Altyazı Sinema Dergisi’nin Kasım-Aralık sayısı raflardaki yerini aldı. Bu sayıda kapak konusu 2010’ların en iyi 50 filmi.

Altyazı Sinema Dergisi’nin Kasım-Aralık sayısı çıktı. 2010’lar sinemasının ‘En İyi 50 Film’ başta olmak üzere listelerle ve genel eğilimleri değerlendiren yazılarla ele alındığı dergide, vizyonda öne çıkan güncel yapımlara dair analizler ve yönetmen söyleşileri de yer alıyor. Derginin ücretsiz eki ‘Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’ ise sinemada ifade özgürlüğü meselelerini görünür kılmayı ve tartışmayı sürdürüyor.

Kapak Konusu: 2010’ların En İyi 50 Filmi

Altyazı Sinema Dergisi 2010’ların son sayısında, geride kalan on yıllık sürecin kapsamlı bir değerlendirmesiyle okurun karşısına çıkıyor. Derginin yayın kurulu üyeleri ve düzenli yazarlarının katıldığı anket üzerinden şekillenen “2010’ların En İyi 50 Filmi” listesi, dosyanın bel kemiğini oluşturuyor. Lucrecia Martel’den Coen Kardeşler’e, Nuri Bilge Ceylan’dan Alfonso Cuarón’a pek çok usta yönetmenin yanı sıra son dönemde parlayan sinemacıları da içeren liste, beklendik tercihler ile şaşırtıcı sonuçları bir arada barındırıyor. Dosya kapsamında ayrıca, 2010’larda sinema dünyasına damga vuran genel eğilimlere dair değerlendirme yazıları ve akıllara kazınan sahnelere, unutulmaz performanslara dair listeler de yer alıyor.

Altın Palmiyeli Parazit

Yılın en merakla beklenen filmlerinden Parazit – Gisaengchung, Bong Joon-ho’ya Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye ödülünü kazanan Koreli ilk yönetmen unvanını getirdi. Berke Göl’ün yazısı, sınıf çatışmasına dair çarpıcı öyküsü ve mizahtan korkuya farklı türler arasında gidip gelen stiliyle seyirciyi her an tetikte tutan bu sürprizlerle dolu filmi inceliyor.

Söyleşi: Levan Akin

2019’un festival gözdelerinden Ve Sonra Dans Ettik – And Then We Danced, Gürcistan’da bir halk dansları ekibindeki genç bir erkeğin kendini ve cinselliğini keşfetmeye çalışmasının öyküsü. Kahramanının tutkulu ve sancılı serüvenini duyarlılıkla ele alan filmin yönetmeni Levan Akin, Engin Ertan’ın sorularını yanıtlayarak filmin oluşum sürecini ve Gürcistan’da çokça tartışılan filme gelen tepkileri anlatıyor.

Çocuk Askerlerin Öyküsü: Monos

Kolombiya’nın dağlarında konuşlanmış, çocuk yaştaki gerillaların görev yaptığı bir kampta geçen Monos, ihtişamlı anlatımıyla Werner Herzog ve Francis Ford Coppola gibi ustaların başyapıtlarıyla kıyaslanıyor. Gazetecilikten gelme Alejandro Landes’in bol ödüllü çarpıcı filmini ve savaşın doğasına dair çıkarımlarını Ali Ercivan kaleme alıyor.

Söyleşi: Pelin Esmer

Dünya prömiyerini Saraybosna Film Festivali’nde gerçekleştiren Kraliçe Lear, Arslanköylü bir grup tiyatrocu kadının Shakespeare klasiği Kral Lear’ı sahnelemek üzere Toroslar’da çıktığı turne üzerine. Aslı Ildır’ın sorularını yanıtlayan yönetmen Pelin Esmer, daha önce ‘Oyun’ belgeselinde de birlikte çalıştığı kadınlarla çıktığı, tiyatro, hayat ve sinemanın birbirine karıştığı yolculuğun öyküsünü paylaşıyor.

Altyazı Sinema Dergisi’nin Kasım-Aralık Sayısındaki Diğer İçerikler

Rastgele Bir Film / Sessiz Işık – Stellet Licht: Meksikalı sinemacı Carlos Reygadas’ın aşka ve sevgiye dair temel soruları çarpıcı biçimde ele aldığı filmini Ayça Çiftçi yazıyor.

Hareketli Kavramlar / Yaklaşma: Fırat Yücel, sinemacıların kameranın yakınlaşma hareketine yükledikleri farklı anlamları irdeliyor.

Umut Tazeleyen Filmler / Bir Çakalın Yolculuğu – Touki Bouki: Senegal sinemasının son dönemde yeniden keşfedilen, 1973 yapımı deli dolu klasiğinin özel bakışını Övgü Gökçe anlatıyor.

Küçük Joe – Little Joe: Coşkun Liktor’un kaleme aldığı film, psikolojik gerilim ile bilimkurgu türlerinin iç içe geçtiği bir toplumsal taşlama.

Kıvanç Sezer ile söyleşi: Babamın Kanatları ile parlak bir çıkış yapan yönetmen, günümüz Türkiye’sinde orta sınıf yaşamının açmazlarını konu edinen ikinci uzun metrajı Küçük Şeyler üzerine Berke Göl’ün yönelttiği soruları yanıtlıyor.

Üzgünüz, Size Ulaşamadık – Sorry We Missed You: Aslı Ildır, işçi sınıfı sinemasının usta yönetmeni Ken Loach’un geç kapitalizme sert eleştirisini sürdürdüğü yeni filmini değerlendiriyor.

Saklı Gerçekler – La Vérité: Altın Palmiyeli Japon yönetmen Hirokazu Koreeda’nın başrolleri Catherine Deneuve ile Juliette Binoche’a verdiği filmi, Eren Odabaşı yorumluyor.

Schlingensiefs Container: Yeşim Tabak, kışkırtıcı işleriyle tanınan Alman sanatçı Christoph Schlingensief’in Avrupa’daki göçmen politikalarına dair 2000’de gerçekleştirdiği, çok ses getiren kamusal performansın belgeselini anlatıyor.

Tamilla: Muhsin Ertuğrul’un 1927’de çektiği, bugüne kadar kayıp olan ve şimdilerde yeniden seyirciyle buluşabilen filminin ilginç serüvenini Ahmet Gürata aktarıyor.

Lambada: 1980’lerin dans ve disko odaklı gençlik filmleri arasında özel bir konuma sahip olan Lambada, otuzuncu yıldönümünde filmin yıldızlarından Yaşar Alptekin’in kızı Ayris Alptekin’in bakışıyla ele alınıyor.

İstanbul Sessiz Sinema Günleri: Nagehan Uskan’ın kaleminden, festivalin bu yılki teması olan ‘Bilinmeyen’ ve bu kavramın sinemanın ilk dönemindeki yansımaları.

Bir Sinema Psikopatının Listesi: Sanatçı Erinç Seymen, kendini tanıma ve tutarlı bir karakter olarak var olma yolunda karanlık dehlizlere dalan karakterleri merkezine almış, on filmlik ‘Kendini Tanıyamayanlar’ listesini Altyazı okurlarıyla paylaşıyor.

Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’nın Üçüncü Sayısı Altyazı Sinema Dergisi’nin Kasım-Aralık Sayısı ile Birlikte Bayilerde

Sinemada ifade özgürlüğü alanının genişlemesine katkı sağlamak amacıyla yola çıkan Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’nın üçüncü sayısı, Altyazı Sinema Dergisi’nin Kasım-Aralık sayısı ile birlikte bayilerde.

32 sayfalık Fasikül’ün bu sayısında, bugüne kadar çektiği üç filmle Türkiye’nin belgesel sinemasında kendine önemli bir yer edinen Reyan Tuvi’yle yapılmış oldukça kapsamlı bir söyleşi yer alıyor. Reyan Tuvi, ekim ayında Altyazı Fasikül Gösterimleri’nin ilk konuğu olmuştu. Bir diğer söyleşi ise, Kosova’nın Prizren şehrini yıllar içinde bir ‘sinema şehri’ne dönüştüren belgesel festivali Dokufest’in sanat direktörü Veton Nurkollari ile. Sinemanın üretim ve seyir süreçleri arasındaki bağları kuvvetlendirmeyi amaçları arasında sayan Fasikül bu ay Türkiye’deki seyirci örgütlenmelerini de gündeme taşıyor. Diledikleri filmleri şehirlerine getirerek alternatif bir dağıtım modeli oluşturan Kars ve Lüleburgaz sinema topluluklarıyla yapılan söyleşi, benzer oluşumlara ilham verme amacı da gütmekte. Sansür ve baskıya maruz bırakılan sanatçıların kendi deneyimlerini anlattıkları Serbest Kürsü köşesinin bu sayıdaki konuğu ise, Passing Drama adlı filminin 7. Sinop Bienali’ndeki gösterimi engellenen Angela Melitopoulos.

Altyazı Sinema Dergisi’nin Kasım-Aralık sayısı ve Altyazı Fasikül: Özgür Sinema’nın üçüncü sayısı bayilerde!

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi