Quentin Tarantino’nun, filmlerinde yalnızca 35mm film kullanmaya karar vermesinin nedenlerini açıkladığı röportajı sizler için Türkçeye çevirdik.

Dijital ve klasik film arasındaki çekişme yakın zamanda sonuçlanacak gibi gözükmüyor, ancak tartışmaya dahil olan isimler oldukça sert konuşuyor. Nicolas Winding Refn yakın zamanda “Dijital kesinlikle daha iyi. Ben dijital ile çekim yapıyorum. Kesinlikle yedek bir format değil, başka bir kanvas olarak düşünülmeli.” demişti. Ancak Refn ile hemfikir olanlar, senin başında bir araya gelip Kodak film satın almaya devam etmeleri için sektörün en önemli yapım şirketleri ile görüşen Christopher Nolan, Judd ApatowJ.J. Abrams ve Quentin Tarantino‘dan uzak durmalı. Özellikle Quentin Tarantino, filmler için olan bu mücadelede oldukça aktif rol almış ve sadece 35mm film kullanacağına yemin etmişti.

Image: Quentin Tarantino

Quentin Tarantino, KCRW adlı radyo istasyonuna verdiği röportajda bu kararı ile ilgili konuştu.

“Bana ‘işte tam zamanı’ dedirttiren şey, -oldukça uzun bir süredir yapmak istememin dışında elbette- büyük bir kesim için 35mm filmin ölmüş olmasıydı. Ve ben buna kesinlikle karşıyım. Herkes film kullanarak çekim yapmak için mücadele ediyor ve ben de ‘Evet, ben de bunun için savaşıyorum’ diyorum. Film kullanmak benim için de çok önemli, doğrusu eğer film kullanarak çekim yapamayacaksam sinemayı bırakırım. Bana göre, eğer dijital projeksiyonu hemen kabul edeceksek, barbarlara çoktan teslim olmuşuz demektir. Eğer tek kalan dijital sinema ve DCP prezentasyonlar olsa, savaşı kaybederiz. Çünkü nasıl düzenlersen düzenle, benim için dijital sinema sadece toplum içinde televizyon demek.”

Senenin başında gerçekleşen Cannes Film Festivali‘nde geçirdiği zamanın, analog formatın yaşatılması için olan mücadelesinde Tarantino’ya ilham  vermiş. Fistful Of Dollars filminin 50’nci yıldönümü sebebiyle konuşma yapmaya davet edilen yönetmen çok rahatsız edici bir şey yaşadığını belirtiyor.

“Filmin 4K çözünürlüğünde bir restorasyonunu gösterdiler. Bende Fistful Of Dollars‘ın çok güzel Techniscope baskısı var, onu getirebilirdim. Neyse, hepimizin konuşmaları hazır, konuşmalarımızı gerçekleştiriyoruz, Cannes Film Festivali’nin kapanış gecesi ve yerime oturuyorum…bu milyonlarca defa izlediğim bir film. Güzel görünüyor muydu? Evet görüntü çok güzel, ama benim lazerdiskim de çok güzel, bu film DVD’den de çok güzel görünür, tamam mı? Söz konusu olan görüntünün güzelliği değil.Bütün gösterim boyunca canım sıkkındı çünkü Grand Palais’de oturuyordum ama nedense kumandayı çıkarıp ‘play’ tuşuna basma ihtiyacı hissettim. Lanet olası menü nerede? Bu benim evimde sorun yaratır mı? Asla sorun yaratmaz, bunu düşünmem bile. Ama Palais’deyken film ile aramda, 35mm film ile gösterilmiş olsaydı hissedilmeyecek bir cam varmış gibi hissediyordum.” Tarantino bu deneyimin sonucunda New Beverly Sineması için olan yatırımını ikiye katlamış.

[youtube width=”600″ height=”350″ video_id=”4vEVhrK_0AE”]

Tarantino için 35mm’lik bir filmi izlemek, yapımın ne kadar iyi olacağından çok dokunun niteliği ile ilgili:

“Baskı film kültürü ile çok ilgileniyorum. Hepsinin kendi hikayesi var. Junior Bonner‘ın gösterimini yapıyoruz, ve benim elimde olan baskı çok iyi olmasa bile Junior Bonner’ın o baskısına bayılıyorum. Dünyanın her tarafında o baskıyı gösterdik ve bence kesinlike muhteşem. Biraz eskimiş, hırpalanmış ama karakteri var. Ve (Sam) Peckinpah görmüş olsaydı çok severdi.”

junior_bonner_poster-filmloverss

“Filmin yeni versiyonunu göstermek istemiyorum; bu benim Junior Bonner baskım, ben bu filmi son 20 senedir böyle izledim ve gelecek 20 senede de böyle izlemek istiyorum. Onu böyle seviyorum. Bence tüm bu baskıların kendine has bir kalitesi ve karakteri var, yeni olsun ya da olmasın. Eğer yeni versiyonlarını izlemek istiyorsan evde kal ve Blu-ray’den izle, Sony HD kanalını izle ve keyfine bak. Ama beni işin içine katma”

-Pick-Bob-Carol-Ted-Alice-filmloverss

Elbette bu Tarantino’nun New Beverly sinemasında yalnızca eski 35mm’lik filmleri göstereceği anlamına gelmiyor. Mesela Paul Mazursky‘nin Bob & Carol & Ted & Alice‘in baskısı, Django Unchained‘deki başarısından ötürü Columbia Pictures‘dan gelmiş. Dahası bu baskı Mazursky‘nin kendisi tarafından renklendirilmiş. Ve görünüşe göre, ne gösterilirse gösterilirsin, Tarantino bilet alan herkese özel bir deneyim yaşatmak istiyor.

KCRW’nin gerçekleştirdiği 30 dakikalık röportajın tamamını dinlemek için tıklayın. Yönetmenin son projesi The Hateful Eight hakkında hazırladığımız son haberi okumak için buraya tıklayabilirsiniz.

Hazırlayan: Elif Güngör

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi