Görülmüştür

Serhat Karaaslan’ın dünya prömiyerini Karlovy Vary Film Festivali’nde yapan filmi Görülmüştür son derece ilgi çekici bir meslek grubundan çıkıyor yola ve mahkûmların mektuplarını sansürleyen infaz memurlarından birini, Zakir’i belliyor ana karakteri olarak. Zakir’in dünyasını tanıdığımız serim kısmında ilgiyi yüksek tutan film, bir noktadan sonra Zakir’in mahkûmlardan birinin eşini (Saadet Işıl Aksoy’un canlandırdığı Selma) aklına takmasıyla yeni bir viraj alıyor. Ne yazık ki sorunlar da bu virajda çıkıyor ortaya. Zakir, Selma’nın evde şiddet gördüğüne, başına bir şey geleceğine dair korku duyduğu iddiasıyla onu göz hapsine alıyor bir yandan da ona içten içe ilgi duyuyor. Film burada Zakir’in Selma’yı takıntı hâline getirmesini yer yer kabullenmemizi bekliyor ki burası sorunlu. Bir yandan da film Zakir’in Selma’yla ilgili hislerinin üzerinde hep bir sis bulutu olsun istiyor, ama bu arzusuna ters düşerek Selma ve Zakir’i o kadar sık karşılaştırıyor, Selma’ya her defasında o kadar aynı tepkileri verdiriyor ki, meselenin o ana kadar kurulan büyüsü kolay yıkılıyor. En nihayetinde Görülmüştür, ilgilendiği meseleler, içerikle tutarlı görsel üslubu ve Berkay Ateş’in çabasıyla akılda kalıyor.

60/100

Kovan

Belgeselleriyle tanıdığımız yönetmen Eylem Kaftan’ın ilk uzun metrajlı kurmaca filmi Kovan, annesinin ölüm döşeğinde olduğu haberiyle yıllar sonra Almanya’dan Türkiye’ye dönen Ayşe adlı genç bir kadının hikâyesine odaklanıyor. Ayşe, annesinin ölümünden sonra onun son arzusunu yerine getiriyor ve Almanya’ya geri dönmek yerine, nesillerdir kendilerine ait olan arılıktaki kovanlara sahip çıkmaya karar veriyor. Bu kararı almasında Almanya’daki hayatından memnuniyetsiz olmasının da etkisi olduğunu varsaymamızı bekliyor film. Varsayımlarla yola çıkıyoruz zira hikâyesi gereği arıcılıkla ilgili epey bir bilgi edindiğimiz filmde, başta ana karakterimiz Ayşe olmak üzere hemen hiçbir karaktere dair derinlemesine bir bilgi elde edebildiğimiz söylenemez ne yazık ki. Karakterlerin diyalogları dâhilinde kendileriyle çeliştiği filmde (Ayşe filmin başında en büyük korkusunun arılar olduğunu söylüyor örneğin, filmin bir noktasındaysa çocukluğunun arılarla geçtiğini ve arıları iyi tanıdığını iddia ediyor), Meryem Uzerli’nin orta karar oyunu da pek yardımcı olmayınca Kovan, özenli görüntü çalışmasının gerisinde kalan bir ilk film olarak kalıyor.

50/100

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi