Altyazı Sinema Dergisi’nin temmuz sayısı çıktı. Bu sayıda pandemi nedeniyle tüm dünyada aylardır kapalı olan sinema salonları mercek altına alınıyor.

Altyazı Sinema Dergisi, yazılı içeriklerin videolar ve film müzikleriyle desteklendiği yeni e-dergi formatının Temmuz sayısında, pandemi nedeniyle tüm dünyada aylardır kapalı olan sinema salonlarını odağa alıyor. On dört yazarın kaleme aldığı yazılardan oluşan kapsamlı ‘Sinema Salonu’ dosyası vesilesiyle derginin kapağını da, 1958 yapımı Büyüyen Canavar – The Blob filminin sinema salonunda geçen bir sahnesi süslüyor. Altyazı’nın 96 sayfalık yeni sayısıyla birlikte, 2019’dan bu yana yayımlanmış tüm sayılarına erişim sağlayan dijital abonelik kampanyası  sürüyor.

Kapak Konusu: Sinema Salonu

Tüm dünyada “normalleşme” yönünde atılan ürkek adımlar kapsamında sinema salonları da kademeli olarak açılırken, Altyazı bakışını geçmişin ve günümüzün sinema salonlarına, seyircilik adabının yüzyılda geçirdiği dönüşüme; sinema salonunu aşkın ve romantizmin, çocukluk anılarının ya da bastırılmış arzuların mekânı olarak tasarlayan, büyük düşlerin de en derin kâbusların da birlikte görüldüğü yer olarak hayal eden filmlere yöneltiyor. Altyazı yazarları, “Sinema Salonu” başlıklı dosya için kaleme aldıkları yazılarda Abbas Kiarostami’den Tsai Ming-liang’a, Buster Keaton’dan Wim Wenders’e sayısız ustanın sinemayla ilgili filmlerinin yanı sıra The Rocky Horror Picture Show ve The Tingler gibi gösterimi olaya dönüşen kült yapımları, dünyanın farklı yerlerindeki efsanevi sinema salonlarını ve seyircilik deneyiminin farklı veçhelerini de ele alıyor.

Altyazı Sinema Dergisi’nin Temmuz Sayısındaki Diğer İçerikler

Rastgele Bir Film: Gözde Onaran, Yeni Kuir Sineması’nın kült filmlerinden, Tom Kalin imzalı Swoon’u (1992) mercek altına alıyor.

Hareketli Kavramlar: Fırat Yücel, sinemasal tekniklere özgü kavramları ele alan köşesinde bu ay, izleyiciyle karakterler arasına giren ve izleyicinin bakışını sınırlayan “Aradaki Katman’ın filmlerdeki farklı işlevlerini tartışıyor.

Umut Tazeleyen Filmler: Ekrem Buğra Büte, Spike Lee’nin şiddet ve öfke dozu yüksek, ırkçılık karşıtı klasiği Doğruyu Seç’i – Do the Right Thing (1989) değerlendiriyor.

Bir Sinema Psikopatının Listesi: Kutlukhan Kutlu’dan, tamamı ya da büyük kısmı tek gecede geçen yapımlardan oluşan “Gün Doğmadan Neler Doğar” başlıklı bir film listesi.

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information