Çektiği belgesellerin ardından ikinci uzun metraj filmi Le Meraviglie ile Cannes Film Festivali’nde Büyük Ödül kazanan Alice Rohrwacher, günümüz sinemasının yükselişteki kadın yönetmenlerinden biri olarak dikkat çekiyor.

İtalya’nın Toscana bölgesinde ailesiyle birlikte çiftlik hayatı yaşayan Gelsomina’nın yaşantısı akranlarından oldukça farklı bir doğrultuda ilerlemektedir. 3 kız kardeşi olan ve evin reisi konumunda bulunan 14 yaşındaki Gelsomina evin çarklarının dönmesindeki en önemli dinamiktir. Babasıyla birlikte arıcılık yapar, annesiyle birlikte bahçıvanlık yapar, bu işlerden zaman kaldığında da keçilerle ilgilenir.Şehirden uzak çiftliklerinde izole bir hayat yaşayıp, ekonomik anlamda içine girdikleri çıkmazdan kurtulmaya çabalarlarken, Almanya’da çeşitli suçlara karışan ve topluma kazandırılmak üzere İtalya’da Gelsomina’nın ailesine verilen bir çocuğun gelişi ailedeki dengeleri alt üst edecektir.

Pastoral havasıyla sinemada pek benzeri olayan bir iş izleyecekmişiz hissi yaratan Mucizeler, vaat ettiği mucizeyi pek de gerçekleştiremeyen bir film. Yaşantıları gereği erkek varlığına ihtiyaç duyulan bu sistemde 4 kız çocuğuna sahip olan baba Wolfgang, hem toplumdan gördüğü baskıya hem de işlerin yolunda yürümesi gerekliliğini göz önüne alarak çocuklarına erkek gibi davranmaktadır. Bu noktada en büyük sıkıntıyı da en büyük kız Gelsomina yaşamaktadır. Ergenliğin zirve yaptığı zamanlarda yaşıtları renkli elbiseler giyip erkeklerle flört etmeye başlamışken, bizim çiftçi kızımız ağır işçi modunda ailesine katkı sağlamaya çalışmaktadır. Kadınlığını keşfetmesi Almanya’dan gelen çocukla birlikte olacaktır.

Güney İtalya’nın doğal güzelliklerinin bol bol resmedildiği, aile olgusunun temellerine inme niyetindeki film, yönetmenin hayat görüşlerine dair fikirler sunsa da söylemlerinin altını dolduramasıyla dikkat çekiyor. Ev figürüne yüklenen anlamlarda abartıya kaçılması bir yerde sonra seyirciyi yormaya başlıyor ve sonraki sahneye geçsek diye beklenti yaratıyor. Monica Belluci’nin olduğu TV şovu sahnelerindeki renk tercihleri filmin estetik yönünü zenginleştirirken, medya dünyasının şakşakçı yapısını göstermesi filmin artı noktalarından biri.

Cannes’dan Büyük Ödül almasını şaşırtıcı bulduğum Mucizeler’i, duru bir doğa portresi etrafında şekillenen aile draması olarak niteleyebiliriz. Gülümsetmeyen mizahi yapısıyla farklı bir his yaşatmayı başaran film, sinemada büyüme hikayeleri sevenler için hoş bir deneyim olabilir fakat daha fazlasını veremiyor.

Çektiği belgesellerin ardından ikinci uzun metraj filmi Le Meraviglie ile Cannes Film Festivali’nde Büyük Ödül kazanan Alice Rohrwacher, günümüz sinemasının yükselişteki kadın yönetmenlerinden biri olarak dikkat çekiyor. İtalya’nın Toscana bölgesinde ailesiyle birlikte çiftlik hayatı yaşayan Gelsomina’nın yaşantısı akranlarından oldukça farklı bir doğrultuda ilerlemektedir. 3 kız kardeşi olan ve evin reisi konumunda bulunan 14 yaşındaki Gelsomina evin çarklarının dönmesindeki en önemli dinamiktir. Babasıyla birlikte arıcılık yapar, annesiyle birlikte bahçıvanlık yapar, bu işlerden zaman kaldığında da keçilerle ilgilenir.Şehirden uzak çiftliklerinde izole bir hayat yaşayıp, ekonomik anlamda içine girdikleri çıkmazdan kurtulmaya çabalarlarken, Almanya’da çeşitli suçlara karışan ve topluma kazandırılmak üzere İtalya’da Gelsomina’nın ailesine verilen bir çocuğun gelişi ailedeki dengeleri alt üst edecektir. Pastoral havasıyla sinemada pek benzeri olayan bir iş izleyecekmişiz hissi yaratan Mucizeler, vaat ettiği mucizeyi pek de gerçekleştiremeyen bir film. Yaşantıları gereği erkek varlığına ihtiyaç duyulan bu sistemde 4 kız çocuğuna sahip olan baba Wolfgang, hem toplumdan gördüğü baskıya hem de işlerin yolunda yürümesi gerekliliğini göz önüne alarak çocuklarına erkek gibi davranmaktadır. Bu noktada en büyük sıkıntıyı da en büyük kız Gelsomina yaşamaktadır. Ergenliğin zirve yaptığı zamanlarda yaşıtları renkli elbiseler giyip erkeklerle flört etmeye başlamışken, bizim çiftçi kızımız ağır işçi modunda ailesine katkı sağlamaya çalışmaktadır. Kadınlığını keşfetmesi Almanya’dan gelen çocukla birlikte olacaktır. Güney İtalya’nın doğal güzelliklerinin bol bol resmedildiği, aile olgusunun temellerine inme niyetindeki film, yönetmenin hayat görüşlerine dair fikirler sunsa da söylemlerinin altını dolduramasıyla dikkat çekiyor. Ev figürüne yüklenen anlamlarda abartıya kaçılması bir yerde sonra seyirciyi yormaya başlıyor ve sonraki sahneye geçsek diye beklenti yaratıyor. Monica Belluci’nin olduğu TV şovu sahnelerindeki renk tercihleri filmin estetik yönünü zenginleştirirken, medya dünyasının şakşakçı yapısını göstermesi filmin artı noktalarından biri. Cannes’dan Büyük Ödül almasını şaşırtıcı bulduğum Mucizeler’i, duru bir doğa portresi etrafında şekillenen aile draması olarak niteleyebiliriz. Gülümsetmeyen mizahi yapısıyla farklı bir his yaşatmayı başaran film, sinemada büyüme hikayeleri sevenler için hoş bir deneyim olabilir fakat daha fazlasını veremiyor.

Yazar Puanı

puan - 59%

59%

Cannes’dan Büyük Ödül almasını şaşırtıcı bulduğum Mucizeler’i, duru bir doğa portresi etrafında şekillenen aile draması olarak niteleyebiliriz.

Kullanıcı Puanları: 3.4 ( 1 votes)
59
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi