Alex Garland’ın yeni filmi Annihilation’ın Amerika, Kanada ve Çin dışında Netflix’te yayınlanmasının nedenlerinden birisi mother!’ın gişede yaşadığı hayal kırıklığı!

Ex Machina’nın ardından ikinci uzun metrajını merakla beklediğimiz Alex Garland‘ın yeni filmi Annihilation, beraberindeki pek çok tartışmayı da beraberinde getirdi ve getirmeye de devam ediyor.

Jeff VanderMeer’ın romanından uyarlanan Annihilation, kimileri tarafından son yılların en iyi bilimkurgu filmleri arasında gösterilirken kimileri tarafından ise sıkıcı ve elindeki potansiyeli boşa çıkaran bir film olarak değerlendirildi. Gelgelelim güçlü biyolojik alt metni ve sağlam görselliğiyle dikkat çeken Annihilation hakkındaki tek tartışma filmin içeriğiyle ilgili değil.

Annihilation’ın Amerika Dışında Vizyona Girmeme Nedenlerinden Biri mother!

Hatırlayacaksınız geçtiğimiz yılın son aylarında filmin Amerika, Kanada ve Çin dışındaki hakları sessiz sedasız bir şekilde Netflix‘e satılmıştı. Konu hakkında yaşadığı üzüntüyü farklı röportajlarında dile getiren Alex Garland, filminin kendi ülkesi de dahil olmak üzere Dünya’nın pek çok yerinde sinema yüzü göremeyecek olmasının hayal kırıklığı yaratıcı olduğunu dile getirmişti.

annihilation-natalie-portman-oscar-isaac-filmloverss

Geçtiğimiz günlerde The Times’a bir röportaj veren Garland, filmin yapımcı şirketi Paramount‘un yöneticilerinden David Ellison‘ın filmi fazlasıyla entellektüel bulduğunu, hatta üçüncü çeyreğin fazla karmaşık ve son sahnelerde Natalie Portman‘ın replikasıyla olan dansının fazla uzun olduğunu belirterek bu kısımların ‘genel seyirciye’ hitap etmesi bakımından değiştirilmesinin yararlı olacağını söylediğini dile getirmiş.

Öte yandan The Playlist’in haberi aracılığıyla bildiğimiz üzere filmin test gösterimlerinin beklenenden kötü geçtiğini halihazırda hepimizin aşina olduğun bir durumdu. İşte burada yine Paramount’un yapımcılığını üstlendiği, eleştirmenlerden genel manada olumlu yorumlar alsa da gişede beklentilerin altında kalan mother! devreye giriyor. mother!’ın yanı sıra Downsizing’te de benzer bir gişe başarısızlığı deneyimleyen yapımcı şirket, kötü geçen test gösterimlerinin ardından filmin tonunu yumuşatması için Garland’a gitmiş olma nedeni bu.

Ancak Alex Garland’ın filmin bu versiyonunu korumak istemesi ve yürütücü yapımcı Scott Rudin‘in de Garland’ın arkasında durmasının sonucu olarak Annihilation’ın son kurgusu yönetmen ve yürütücü yapımcının isteği doğrultusunda şekillenmiş. Bu durumda gişede yeni bir hezimete uğramak istemeyen Paramount ise filmin deniz aşırı haklarının büyük çoğunluğunu Netflix’e satarak olası bir başarısızlığın önünü tümden kapamış. Buradaki esas soru Amerika, Çin ve Kanada’da vizyona giren filmin bir diğer büyük pazar olan Avrupa başta olmak üzere diğer pazarlardaki seyirci için fazla entellektüel olacağının düşünülerek haklarının Netflix’e satılmış olması. Yakın zamanda gişede hayal kırıklığı yaşayan ve ‘entellektüel’ bakımdan Annihilation’la bir tutabileceğimiz Blade Runner 2049’ın hasılatının %65’ini Amerika dışında elde ettiğini belirtmek yararlı olacaktır sanırım. Keza bahsi geçen mother! da hasılatının %60’ını Amerika dışında elde etmişti. Dolayısıyla filmin Amerika dışındaki ülkelerde Netflix’e satılmış olmasının tek nedeni gişe kaygısı olmayabilir.

Konuyla ilgili olarak Alex Garland ise Paramount’un para kaybetmemek için izlediği bu şirket politikasını anlamlandırabildiğini ancak yaşananların kendi açısından utanılacak bir durum olarak değerlendirilebileceğini söylemiş.

Türkiye’de yalnızca bir avuç insanın İKSV’nin etkinliği aracılığıyla sinemada deneyimleyebildiği Annihilation, Netflix’te yayında.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi