The Woman Who Ran – Domangchin yeoja

Güney Koreli yönetmen Hong Sang-soo, ülkesindeki prodüksiyon değeri yüksek, hikâye vaatleri Amerikan sinemasını andıran yakın dönem filmlerin açtığı yoldan gitmeyen, kendine has üslubuyla sinemayı kişiliğinin bir uzantısı hâline getirmeyi başaran özel bir yönetmen kesinlikle. 2015 yapımı Doğru Zaman – Right Now, Wrong Then ve 2017’de çektiği Gece Sahilde Tek Başına – On the Beach at Night Alone gibi filmlerle son yıllarda kendine özel bir hayran kitlesi de edinen yönetmen, bu filmlerindeki tarzını sürdürdüğü son filmi The Woman Who Ran’de beş yıllık evliliği boyunca eşinden ilk kez ayrı kalan 30’lu yaşlarının sonundaki Gam-Hee adlı bir kadının iki gününe odaklanıyor. Kocasından ayrı kaldığı bu zamanı, şehrin kıyılarında yaşayan arkadaşlarını görmek için kullanan Gam-Hee, eşlerinden boşanan iki eski arkadaşıyla bilinçli olarak, uzun yıllardır görüşmediği bir başka arkadaşıylaysa tesadüfen karşılaşıp görüşüyor. Aradan geçen zamana ve bugünlerine dair gündelik sohbetlerin gerçekleştiği bu sohbetlerde karakterlerin duygu durumuna dair nefis diyaloglara şahitlik ediyoruz. Hong Sang-soo, kamerasını belirli bir açıda sabitlemeyi ve karakterlere optik hareketlerle yaklaşmayı tercih ettiği filminde, kesme yapmaktan ve diyalogların akşını kesmeyle sekteye uğratmaktan özellikle kaçınıyor. Ana karakterin, uzaktan mükemmel gidiyormuş gibi görünen evliliğine dair, arkadaşlarının fark etmedikleri “mutsuzlukları”na dair nüansların daha iyi idrak edilmesinde de, sahnelerin içindeki gerilimin bozulmamasında da bu tercihin büyük bir katkısı oluyor aslında. The Woman Who Ran’deki erkekler, akıp giden bu enfes diyaloglara çomak sokan, yüzlerini görmediğimiz, hep sırtlarından çekilen “parazit”ler olarak kalıyorlar. Bu bağlamda film, festivaldeki birçok yapımda gözlemlediğimiz global toksik erkeklik krizine dair lafını da esirgememiş oluyor. The Woman Who Ran, 77 dakikalık süresine klişe tabirle dünyaları sığdırmayı başaran bir film. Basit gibi görünen ancak minicik detaylarla derinleşen çerçeveleri, modern hayatın insanları gerçek bir sohbetten, herhangi bir sanat eserinden alınabilecek tadın hakikiliğinden nasıl uzaklaştırdığına dair doneler de barındırıyor. Bu bağlamda Hong Sang-soo imzalı The Woman Who Ran, beklendiği üzere bu yılki seçkinin öne çıkanlarından biri oluyor diyebiliriz gönül rahatlığıyla.

70 / 100

The Roads Not Taken

Deli gibi çalan bir telefon ve hiç kımıldamadan, gözünü tavana dikmiş biçimde yatağında yatan ana karakteri Leo’nun (Javier Bardem) görüntüsüyle açılıyor The Roads Not Taken. Bir süre sonra Leo’nun ileri düzeyde demans ya da benzeri bir nörolojik rahatsızlık yaşadığını, kızı Molly’nin bakımıyla hayatını idame ettiren, New York’ta yaşayan bir yazar olduğunu anlıyoruz. Film, bir yandan Leo’nun günümüzdeki hâlini yansıtmaya ve onun için çırpınan bir pozisyonda gördüğümüz kızıyla olan ilişkisini bizlere aktarmaya çalışırken bir yandan da izleyicisini karakterin zihninin içine götürüyor. Bu kısımlarda Leo’nun geçmişine dair bilgiler ediniyoruz. Hastalığı nedeniyle, son derece dramatik ve ajitasyona müsait bir durumda olan Leo’yu bu noktaya getiren olay örgüsünü öğreneceğimizi, bu hikâyenin kızı Molly’nin hayatına tam olarak nasıl bağlandığına dair bir anlatı izleyeceğimizi düşünürken film, Leo’nun ilk eşiyle ilgili kırık dökük anılarına ve bir dönem Yunanistan’da yaşadıklarına odaklanıyor. Geneli itibarıyla tam olarak kimin hikâyesini, neden anlattığını izleyicisine ifade edemeyen film, ne diyeceğini, nasıl söyleyeceğini dahi bilemeden, ana karakterinin ajitatif sağlık durumuna sırtını yasladığıyla kalıyor. Sonuçta film, ekran süresinde epey bir yer kaplayan Leo’yla ilgili kayda değer hiçbir şey anlatamadığı gibi, kızı Molly’i de anlatının ciddi anlamda bir parçası hâline getiremeden nihayete eriyor. Sally Potter’ın bir kez daha Tango Dersi – The Tango Lesson ve Erkeğin Gözyaşları – The Man Who Cried gibi filmlerini mumla aratan bir filme imza attığını ifade etmek gerekiyor.

35 / 100

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi close-cookie-information