Sinemada ve TV dizilerinde seks sahneleri çekmek hem oyuncular hem de kamera arkasındakiler için oldukça meşakkatli bir iştir. Öyleyse bu sahneler nasıl çekiliyor? İyisi mi, işin profesyonellerine soralım!

Çoğu oyuncunun seks sahnelerinde rol almak için can attığı pek söylenemez. Kocaman kameralar ve haliyle büyük bir ekip önünde böyle bir sahne çekmek çok da kolay olmasa gerek.  Sonuçta bu, her dokunuşa ve iniltiye müdahale eden bir yönetmenin karşısında, rol partneri olan, bir yabancıyla sergilenen bir eylem.  TV’de geç vakitte yayınlanırlar ve oyuncular bu sahnelerin seksi değil, aksine garip ve stresli olduğuna dair sizi temin edebilirler. Peki “bu sahneler nasıl çekiliyor?” diyerek film yapımcılarının New York Times’a verdiği görüşmeleri sizler için derledik..

Showtime’da yayınlanan The Affair dizisinin yaratıcılarından Sarah Treem “Seks sahnelerini çekerken kişisel olarak çok heyecanlanıyorum. Çünkü bence, çok kötü olabilirler; çok çok iyi de olabilirler” dedi ve ekledi “aslında onlar herkesin hoşuna gidiyor.”

Eğer Fifty Shades of Grey’in gişe rekoru kıran başarısı bir ölçütse, kuşkusuz seyirciler bunu belirler. Ama onlar çekici anları yakalar. E.L. James’in sado-mazo merkezli romanı Fifty Shades of Grey’in beyazperde uyarlamasının sinematografı Seamus McGarvey “Çekimin son haftasına kadar gerçekten açık saçık seks sahneleri çektik” dedi. –kitapta geçen kırbaç sahnelerinin bazıları ekrana dijital görsellerle aktarıldı. –

grinin-elli-tonu-kamera-arkasi-filmloverss

Seksi canlandırmak için oyuncular bazı hilelere başvuruyor: araya konulan yastıklar, protezler ya da tüm vücudu kaplayan kıyafetler ve kasları daha da belirginleştirmek için çekilen şınavlar. Ama eylem genellikle doğaçlama gelişir. “Sürekli tekrarlanır ve sürekli üzerine düşünülürse; Cinemax’te gösterilen ucuz ve kötü pornolara benzer” diyor romantik komedi filmlerinin yönetmeni ve Girls dizisinin yapımcılarından Judd Apatow. Apatow’un yönettiği, yakında gelecek olan komedisi Trainwreck’te yazar ve komedyen Amy Schumer, ilk kez seks sahnesinde boy gösterecek. Çekimler esnasında bu sahnelere karavanında Beyoncé dinleyerek hazırlandı.

Fatal Attraction filminde Michael Douglas ve Glenn Close şampanya ve margaritalarla rahatlamaya çalışıyorlardı, diyor Unfaithful ve Indecent Proposal gibi cinsel içerik yüklü filmlerin yönetmeni Adrian Lyne.

Görüldüğü üzere şehvet dolu sahnelerin neredeyse hiçbiri aşkla ya da tutkuyla ilgili değil. Jean-Marc Vallée’nin Wild ve Dallas Buyers Club filmlerindeki gibi bazıları konforsuz olabiliyor ve bunların oluşturulması çok daha zorlu oluyor.

Bireysel telefon görüşmelerinde bu film uzmanları, mesleklerinin ilginç özelliklerinden birini yani ekrana yansıyan seksin yöntemlerini anlattılar.

Yaz, Prova Yap ve Kurgula gibi bir sıralamanız var mı yoksa öylece akışına mı bırakıyorsunuz?

Sarah Treem: Seks sahnelerinin yazılma ve uygulama yöntemlerinde bir fark vardır. Ayrıntılı sahne talimatlarımız var. Seks sahnelerini çektiğiniz günde pek çok şey değişir, çünkü bu sahneler, oyuncular için hassas bir konudur. Bazı oyuncular ancak en dürüst anlarında söyleyebilir.

Amy Schumer: Sanırım seks sahnelerini çiğnedim ben. Filmde tek kelime bile etmeden önce muhtemelen yarım sayfa ne yapacağımızı söyleyen talimatlar vardı.

Judd Apatow: Seks yapabileceğiniz yerlerin, mümkün olabildiğince, her açının fotoğraflarını çektim. Ama zaten, o gün hepsi yok olur. Bu sahneleri çekmek için yalnızca kameranızı koyabileceğiniz pek çok yer bulabiliyorsunuz.

Seamus McGarvey: Biz öncelikle oyuncuları rahat hissettirmek ve seks sahnelerini nasıl çekebileceğimizi görmek için provalar yapıyoruz. Ayrıca oyuncuların daha az garip hissetmelerini sağlamak için ilk birkaç seks sahnesi kamera uzaktayken çekiliyor. Kırmızı Odada, işler ısınmaya başladıkça kurguya olan bağlılığımızı azaltıyoruz. Bazen uzaktan kumandalı kamera kullanıyoruz. Böylece oyuncuların dikkati dağılmıyor.

Adrian Lyne: İhtimallerin olduğu bir durum deniyor ve yaratıyorsunuz. Ben hızlı seksin, kaskatı yatak odası seksi zırvalığından çok daha eğlenceli olduğunu düşünmüşümdür her zaman. Bu yüzden Fatal Attraction’da karakterlerin lavabonun üzerinde seviştikleri sahnede komik ihtimaller olabileceğini biliyordum. Çünkü lavabonun içinde tabaklar ve kupalar vardı. Eğer içine biraz mizah eklemezseniz, seyirci sizi alaya alacak, çünkü onu izlerken gergin hissedeceklerdir.

Jean-Marc Vallée: Belli bir kurgum yok. Ama ahengi ayarlamak için bir bakış açısı var. Kısıtlı bir ekip, kameranın 360derece hareket edebileceği yerin uygun bir şekilde aydınlatılması –bu kasti bir şey ve oradan gittiğini görelim. Wild’da Reese’i çekmek, arkasında, arkasından çekmek bu adam için özellikle planlanmamıştı. Ama çekiyorken bir anda gelişti. Dallas Buyers Club’ta bir sahnede Matthew McConaughey bir kabinde arkadaşını izleyerek iki kadınla aynı anda seks yaptı ve o oldukça ateşliydi.

Çıplaklık istiyor musunuz ve sonrasında gizleme derdine düşüyor musunuz?

Lyne: Bunu yapmanın en iyi yolu bu. Fatal Attraction’da Michael Douglas’ın kadını yatağa götürmeye çalıştığını hiç unutmuyorum ve pantolonunu çıkaramıyordu ve isteri krizine giriyordu. Sonra soyundu, sadece tişörtü üzerindeydi. Sonra kesim odasında testislerinin göründüğü bir açıyı fark ettik. Kesemiyordunuz -çok çok aniydi. (Gülüyor) Umarım bunu söylediğim için Michael beni affedebilir.

Treem: Bizim dizide çıplaklıkla olan ilişkileri değişiklik gösteren oyuncularımız var. İnsanların gösterecekleri ve göstermeyecekleri şeyleri var. Ve bizim buna saygı duymamız gerekiyor. Öyle olsak da vücut bölümlerimizi kapatmaya çalışmıyormuş gibi görünen seks sahneleri çekmek zorundaydık ve -bu bizim için bir keşifti- bazen çok zor çektiğimiz en seksi seks sahneleri, oyuncunun sadece yüzünü aldıklarımız oluyordu.

McGarvey: Biz oyuncuları koruyoruz. Jamie Dornan penisini kapattı. Dakota Johnson kasık bölgesini ve tüm vücudunu saran bir parça giyindi. Post prodüksiyonda kasık kılları eklemeden dolayı tuhaf bir durumdaydık. Kariyerimin en parlak bölümlerinden biri diyemem ama kesinlikle en gerçeküstü senaryolardan biriydi. Dakota için popo dublörümüz vardı. Bu yüzden poposunda dövme olmayan bir oyuncu kadromuz olduğu için memnundum. –Gerçeküstü Senaryo No.2.

Schumer: Ben üzerinde çalıştığım şeyde sınırları olmayan biriyim. Bizim evimizde çıplaklık büyük bir sorun değildi o yüzden bu durum benim için hiç mesele olmadı. Sorun ekipteydi. Eğlenceli olan seks sahneleri umrumda olmaz ama hakikaten cinsel bir şeyse bu, insanların beni gerçekten savunmasız halde görmelerinden rahatsız oluyorum. Mikrofon tutan Frank “Oh, Bu Amy’nin iş kastettiğinde benzediği şey” diye görüyor. Sanıyorum ki her bir çekim arasında “bu çok utanç verici!” diyerek çığlık attım.

Seks sahneleri küçük bir ekip anlamına geliyor. Öyleyse kameralar ne kadar yakında duruyor ve kaç kere çekim yapılıyor?

McGarvey: Bu sahnelerin çekimlerinde her zaman iki kamera kullanıyoruz böylece çok fazla çekim yapmak zorunda kalmıyoruz. Daha önce, We Need to Talk about Kevin filmindeki gibi fazla coşkulu olan seks sahneleri çektim. Tilda Swinton ve John C. Reilly’li bu 5D kameralı sahnede, tam anlamıyla örtüler altındaydım.

Lyne: Indecent Proposal’da Woody Harrelson ve Demi Moore’lu sahnede zumla çekim yaptığımı hatırlıyorum. Böylece sadece basabilir ve durdurmaksızın parçalar yakalayabilirsiniz ve akabinde daha geniş açıya geri getirebilirsiniz. Onları durdurmak hata olur. Bunun gibi sevişme sahneleri genellikle çok hızlıdırlar. Çünkü tahammülleri sınırlıdır. Birini öpmeyi düşünün; sonsuza kadar öpüşemezsiniz.

Oyuncuların ilgili olması gerekli mi?

Vallée: Benim yaptığım filmlerin ve seks sahnelerinin hiçbirinde ereksiyon olmuş bir aktör görmedim şu ana kadar ama bu, heyecanlanmayan bir adam görmedim demek de değil. Bu çok teknik bir şey ancak neticede insanız; onlar da çıplak ve birbirlerine dokunuyorlar.

FOX_9337.psd

Lyne: Eğer değillerse sahne gerçekçi olamıyor. Açıkçası gerçek bir penetrasyon olmuyor ama her ikisi de tahrik oluyorlar; olmaları da gerekiyor; aksi durumda sahne de pek umut verici olmuyor.

Oyuncular vücutları hakkındaki endişeleri dile getiriyorlar mı?

Lyne: Evet, erkekliği hakkında endişeleri olan bir aktör vardı –endişelenmesi için en ufak bir neden olmamasına rağmen. – Ama aklındaki paranoyaları anlattı. Ben de “İyisin, harikasın!” diyordum.

Vallée: İlk filmimde oldu. Başroldeki aktristin bir seks sahnesinde oynaması gerekiyordu ve sanıyorum 35 yaşlarındaydı o zamanlar. Çekim açıları hakkında konuşmak istedi. Arkasından çekim yapmamı istemiyordu, kenardan iyiydi ama uzandığında memelerini de çekmemi istemiyordu. Bunlar anlaşılabilir durumlar.

Schumer: Kesinlikle kız kardeşime soruyordum: “İyi görünüyor muyum?” Onlar iyi görünmemizi isterler ve kimse de “Oo, ne kadar da gerçekçi bir selülit çekimi!” demez. Önceleri iyi görünmeye çalıştım; ama bir kere çekim yapınca bu aklınızdaki en son şey oluveriyor. Şimdi ise Salı günlerimi Taco günü ilan ettim.

Sette sessizlik olmalı mı?

Vallée: Her ne kadar konuşmak istesem de çekim yapıyorken sürekli kendi kendime ”kapa çeneni, konuşma” diyorum.

Lyne: Korkunç olan, tüm bu sessizlik içindeki acınası hal ve iyi görünüp görünmediklerinin bilinmemesi. Bu nedenle ben her zaman sesimi çıkartırım. Onlarla birlikte “Bu iyiydi. Tekrar yap” derim. Sonunda sesimi kesmek zorunda kalıyorlar.

McGarvey: Yönetmen Joe Wright, oyuncuların moda girmelerine yardımcı olmak için müzik dinlemeleri gerektiğini savunuyor. Aktörlerin hareketlerine yardımcı oluyor da. Atonement filminde James McAvoy’un ve Keira Knightley’nin karakteri arasında geçen bir kütüphane sahnesi var ve biz o sahneyi Mark Lanegan ve PJ Harvey’nin Come to Me şarkısıyla çektik.

Uygunsuz bir durum yaşadınız mı?

Treem: 4. bölümde Alison karakterinin orgazm olmadığı seks sahnelerinden birinde. Üzgündü, bebeğini kaybetti yine de istiyordu ama zevk alamıyordu. Sonunda başardı. Ama buraya kadar gelmek oldukça mücadele gerektirdi. Bölüm yönetmeni Jeff Reiner’a karşı seks sahnesinde rol alıyordum. Arkamda tüm ekiple beraber ise orgazm canlandırıyordum ve sonunda “Oh, anladım” dedi.

Vallée: Heyecanlanıyorum ama cinsel anlamda değil, bir film yapımcısı olarak heyecanlanıyorum.

Apatow: Çok utangacım. The 40-Year-Old Virgin filmini çektik; seri-buluşma sahnesi vardı. Kadının memelerinin fırladığına dair bir espri vardı ve ben ihtiyacımız olan şeye sahip olduğumuzu söylemeden önce çekimin yarısı yapılmış olabilirdi.

Schumer: Sahneler hikâyeye hizmet eder; onlar araya aittir. Bir akşam yemeğinde birisiyle bir diyalog kurmak mı yoksa kalçamda gezinmelerine izin vermek mi derseniz tabii ki de akşam yemeğini tercih ederim ve bir dilim Hindistan cevizli pasta alırım ama bunu yaptığımıza memnunum.

Hazırlayan: Melike Ölker

Kaynak: NY Times

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi