânına gittiği sahnede bu durumun etkilerini görmek mümkün. Dükkâna giden Cleo, bir grup öğrencinin sokaklarda protesto gösterisi düzenlediklerine şahit olur. Dükkândayken ise paramiliter bir grup göstericilere saldırır. Söz konusu bu sahne, 1971 yılında Meksika’da yaşanan Corpus Christi Katliamı‘nın yaşandığı zamanda geçiyor.

Bir Sahnenin Anatomisi: Alfonso Cuarón’un Anlatımıyla Roma

Sahnenin bu denli iyi kotarılmasının en büyük nedenlerinden biri, Alfonso Cuarón’un teknik açıdan ulaştığı muazzam seviye. Dükkânın penceresinden caddeye baktığımız karede, binlerce insanın sokaklarda koşturduğunu görüyoruz. Bu sahnede, bine yakın figüran kullanılmış ve Cuarón, hiçbir figüranın zarar görmesini istemediği için bu sahnenin provasını büyük bir futbol sahasında yapmış. Çekimlerden haftalar önce yapılan provalar, ortaya iyi bir sahnenin çıkmasına vesile olmuş.

Ayrıca Alfonso Cuarón, kişisel ve sosyal bağlamın aynı bütünlük içerisinde yer almasına ve tarihsel gerçeklere bağlı kalmaya özen göstermiş. Bu sahneyi olayın gerçekten geçtiği yerde çekmesi de gerçekliği yakalamada önemli oluyor. Cuarón, izleyeni etkisi altına alan sahneyi şu şekilde anlatıyor:

“Bu sahnede bebeği için beşik bakmaya giden Cleo ile öğrenci protestolarını görüyorsunuz. Onları gösteri yapmak için heyecanla yürürken görebilirsiniz. Arka planda, Meksika milli marşını ve farklı üniversitelerden gelen farklı tezahüratları duyabilirsiniz. Ve bütün bunlar tarihsel gerçeklerden alınmıştır. Bunun, kişisel, sosyal ve tarihsel bağlamın bir araya geldiği bir an olmasını istedim. Varlığınızın belirli bir parçası, kontrol altında olduğunuzu hisseder. Fakat benim açımdan, bir şeyleri bir araya getiren ya da onları birbirinden ayıran daha büyük bir rastlantısallık var.”

Hikâyedeki işlevinin yanında teknik başarısıyla adından söz ettiren bu sahne, filmin en akılda kalıcı anlarından birini oluşturuyor. New York Times’ın ‘Anatomy of a Scene’ serisinin seçkisinde yer alan bu sahnenin videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi