Altyazı Sinema Dergisi, dört aylık aranın ardından yayın hayatına yeniden başladı. Mayıs-Haziran sayısı ile raflara dönen dergi, yayın hayatına tamamen bağımsız devam edecek ve yeni dönemde iki ayda bir çıkacak.

İlk olarak 2003 yılının Ekim yayında yayınlanan ve Türkiye’de sinema yayıncılığı konusunda çok ciddi katkıları bulunan Altyazı Sinema Dergisi, geçtiğimiz yılın son aylarında sinemaseverlerle buluşan Kasım-Aralık sayısının ardından yayın hayatına zorunlu bir ara vermek durumunda kalmıştı. İlk sayısından itibaren, Boğaziçi Üniversitesi ve Mithat Alam Film Merkezi çatısı altında çalışmalarını sürdüren dergi, yeni yayınlanan Mayıs-Haziran sayısı ile yoluna tamamen bağımız olarak devam edecek. Yeni kurulan Altyazı Sinema Derneği, dergi yayıncılığı alanındaki faaliyetlerinin yanında, film gösterimleri ve seminerler düzenleyecek, ifade etkinliği konusunda etkin bir rol üstlenecek. 17 yılı aşkın bir süredir sinema yayıncılığı alanında önemli bir misyon üstlenen derginin, 189. sayısının yayınlanmasının mutluluk ve heyecanla karşılıyoruz!

Altyazı’nın Ekim Sayısı Neler İçeriyor?

KAPAK KONUSU: CLAIRE DENIS

Altyazı Aylık Sinema Dergisi 189. sayısında kapağını, Türkiye’de Mayıs ayında vizyona giren son filmi High Life vesilesiyle usta yönetmen Claire Denis’ye ayırıyor. Yönetmenin kendine has duyusal sinema dili, farklı coğrafyaların ve bedenlerin sınırlarını keşfe çıkan ve arzunun şiddetle bağını sorgulayan sineması, Altyazı’nın 21 sayfalık dosyasında çeşitli yazılarla kapsamlı bir şekilde ele alınıyor.

SÖYLEŞİ: LYNNE RAMSAY

Sıçan Avcısı – Ratcatcher (1999), Kevin Hakkında Konuşmalıyız – We Need to Talk About Kevin (2011) ve Hiçbir Zaman Burada Değildin – You Were Never Really Here (2017) filmlerinin yönetmeni, günümüz sinemasının en özgün isimlerinden Lynne Ramsay, Nisan ayında İstanbul Film Festivali’nin konuğu oldu. Ramsay, Burcu Aykar ve Aslı Ildır’ın gerçekleştirdiği söyleşide çocukluğunun filmleri üzerindeki etkisini, farklı duyuları sinema diline nasıl yansıttığını ve dijitale geçişin sinemasını nasıl dönüştürdüğünü anlatıyor.

X-MEN SERİSİ

X-Men serisinin son halkası X-Men: Dark Phoenix, psişik güçlere sahip Jean Grey’in karanlık tarafının ortaya çıkışını konu ediniyor. Fatma Cihan Akkartal Altyazı için kaleme aldığı yazıda, hayranların yaşadığı hayal kırıklığının ardından serinin zaman akışının nasıl değiştiğinden ve X-Men evreninin ne tür politik okumalara alan açtığından bahsediyor, serinin yirmi yıllık tarihi konusunda hafızaları tazeliyor.

AYNA

Başka Sinema, Haziran ayında Tarkovski’nin başyapıtlarından Stalker, Solaris ve Ayna’yı seyircilerle buluşturuyor. Ali Deniz Şensöz, yönetmenin en kişisel filmi olarak görülen Ayna – Zerkalo hakkındaki yazısında yönetmenin hayallerinden, rüyalarından ve anılarından beslenen filmi incelerken, Ayna’nın parçalı yapısına ve şiirsel üslubuna vurgu yapıyor.

HAREKETLİ KAVRAMLAR

Altyazı’nın yeni köşelerinden Hareketli Kavramlar’da Fırat Yücel, kavramların, anlatım biçimlerinin ve yöntemlerin sinema tarihindeki yolculuğunun izini sürüyor. Köşenin ilk konuğu estetik ve etik boyutlarıyla ele alınan Sallanan Kamera kullanımı.

RASTGELE BİR FİLM

Kimileri her daim yeniden gündeme gelen, kimileri kısmen unutulmuş olsa da sinema tarihinde özel bir yerde duran filmlere ayrılan Rastgele Bir Film köşesinde Berke Göl, Joseph H. Lewis’in 1950 yapımı kara filmi Gun Crazy’yi ele alıyor.

UMUT TAZELEYEN FİLMLER

Altyazı’nın Umut Tazeleyen Filmler köşesinde bu ay Ekrem Buğra Büte, Richard Linklater’ın 2014 yapımı Çocukluk – Boyhood filmini yazdı.

BİR SİNEMA PSİKOPATININ LİSTESİ

Bu sayıdaki Bir Sinema Psikopatının Listesi’nde Cem Altınsaray, kendisine sinemayı sevdiren filmleri ‘İlk Kıvılcımlar’ başlığıyla paylaşıyor.

ALTYAZI’da ayrıca

Sınır – Gräns: Aidiyet ve kimlik temaları etrafında dolaşan fantastik bir gerilim

Gün Batımı – Napszállta: László Nemes’ten karanlık bir dönem portresi

Fleabag: Seyirciyle sıradışı bir ilişki kuran, ‘ağzı bozuk’ İngiliz komedisinin ikinci sezonu

Nebula: Tarık Aktaş’la doğa ve insan ilişkisini sorgulayan ilk uzun metrajı üzerine

Çifte Hayatlar – Doubles Vies: Olivier Assayas’tan diyalog ağırlıklı bir romantik komedi

Gölge Savaşçı – Ying: Zhang Yimou’dan saray entrikaları üzerine kurulu bir dövüş sanatları filmi

Gölgede Kalan Cevherler: Necati Sönmez’den farklı dönem ve ülkelerde çekilmiş, sinema tarihinin kıyısında köşesinde kalmış filmler üzerine

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi