Bu yıl 4 Mart’ta sahiplerini bulacak Oscarlar öncesinde gelin bu yılın En İyi Sinematografi dalında aday filmlerinde hangi tür kameralar kullanıldı bir göz atalım. 

Sinematografi kuşkusuz bir filmin olmazsa olmazlarındandır. Bir görüntü yönetmeninin olmazsa olmazı ise doğru kamera ve lensi doğru formatta buluşturmak elbette ki. İster post apokaliptik Los Angeles, isterse de 1940’ların Missisipi’sini resmediyor olunsun, bu durum tüm sinematograflar için aynı.

Bu yıl sinematografi dalında Oscar’a aday olan görüntü yönetmenleri arasında 14 adaylığına rağmen tek Oscar kazanamayan Roger Deakins, bu dalda ilk kadın olarak tarihe geçen Rachel Morrison, 5. Oscar adaylığını elde eden Bruno Delbonnel, ilk kez bu sahnede yer alacak Dan Laustsen ve Dunkirk’le başarılı bir iş çıkaran Hoyte van Hoytema yer alıyor.

Gelin tüm bu sinematograflar filmlerinde hangi kameraları kullanmış bir göz atalım.

90. Akademi Ödülleri’ne En İyi Sinematografi Dalında Aday Filmlerde Hangi Kameralar Kullanıldı?

Blade Runner 2049

Görüntü Yönetmeni: Roger Deakins

Kamera:  ARRI Alexa XT ve Mini kameralar

Lens: Zeiss Master Primes

Format: 3.4K Open Gate ARRI Raw

Darkest Hour

Bruno-delbonnel-filmloverss

Görüntü Yönetmeni: Bruno Delbonnel

Kamera:  Arri Alexa Alexa XT

Lens: Cooke S4

Format: ARRIRAW 3.4K

Dunkirk

hoyte-van-hoytema-filmloverss

Görüntü Yönetmeni: Hoyte van Hoytema

Kamera: IMAX MSM ve Panavision system 65 kameralar

Lens: IMAX kameralar için Dan Sasaki’den özel yapılmış lensler, 65 mm 5 perf kamera sistemi için Sphero lensler

Format: 65mm 15 perf IMAX, 65mm 5 perf film

Mudbound

rachel-morrison-mudbound-2-filmloverss

Görüntü Yönetmeni: Rachel Morrison

Kamera: Arri Alexa Mini

Lens: C and D Series Panavision Anamorphic ve P Vintage De-Tuned Spherical Lensler

Format: 65mm 15 perf IMAX, 65mm 5 perf film

The Shape of Water

Dan-laustsen-the-shape-of-water-filmloverss

Görüntü Yönetmeni: Dan Laustsen

Kamera: Arri Alexa ST, Alexa Mini

Lens: Master Prime lensler

Format: 3414×2198 kaydeden Alexa XT Open Gate ArriRaw 3.4K 1.85 merkeze çerçevelenmiş. 1.85 full gate dijital negatifin çözünürlüğü 3414×1846.

Kaynak: IndieWire

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi