Tüm zamanların en önemli yönetmenlerinden Andrei Tarkovsky’nin üç başyapıtı; Solaris, Stalker ve The Mirror 14 Haziran’da Başka Sinema aracılığıyla vizyona giriyor.

Andrei Tarkovsky’nin tüm zamanların en önemli yönetmenlerinden biri olduğu su götürmez bir gerçek. Ona böylesi büyük bir önem atfedilmesinin tek nedeni filmlerinde gördüğümüz uzun planlar ya da kusursuza yakın görüntüler yakalamaktaki ustalığı değil elbet. Tarkovsky deyince şiirsel ve felsefi yönü son derece baskın bir sinema akla geliyor. Bireyin anlam arayışını, aşk, metafizik, maddiyet, ve tabii inanç; Tarkovsky filmlerinin temelini oluşturan kavramlar. Usta yönetmenin sinemasının özelliklerini gözler önüne seren başyapıtlarından üçü, Solaris, İz Sürücü – Stalker ve Ayna – The Mirror, önümüzdeki ay vizyona giriyor.

Solaris, Stalker ve The Mirror 14 Haziran’da Vizyonda!

Andrei Tarkovsky’nin 14 Haziran’da, Başka Sinema salonlarında vizyona girecek filmlerinden kısaca bahsetmek gerekirse;

Solaris; tüm zamanların en başarılı ve felsefi bilimkurgu filmlerinden biridir. geniş okyanuslarla kaplı bir gezegeninin çevresinde bulunan Solaris isimli uzay istasyonunda görevlendirilen Kris Kelvin isimli bilim insanını takip eder. Lakin buradaki okyanusların duygusal özellikleri vardır, manipülatifler ve psikolojik olarak güçlüdürler. Ve film bu özellikleri başarılı bir şekilde seyirciye yansıtır.

Yönetmenin belki de en politik filmi olan The Mirror, aslında bir rüyadır; 40’larındaki ve ölmekte olan bir adamın geçmişinden hatırladığı kesitlerden oluşan bir rüya. Bu geçmiş kesitleri, aynı zamanda Tarkovski’nin de yaşamından izler taşır. Annesi, çocukluğu ve savaş büyük yer kaplar bu anılarda. Ve tabii ki bu bir Tarkovski filmi olduğu için, her zaman görünenden daha derin anlamlar taşır ve bu anılar güzel göründükleri gibi alegorik yönlere de sahiplerdir.

Tarkovsky’nin imza attığı bir diğer bilimkurgu filmi olan Stalker, Bölge olarak adlandırılan bir alana doğru yapılan bir yolculuğu konu alır. Bölge’nin özelliği, içine girenlerin en derin arzularını gerçekleştirdiğine inanılan bir oda içermesidir. Buradaki en derin arzu vurgusu önemli, çünkü bu zaman zaman kişinin bilinçli olarak tuttuğu bir dilek olmayabilir. Bu noktadan kaynağını alan film, doğaüstü olanın gerçekliği nasıl etkilediği üzerine kafa yorar.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi