Parasite’ın Altın Palmiye kazandığı 72. Cannes Film Festivali’nde jüri başkanı olan Alejandro G. Iñárritu, geçtiğimiz günlerde kaleme aldığı yazıda Bong Joon-ho’nun filminden övgü dolu sözlerle bahsetti.

Yakın dönem Güney Kore sinemasının önemli isimlerinden Bong Joon-ho, bu yıl modern bir başyapıt olarak değerlendirilen Parasite ile adından söz ettirmeyi başardı. Joon-ho’nun hayatları iç içe geçen iki ailenin hikâyesi üzerindeki ülkesinde sınıf farklılıklarına ışık tuttuğu film, 72. Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye’ye layık görüldü. Cannes’da filmi büyük ödüle layık görün jüriye başkanlık yapan isim ise Oscar ödüllü yönetmen Alejandro G. Iñárritu‘ydu.

Variety’nin Directors on Directors serisinde filme dair görüşlerini paylaşan Alejandro G. Iñárritu, ödüle layık gördükleri Parasite’tan bir kez daha övgü dolu sözlerle bahsetti. Iñárritu, filmle ilgili görüşlerini şu sözlerle anlattı: “Parasite, toplumla ilgili bir hikâye olarak başlayıp ara vermeden bir kara komediye, hayalet hikâyesine, psikolojik gerileme, korku filmine dönüşüyor ve sonunda kaçınılması mümkün olmayan trajediyle bitiyor.”

Cannes’da Parasite’ı oy birliğiyle en iyi film seçtiklerini söyleyen Iñárritu, filmin Palais’ta ilk kez sinemaseverlerin karşısına çıkmasına şahit olan jüri üyelerinin yüzündeki mutluluğu ve heyecanı unutamadığını söylüyor.

Alejandro G. Iñárritu: “Parasite’ta İyiler ve Kötüler, Kahramanlar ve Düşmanları Yok.”

“Parasite’ta iyiler ve kötüler, kahramanlar ve düşmanları yok. İnsanlığı kemirip bitiren, hepimizin içinde olduğu kapitalist sistemin acımasızlığı içinde hapsolmuş arketip karakterleri yansıtan insanlar var. (Witold Gombrowicz’in dediği gibi, eğer insan ahlâkının ne olduğu görmek istiyorsanız, insanlara üç gün yemek vermeyin.)”

Iñárritu, Bong Joon-ho’nun izleyiciye nutuk çekmek veya birilerini hedef göstermek yerine çoğu zaman metaforlardan faydalanmasından ve sofistike, minimalist mizah anlayışıyla kurduğu zekice anlatıdan oldukça etkilenmiş görünüyor.

Bong Joon-ho’nun filmlerinde hangi türü ele alırsa alsın toplumsal çıkarımlar ve insani bir yaklaşımla bu türe yeni bir şeyler katmayı başardığını söyleyen Meksikalı yönetmen, Joon-ho’nun Parasite’ta da türler arasında kusursuzca geçiş yaptığını belirtiliyor.:

“Parasite’ın muhteşemliği ve özgünlüğü sadece türler arasında kusursuzca geçiş yapmasından değil; bizi adım adım bodruma, aslında burnumuzun ucunda durmasına rağmen görmeyi reddettiğimiz cehennemin en alt katına indiren her sekansın, sahnenin, kamera açısının ve performansın kusursuzluğundan kaynaklanıyor.”

“Film yalanlar üzerine kurulu. Nefis yalanlar üzerine. Kendimi bu yalanlara ortak olmuş gibi hissettim. Zengin adamın iyi olup olmadığını bilmiyoruz. Belki de filmde fakir aileden birinin söylediği gibi zengin olduğu için iyidir. Biriken ve hasır altı edilen acının ve küçük düşürmenin ne seviyede olduğunu bilmiyoruz. Yalanlar ortaya çıkmaya başlayınca, bu pislik ortaya dökülüyor ve kokusunu alabiliyoruz. İster inanın ister inanmayın, bu gerçekten hoşumuza gidiyor.”

Kaynak: Variety

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information