sympathy for mr. vengeance - filmloverss

Sympathy for Mr. Vengeance – Haklı İntikam (2002)

“Dünyada iyi çocuk hırsızları ve kötü çocuk hırsızları vardır. İyi hırsızlar ailelerle işbirliği yapar.”

2002 yılında gösterime giren ve Chan wook Park’ın İntikam Üçlemesi’ni başlatan film olan Sympathy for Mr. Vengeance – Haklı İntikam; hikayesel anlamda diğer iki filme göre oldukça fazla konuya değinme özelliğini taşıyor. Güney Kore’nin kenar mahallelerinde açılan filmin olay örgüsü öylesine genişliyor ki, hemen hemen her tür sınıftan insan intikam duygusundan nasibini alıyor. Her ne kadar filmdeki sınıf çatışması üstü kapalı bir biçimde verilmiş olsa da, Park’ın Sympathy for Mr. Vengeance için hem sınıfsal hem de kültürel bir Güney Kore alegorisi yaptığı açık.  Özellikle filmin beklenmedik –ki ben böyle bir son bekliyordum- sonuyla seyirciyi ters köşeye yatıran Park, intikam olgusunun döngüselliğini de gözler önüne koyuyor. Bu sebeple Sympathy for Mr. Vengeance diğer iki filme nazaran daha çok katmanlı bir yapıda ilerliyor. Dairesel bir biçimde elden ele dolaşan intikam duygusu bizleri de intikamın haklılığı ya da haksızlığa üzerine düşünmeye sevk ediyor.

Filmin konusuna gelince; Sağır ve dilsiz olan Ryu, böbrek yetmezliği tedavisi gören ablasına elinden geldiğince yardım etmek ve ablasının bir an önce sağlığına kavuşmasını istemektedir. Fakat hem ameliyatın maliyeti çok yüksektir hem de doğru donörü bulmak sanıldığı kadar kolay değildir. Son çare olarak organ mafyasına başvuran Ryu, hem elindeki parayı hem de kendi böbreğini bu mafyanın eline kaptırır. Bu esnada çalıştığı işten de çıkarılan Ryu dünyanın adaletini sorgulamaya başlar. Bu esnada, siyasi örgüt mensubu olan kız arkadaşı Ryu’ya zengin bir ailenin çocuğunu kaçırıp fidye isteyebileceklerini söyler. Onlar iyi çocuk hırsızlarıdır, çünkü aile ile işbirliği yapacak ve hatta ailenin birbirine daha sıkı kenetlenmesini de sağlayacaklardır. Ama olaylar ne yazık ki beklenildiği gibi gitmez.

Bundan sonrası filmin sürprizlerine denk düşeceği için daha fazla detay veremiyorum. Fakat şuna değinmek gerek; en başta da bahsettiğim şekilde filmde bir intikam döngüsü var. Bu intikam döngüsü etrafında gelişen olaylar intikamcı ve intikama maruz kalan kişi rollerini de ters yüz ediyor; roller sürekli değişiyor. Sympathy for Mr. Vengeance’ın başarısı ise bu döngüselliği inanılmaz derecede başarılı bir senaryo etrafında kurabilmiş olmasında. İyi-kötü, suçlu-suçsuz gibi kavramları da kökünden sorgulamamızı sağlayan film asla taraf olmuyor. Bizlerin de taraf olmasını istemiyor. Bu yüzden de seyirci ile karakterler arasına bir mesafe koyuyor. Tüm bu döngüsellik Güney Kore’nin baş edemediği belli başlı problemleri de gün yüzüne çıkardığı için -organ mafyaları, çocuk kaçırma, işsizlik vb.- Sympathy for Mr. Vengeance diğer iki filmin hem önsözü hem de sözlüğü oluyor.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi