***Yazı Bartu Ben 1. sezon 6. bölüm ile ilgili keyif kaçırıcı detaylar (spoiler) içerebilir.***

Tolga Karaçelik‘in yönettiği, senaryosunu Bartu Küçükçağlayan’ın kaleme aldığı BluTV orijinali Bartu Ben’in yeni bölümünde, önceki bölümlerde gelişini hissettiren değişimlerin günlük hayatta pratik edilmeye başlandığını görüyoruz. Sevdiği evinden istemeden, zorunda kalarak taşınan Bartu’nun, arkadaşı Mercimek’in evinde yaşamaya başladığını görmüştük. Lakin yeni ev sahibinin Bartu’dan bazı talepleri vardı ve bunların başında ev temizliğini üstlenmesi geliyordu. Mevcut durumda başka çaresi olmadığını yavaş yavaş kanıksamaya başladığını gördüğümüz Bartu’nun hayatında “normalleşme” emareleri 6. bölümle birlikte görünür olmaya başlıyor. Gel gelelim, Bartu kaçmaya çalıştıkça sinema-televizyon sektörü onu paçasından tutmaya devam ediyor adeta.

Bartu Ben 1. Sezon 6. Bölüm: Kabulleniş

Mercimek’in evinde temizlik yaparken durumu oldukça kabullenmiş görünüyor Bartu. Zira artık menajeri ve dolayısıyla hâli hazırda yeni bir rol kapabilmek gibi bir beklentisi de yok. Yeni bir menajer arıyor ama bu girişim de kısa vadede pek bir sonuç getirecek gibi değil. Yani, öyle ya da böyle yeni şartlara adapte olmak zorunda bir durumda buluyoruz Bartu’yu. Öyle de yapıyor; hem de Mercimek’in apartmanın görevlisinin onu baştan çıkarma girişimlerine rağmen. Bartu, apartman görevlisinin homoerotik çağrışımlara açık sözlerini olgunlukla karşılayıp savuşturuyor. Belki -özellikle ilk bölümlerde olduğunu gibi- çevresiyle ve içinde bulunduğun hayat şartlarıyla sorun yaşadığı bir ruh hâli içinde olduğunda daha fevri tepkiler verebileceği bu sözleri, yeni hayatının bir parçası olarak algılayıp tepkisini bir süzgeçten geçiriyor belli ki. Bartu’nun dönüşümünü yansıtma konusunda işlevsel olsa da, bu sahnelerin mizah denkleminin bir hayli kolaycı bir biçimde kurulduğunu ifade etmek gerek. Mercimek bir eşcinsel ve Bartu Ben bu cinsel kimliği uçlarda yansıtmasına alan açıyor. Mercimek’in apartman görevlisi ise, onun aksine fiziksel görünümü açısından “sıradan” biri. Farklı cinsel kimleri, belirli prototiplere sıkıştırmıyor Bartu Ben. Bu, önemli ve değerli bir tutum. Lakin, Mercimek ve apartman görevlisi arasındaki tezattan gülmece unsuru çıkarma çabası fazla kolaycı bir yöntem gibi görünüyor.

Bir önceki bölümde bozulan Bartu – Serap ilişkisi de 6. bölümle birlikte rayına oturma yoluna giriyor. Birbirlerinden beklentileri konusunda ortak bir paydada buluşan çiftin, kavramların yarattığı sıkışmışlık hislerinden kurtulduklarında kurabildikleri iletişim dizi boyunca Bartu’nun çizdiği portreye son derece uyumlu. Yani, değişimin önemli bir tetikleyicisi olan Serap’ın, Bartu’nun hayatının yeni açılan sayfasının da en önemli yapı taşlarından biri olacağı aşikâr.

Dizinin 5. bölümünde gördüğümüz Şebnem Bozoklu cameosunun ardından, bu bölümde de Ezgi Mola’yı görüyoruz. Ezgi Mola’nın Bartu Ben’deki varlığı da Bozoklu’nunkine benzer şekilde, yani kendisini canlandırarak oluyor. Ama Bozoklu, Bartu’nun eksi hayatının bir hatırlatması olarak senaryoda bulunurken, Mola yeni bir ihtimalin simgesi. Zira dizide Ezgi Mola’nın, oyunculuktan sonra yapımcılığa el attığını görüyoruz ve Bartu’ya filmine ortak olmasını teklif ediyor. Görüyoruz ki Bartu, ne yaparsa yapsın bu sektörün bir parçası olmaya devam edecek. Çünkü bildiği, yapabileceği tek şey bu.

Bartu Ben’in 6. bölümünü de izledikten sonra, artık dizinin anlatısında dramatik boyutta yükselme ya da alçalmalar beklememek gerektiğini söyleyebiliriz. Olay örgüsünde, hikâye akışında yaşanan minimal değişimler, dizinin genel yapısı için değişimleri tetiklemedi. Stabil bir tonda seyreden Bartu Ben, tutarlı bir dil tutturuyor belki ama ilk bölümlerinin yarattığı heyecan, artık yerini iyiden iyiye kanıksamaya, seyirci nazarında sıradanlaşmaya bırakmış durumda. Türkiye dizi sektörü için özgün ya da cesur bir yapım Bartu Ben, ama bu kavramların içini kendi bünyesinde henüz doldurabilmiş değil.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi