Rus auteur yönetmen Andrei Tarkovsky’nin filmlerinde sıklıkla karşımıza çıkan elementlerden biri olan ateşin kullanımını inceleyen etkileyici bir video yayınlandı!

Sinema tarihinin efsanevi figürlerinden biri hâline dönüşen Andrei Tarkovsky’nin filmlerinde kullandığı sembolik ögeler ve varoluşçu metafizik temalar Tarkovsky’nin auteur kimliğini betimleyen bir imza niteliği taşır. Tüm bu temalar dışında Tarkovsky denince akla ilk gelen ve neredeyse tüm filmlerinde tekrar eden elementler de vardır. Hava, ateş, su ve toprak elementleri Andrei Rublev’den Solaris’e Tarkovsky’nin birçok filminde bir araya gelerek bütünsel bir anlatı oluşturur. Bu elementlerin başında gelen ateş, Tarkovsky’nin her filminde gözlemlenebilir bir metafor olarak anlatı içinde oldukça değerli bir konuma sahiptir. Efesli filozof Herakleitos’un düşünceleri ışığında ateşe yüksek derecede önem veren Tarkovsky, tıpkı Herakleitos gibi, ateşi değişimin ve sonsuz bir akışın temsili olarak ele alır.

Andrei Tarkovsky’nin Elementleri: Ateş

Karşıtların birliğini ve sürekli bir dönüşüm sürecini ilk arkhe (madde) olarak kabul ettiği ateş ile açıklayan Herakleitos’un izinden giden Tarkovsky, karakterlerinin hayatlarındaki kırılma anlarını ve geçirecekleri dönüşümleri bazen bir yangından, bazen küçük bir şömineden, bazense çalılık bir arazide yakılan bir ateşten yola çıkarak betimler. Bu bağlamda,  Tarkovsky’nin ateşi yaşamın çelişkilerini ve karşıtların nasıl bir arada bulunabileceğini aktarmanın bir yolu olarak, bu yanma sürecinin ardından yaşanabilecek köklü değişimlerin habercisi olarak okunabilir. Oluş düşüncesinin ve evrende hiçbir şeyin sabit kalmayacağının ardındaki gizin temel maddesi olarak görülen ateş, tam da bu sebeple gerçek bir döngünün ve döngüselliğin temsili olarak Tarkovsky sinemasının öne çıkan yapıtaşlarından biridir.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi