Yönetmenlik kariyerine Kadın İşi Banka Soygunu ve Acı Aşk gibi kadın bakış açılarıyla şekillenen dominant filmler sığdırmış olan A.Taner Elhan; Yeşilçam ezgileri kokan üçüncü uzun metrajı Aşk Sana Benzer ile eldeki klasik bir aşk hikayesini popüler dizi oyuncaları ile harmanlamayı başarmış. Gazeteci yazar Bedia Ceylan Güzelce’nin kaleminden çıkmış olan film, sonu en baştan belli olan bir aşk filmi istikametinde ilerlemiş olsa da, yer yer izleyiciye farklı birkaç şey de katmaya çalışıyor. Ege’nin rüzgar esintili görkemli manzarası etrafında ilerleyen Aşk Sana Benzer; filmin esas kişisi ile gizemli güzel kızın karşılaşmış olduğu ilk sahne itibariyle de aşk filmi izlemek isteyen seyircisini memnun etmek adına her türlü klişeyi kullanmaktan kaçınmıyor.

Küçük bir sahil kasabasında aileden kalma balık restoranını işleterek ayakta durmaya çalışan Ali’nin günün birinde nereden geldiği belli olmayan güzeller güzeli bir kızla karşılaşması üzerine değişen hayatını anlatan film, kasabada ki diğer insanların mütevazı yaklaşımlarıyla da yörüngesinden asla sapmıyor.

Aslında olay çok basittir;  hayata karşı set kurmuş hırçın ve yakışıklı esas oğlan, onun yüreğinin derinliklerine inecek yolun tarifini bilen fakat, geçmişi bin bir çeşit karanlıklarla dolu güzel bir kız ve bu aşka şahitlik eden bir kasaba dolusu iyi niyetli insan… Seneler boyunca televizyon ekranlarında izlemiş olduğumuz ve her defasında bizi tebessüme sürüklemeyi başaran bu klişe Türk filmi hikayesi; Aşk Sana Benzer ‘in teknik imkanlarıyla daha hızlı ve görsel bir anlatıma bürünerek filmin tahmin edilen sebep sonuç ilişkisine doğru yorulmadan ulaşıyor.

Dönemin Kadir İnanır ve Türkan Şoray filmlerine taş çıkartırcasına söylenen ezbere aşk diyaloglarıyla şekillenmekte olan film, bu hissiyatını da belli zamanlarda tercih ettiği eski aşk parçalarını çalarak daha fazla pekiştirmesini biliyor. Ayrıca yönetmenin aktarmaya çalıştığı bu aşk formülü yer yer video klip tadında, kimi zaman ise karakterlerin aşırıya kaçan duygusal çıkışlarıyla filmin içerisine rahatça serpiştiriliyor. Özellikle de Burak Özçivit ile Fahriye Evcen’in başarılı uyumu filmin mevcut kimyasını dengede tutmaya oldukça yardımcı oluyor. Birbirlerini tanıyan çiftimizin aşık olma evrelerine şahit olduğumuz filmin ikinci yarısının başlarında kendisini göstermeye başlayan kötü adamın olası fenalıkları ise; özellikle de dizilerden aşina oldukları oyuncuları izlemeye gelecek olan izleyiciyi oldukça mutlu edebilecek bir düzeyde yansıtılmıştır.

Aşk Sana Benzer; Selim Bayraktar’ın daha çok sahneyi hak eden “psikopat” Aykut karakteri, Ege’nin buram buram yaz kokan harika atmosferi ve aşk adına sevinç ile gözyaşını bir arada görmek isteyenler için tercih edilebilir. Başlamakta olan yarıyıl tatili vesilesiyle de gişede arzu ettiği başarıya hızlıca ulaşacağına inandığım film;  zaman geçirmek isteyenlere hızlıca akıp giden bir iki saat sunabilir.

Yönetmenlik kariyerine Kadın İşi Banka Soygunu ve Acı Aşk gibi kadın bakış açılarıyla şekillenen dominant filmler sığdırmış olan A.Taner Elhan; Yeşilçam ezgileri kokan üçüncü uzun metrajı Aşk Sana Benzer ile eldeki klasik bir aşk hikayesini popüler dizi oyuncaları ile harmanlamayı başarmış. Gazeteci yazar Bedia Ceylan Güzelce’nin kaleminden çıkmış olan film, sonu en baştan belli olan bir aşk filmi istikametinde ilerlemiş olsa da, yer yer izleyiciye farklı birkaç şey de katmaya çalışıyor. Ege’nin rüzgar esintili görkemli manzarası etrafında ilerleyen Aşk Sana Benzer; filmin esas kişisi ile gizemli güzel kızın karşılaşmış olduğu ilk sahne itibariyle de aşk filmi izlemek isteyen seyircisini memnun etmek adına her türlü klişeyi kullanmaktan kaçınmıyor. Küçük bir sahil kasabasında aileden kalma balık restoranını işleterek ayakta durmaya çalışan Ali’nin günün birinde nereden geldiği belli olmayan güzeller güzeli bir kızla karşılaşması üzerine değişen hayatını anlatan film, kasabada ki diğer insanların mütevazı yaklaşımlarıyla da yörüngesinden asla sapmıyor. Aslında olay çok basittir;  hayata karşı set kurmuş hırçın ve yakışıklı esas oğlan, onun yüreğinin derinliklerine inecek yolun tarifini bilen fakat, geçmişi bin bir çeşit karanlıklarla dolu güzel bir kız ve bu aşka şahitlik eden bir kasaba dolusu iyi niyetli insan… Seneler boyunca televizyon ekranlarında izlemiş olduğumuz ve her defasında bizi tebessüme sürüklemeyi başaran bu klişe Türk filmi hikayesi; Aşk Sana Benzer ‘in teknik imkanlarıyla daha hızlı ve görsel bir anlatıma bürünerek filmin tahmin edilen sebep sonuç ilişkisine doğru yorulmadan ulaşıyor. Dönemin Kadir İnanır ve Türkan Şoray filmlerine taş çıkartırcasına söylenen ezbere aşk diyaloglarıyla şekillenmekte olan film, bu hissiyatını da belli zamanlarda tercih ettiği eski aşk parçalarını çalarak daha fazla pekiştirmesini biliyor. Ayrıca yönetmenin aktarmaya çalıştığı bu aşk formülü yer yer video klip tadında, kimi zaman ise karakterlerin aşırıya kaçan duygusal çıkışlarıyla filmin içerisine rahatça serpiştiriliyor. Özellikle de Burak Özçivit ile Fahriye Evcen’in başarılı uyumu filmin mevcut kimyasını dengede tutmaya oldukça yardımcı oluyor. Birbirlerini tanıyan çiftimizin aşık olma evrelerine şahit olduğumuz filmin ikinci yarısının başlarında kendisini göstermeye başlayan kötü adamın olası fenalıkları ise; özellikle de dizilerden aşina oldukları oyuncuları izlemeye gelecek olan izleyiciyi oldukça mutlu edebilecek bir düzeyde yansıtılmıştır. Aşk Sana Benzer; Selim Bayraktar’ın daha çok sahneyi hak eden "psikopat" Aykut karakteri, Ege’nin buram buram yaz kokan harika atmosferi ve aşk adına sevinç ile gözyaşını bir arada görmek isteyenler için tercih edilebilir. Başlamakta olan yarıyıl tatili vesilesiyle de gişede arzu ettiği başarıya hızlıca ulaşacağına inandığım film;  zaman geçirmek isteyenlere hızlıca akıp giden bir iki saat sunabilir.

Yazar Puanı

Puan - 52%

52%

Aşk Sana Benzer, ilk sahne itibariyle de aşk filmi izlemek isteyen seyircisini memnun etmek adına her türlü klişeyi kullanmaktan kaçınmıyor.

Kullanıcı Puanları: 3.23 ( 27 votes)
52
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi