Çarpıcı bir distopik eser olan Animal Kingdom filmiyle dikkatleri üzerinde çeken Avustralyalı yönetmen David Michôd’un yeni filmi Takip (The Rover) çarpıcı görsel anlatımı ve destansı finaliyle son zamanların başarılı filmlerinden biri.

Anarşinin hüküm sürdüğü distopik bir dünyada, askerlerle girdikleri çatışmadan kaçarken kaza yapan bir grup adamın, Eric’in (Guy Pearce) arabasını çalmasıyla başlayan film Eric’in peşlerine düşmesi ve bu esnada şans eseri Rey (Robert Pattinson) ile karşılaşmasıyla eşine az rastlanır cinsten bir tutarlılıkla oldukça girift bir hikaye kurgusu oluşturuyor.

The Rover’ın bu başarılı hikaye yapısını sonuna kadar kullanan yönetmen oldukça derinlikli ve ayrıntılı bir şekilde yarattığı karakterler sayesinde hem hikayenin tahmin edilebilirliğini kırıp filme olan ilgiyi inanılmaz arttırıyor hem de karakterler üzerinden yarattığı distopyanın toplumsal temellerine dair söylemlerde bulunuyor. Elbette burada Guy Pearce ve Robert Pattinson’ın tek kelimeyle muazzam performanslarına değinmemek olmaz. Çünkü üstlendikler derinlikli karakterleri öylesine filmin atmosferine ve alt metnine uygun canlandırıyorlar ki özellikle yönetmenin sessiz bir şekilde gerilimi tırmandırdığı sahnelerde kusursuza yakın bir çizgi oluşturuyorlar.

David Michôd uçsuz bucaksız Avustralya kırsalında XXY filminden tanıdığımız görüntü yönetmeni Natasha Braier ile oldukça etkileyici genel plan sekansları oluştururken aynı zamanda bunu karakterlerin distopik dünyadaki konumlarını anlamlandırmak için bir araç olarak kullanabilme başarısını gösteriyor. Bu açıdan yönetmenin mekana tam bir hakimiyeti mevcut. Eğer siz de özellikle son dönemde iyice standarta yaklaşan görsel anlatıların dışında bir şeyler görme hevesiyle yanıp tutuşanlardansanız bu sahneler sizleri oldukça mutlu edecektir.

Filmin buraya kadar bahsettiğimiz genel başarısının kırıldığı birkaç yer dışında aslında pek de olumsuz bir yanı yok. Özellikle Eric ve Rey arasında geçen bazı diyaloglarda, yönetmen filmin geneline hakim olan yaratıcılığı sanki tam olarak kullanamayıp ufaktan klişelere başvurmuş gibi bir izlenim uyanıyor. Ayrıca Takip’in özellikle başlarında ağırlıklı olan bazı, muhtemelen distopik dünyayı detaylandırmak adına oluşturulan sahneleri filmin genelindeki anlatıyla karşılaştırıldığını havada kalmış gibi. Ama yazımızın başında da belirttiğimiz sade fakat destansı finali izleyince bu ufak problemler pek de göze çarpmıyor açıkçası.

Distopik filmlerde bir türlü aşılamayan bazı klişeleri aşma başarısını göstermesinin yanında çarpıcı görselleri ve hümanist bir söylemle evrensele ulaşan alt metniyle Takip, son dönemde mantıksal tutarlılığı elden bir an için bile olsun bırakmadan hikayesini anlatabilen ender filmlerden biri. Özellikle de Animal Kingdom ile bir arada düşününce yönetmenlik kariyerinin henüz başında sayılabilecek David Michôd’dan gelecek için çok daha iyi filmler bekleyebiliriz hiç kuşkusuz.

Çarpıcı bir distopik eser olan Animal Kingdom filmiyle dikkatleri üzerinde çeken Avustralyalı yönetmen David Michôd’un yeni filmi Takip (The Rover) çarpıcı görsel anlatımı ve destansı finaliyle son zamanların başarılı filmlerinden biri. Anarşinin hüküm sürdüğü distopik bir dünyada, askerlerle girdikleri çatışmadan kaçarken kaza yapan bir grup adamın, Eric’in (Guy Pearce) arabasını çalmasıyla başlayan film Eric’in peşlerine düşmesi ve bu esnada şans eseri Rey (Robert Pattinson) ile karşılaşmasıyla eşine az rastlanır cinsten bir tutarlılıkla oldukça girift bir hikaye kurgusu oluşturuyor. The Rover’ın bu başarılı hikaye yapısını sonuna kadar kullanan yönetmen oldukça derinlikli ve ayrıntılı bir şekilde yarattığı karakterler sayesinde hem hikayenin tahmin edilebilirliğini kırıp filme olan ilgiyi inanılmaz arttırıyor hem de karakterler üzerinden yarattığı distopyanın toplumsal temellerine dair söylemlerde bulunuyor. Elbette burada Guy Pearce ve Robert Pattinson’ın tek kelimeyle muazzam performanslarına değinmemek olmaz. Çünkü üstlendikler derinlikli karakterleri öylesine filmin atmosferine ve alt metnine uygun canlandırıyorlar ki özellikle yönetmenin sessiz bir şekilde gerilimi tırmandırdığı sahnelerde kusursuza yakın bir çizgi oluşturuyorlar. David Michôd uçsuz bucaksız Avustralya kırsalında XXY filminden tanıdığımız görüntü yönetmeni Natasha Braier ile oldukça etkileyici genel plan sekansları oluştururken aynı zamanda bunu karakterlerin distopik dünyadaki konumlarını anlamlandırmak için bir araç olarak kullanabilme başarısını gösteriyor. Bu açıdan yönetmenin mekana tam bir hakimiyeti mevcut. Eğer siz de özellikle son dönemde iyice standarta yaklaşan görsel anlatıların dışında bir şeyler görme hevesiyle yanıp tutuşanlardansanız bu sahneler sizleri oldukça mutlu edecektir. Filmin buraya kadar bahsettiğimiz genel başarısının kırıldığı birkaç yer dışında aslında pek de olumsuz bir yanı yok. Özellikle Eric ve Rey arasında geçen bazı diyaloglarda, yönetmen filmin geneline hakim olan yaratıcılığı sanki tam olarak kullanamayıp ufaktan klişelere başvurmuş gibi bir izlenim uyanıyor. Ayrıca Takip'in özellikle başlarında ağırlıklı olan bazı, muhtemelen distopik dünyayı detaylandırmak adına oluşturulan sahneleri filmin genelindeki anlatıyla karşılaştırıldığını havada kalmış gibi. Ama yazımızın başında da belirttiğimiz sade fakat destansı finali izleyince bu ufak problemler pek de göze çarpmıyor açıkçası. Distopik filmlerde bir türlü aşılamayan bazı klişeleri aşma başarısını göstermesinin yanında çarpıcı görselleri ve hümanist bir söylemle evrensele ulaşan alt metniyle Takip, son dönemde mantıksal tutarlılığı elden bir an için bile olsun bırakmadan hikayesini anlatabilen ender filmlerden biri. Özellikle de Animal Kingdom ile bir arada düşününce yönetmenlik kariyerinin henüz başında sayılabilecek David Michôd’dan gelecek için çok daha iyi filmler bekleyebiliriz hiç kuşkusuz.
Puan - 86 / 100

8.6

Hümanist bir söylemle evrensele ulaşan alt metniyle Takip, son dönemde mantıksal tutarlılığı elden bir an için bile olsun bırakmadan hikayesini anlatabilen ender filmlerden biri.

Kullanıcı Puanları: 4.39 ( 5 votes)
9
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi