İtalyan sinemasının efsanevi yönetmeni Federico Fellini ile son dönemin en çok konuşulan İtalyan yönetmeni Paolo Sorrentino’nun filmlerindeki Roma kentinin tasvir biçimlerini karşılaştıran harika bir video yayınlandı.

La Strada, La Dolce Vita, 8½, Roma Città Aperta, Amarcord gibi filmleriyle gönüllerimizi fetheden İtalyan yönetmen Federico Fellini için Roma sembolik anlamda kutsal öneme sahip bir kenttir. Filmlerinin hemen hemen birçoğunda Roma’yı mesken tutan filmlere imza atan Fellini’nin bu anlamda bir Roma klasiği olarak görülebilecek filmlerinin başında ise La Dolce Vita gelir. Başrollerinde Marcello Mastroianni ve Anita Ekberg’in yer aldığı 1960 yapımı film, Roma’da yaşayan bir magazin gazetecisinin başından geçen olayları ekrana taşır. Özellikle Roma kenti özelinde çok nadide sahnelere sahip olan ve mekan kullanımıyla öne çıkan La Dolce Vita bu anlamda birçok yönetmene ilham kaynağı olmuş mucizevi bir yapımdır da. Nitekim La Grande Bellezza, Youth ve son yılların en popüler serilerinden biri olan The Young Pope’un yönetmenliğini üstlenen Paolo Sorrentino için özel bir öneme sahip olan La Dolce Vita özellikle La Grande Bellezza filminin en büyük esin kaynaklarından biridir. Bu anlamda her iki film özelinde, 1960’lı yılların Roma’sı ile 2000’li yılların Roma’sını karşılaştırmak ve bir kentin yıllar içindeki değişim ve dönüşümüne tanık olmak mekan pratiklerimizin nasıl biçimlendiğini görmek adına da değerlidir.

Federico Fellini ve Paolo Sorrentino: Roma’yı Portreleyen İki Yönetmenla-grande-bellezza-filmloverss

Tıpkı La Dolce Vita’da olduğu gibi Roma sokaklarını ve gece kulüplerini mesken tutan La Grande Bellezza; Roma’yı adeta yaşayan bir organizma olarak konumlandırarak kenti de tıpkı bir karakter edasıyla ele alır.  Bu anlamda La Dolce Vita’ya bir güzelleme olarak da okuyabileceğimiz La Grande Bellezza; Sorrentino’nun Fellini’ye ve Roma’ya yazdığı bir aşk mektubu gibidir de. Tam da bu bağlamda Simone Ceresato isimli bir Vimeo kullanıcısı tarafından hazırlanan aşağıdaki video inceleme, Fellini’nin La Dolce Vita filmi ile Sorrentino’nun La Grande Bellezza filmlerinde yer alan bazı sahneleri karşılaştırarak her iki filmin görsel stili ve mizansen kurulumunu analiz ederken bizleri de Roma sokaklarında baştan çıkarıcı bir gezintiye çıkarıyor.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi