Önceki Sayfa1 / 2Sonraki Sayfa

Sinema ilkel dönemlerin büyü ve ritüellerinin, tüm sanatların yüzlerce yıllık birikimlerinin, pek çok farklı bilimsel araştırmanın üzerine inşa edilmiş bir teknolojinin ürünüdür der Alim Şerif Onaran. İlk tarih çağlarından itibaren bu ritüellerin bir parçası olan müzik ise, en başından bu yana toplumun tüm katmanlarına seslenen sanat dalı olan sinemanın vazgeçilmez unsurlarından biri olmuştur.

Müziğin sinemaya etkisi, film dilinin oluştuğu dönemden bu yana seyircinin radarına yakalanmış, hatta kimi soundtrackler dramatik yapının, sinematografinin ve hikâyenin bile etkisinin önüne geçmiştir. Onlarca repliğin seyircide yaratabileceği etki kimi zaman tek bir şarkıda, tek bir melodide karşımıza çıkmış; kimi zaman da bir şarkı bir filmi anlatmak için yeterli olmuştur. Bu bağlamda, sinema ve müziğin tarihsel süreci içerisinde küçük bir parantez açarak Kanadalı genç yönetmen Xavier Dolan’ın 2009 yılında I Killed My Mother filmiyle başladığı sinema yolculuğunda heyecan verici filmografisinden dikkatimizi çeken şarkılara göz atalım istedik. Çünkü bazen bir şarkı kendinize doğru yapacağınız  yolculukta elinizden tutabilir.

Xavier Dolan Filmlerinde Müziğin Baş Döndürücü Etkisi

Vive la Fête – Noir Désir (I Killed My Mother – 2009)

“Üzgün düşüncelerim var, bu yüzden bağırmak istiyorum.”

Arkadaşı Antonin ile yaşayacağı bir evde daha özgür bir hayatın hayalini kuran Hubert ile onun henüz çok küçük olduğunu düşünen annesi arasındaki iletişim üzerinden birçoğumuzun sert bir şekilde atlattığı blue çağının okumasını, henüz 20 yaşındayken başarılı bir şekilde perdeye aktarabilen Xavier’in filmde kullandığı şarkılardan biri olan Noir Désir atamadığımız çığlıkların hakkını teslim ediyor.

The Knife – Pass This On (Les Amours Imaginaries – 2010)

“Dans pistinde eşlik edecek birinden daha fazlasını gerçekten aramıyordum.”

İçinizdeki boşlukları dolduracak bir Xavier Dolan filmi olan Les Amours Imaginaries, biri erkek biri kadın iki yakın arkadaşın aynı adama beslediği tutkuyu perdeye yansıtırken, hayatımıza girdiği andan bu yana zamanı yavaşlatan ve ondan başka her şeyi görünmez kılan o kişiye bakışınızı değiştirecek bir hikâyeyle çıkar karşımıza. Oysa dans pistinde eşlik edecek birini arıyoruzdur sadece.

Dalida – Bang Bang (Les Amours Imaginaries – 2010)

“Müzik başladı ve şarkı söyledi insanlar…”

O kişi geldiğinde ve karşınızda öylece dans ettiğinde onunla öpüşmekten, sevişmekten daha fazlasını istersiniz. Ona bir saniye daha fazla bakmakla ilgisi olabilir bu isteğin ama onu en yakınınızla bile olsa paylaşmak asla değildir.

Moderat – A New Error (Laurence Anyways – 2012)

“Flört…”

Aşk kalbinizi kırar. Onun için değişmeye hazırsınızdır ama onun değişmesine hazır olmadığınızı hatırlatır. Bu oldukça kafa karıştıran denklemde Dolan, ilişkilerindeki hazzı doruklarında yaşayan bir çiftin hikâyesini anlatır. Laurence’ın sevgilisine aniden hayatının geri kalanını bir kadın olarak yaşamak istemesini söylemesiyle birlikte yoğunluğundan bir gram eksilmeyen baş döndürücü bir hikâye doğar. Dolan, A New Error’la bu süreci yine on ikiden vurarak tasvir eder.

Önceki Sayfa1 / 2Sonraki Sayfa
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi