Neredeyse her yıl olduğu gibi bu yıl da bir filmin favori gözüktüğü, iki filmin şansının olduğu, diğer filmlerin ise sadece onore edilmek için veya gerekli sayıyı doldurmak için yarıştığı bir En İyi Film kategorisiyle daha karşı karşıyayız. Bu yıl La Land’in öne çıktığı, Moonlight ve Manchester by The Sea’nin ise şans aradığı kategoride yer alan diğer adaylar ise Arrival, Fences, Hacksaw Ridge, Hell or High Water, Hidden Figures ve Lion. 

Genelde Oscar değerlendirme yazılarıma şansının en az olduğunu düşündüğüm filmden başlar, şansının en yüksek olduğunu düşündüğüm filmle bitiririm. Ancak bu sene ödüle en yakın filmle yani La La Land ile başlamayı tercih ettim. 13 dalda 14 adaylık alan La La Land -Titanic ve All About Eve’den bu yana ilk kez bu sayıda adaylık alındığını hatırlatalım-, bu yıl rüzgarı arkasına alan film oldu; hem Akademi tarafından gösterilen adaylıklar hem de bu zamana kadar dağıtılan ödüller Damien Chazelle’in bu üçüncü uzun metrajı ile En İyi Film kategorisinde Oscar’a ulaşacağının sinyallerini veriyor. Filmle ilgili yapılan eleştiriler genelde senaryo üzerine olsa da, filmin bu alanda çok ciddi bir iddası olduğunu söylemek mümkün değil. Gücünü; sinematografisinden, müziklerinden ve oyuncularının performanslarından alan film, daha güzel bir dünyanın var olabileceğine dair bir parça da olsa umut veriyor. Bu umut, Amerika ve tüm dünyanın içinde bulunduğu durum göz önüne alınınca, Akademi üyeleri dahil hepimizin filme içten bir sevgi beslememizi sağlıyor.

Geçtiğimiz yıla damga vuran #OscarsSoWhite kampanyasının ardından, Akademi yıllardır uyguladığı ırkçı tavrı bir nebze de olsa törpülemeyi başardı. İlk kez oyuncu kategorilerinin her birinde siyahi oyuncuların yer alması bunun en önemli örneği; yeterli mi, tabii ki değil. Bu konunun ödül törenlerinin özelinden çıkıp, sektörün bir sorunu olduğunun farkına varılmalı. İşte böyle bir yılda, ödül sezonun başladığı ilk günlerde Moonlight en büyük favori durumundaydı. Yapılan açıklamalar, eleştirmen puanları vs derken filmin bu sene ödülü kazanacağına neredeyse kesin gözüyle bakıyorduk. Ancak, yukarıda da belirttiğim gibi rüzgarın yönü bir anda dönmeye başladı. Hatırlayacak olursanız, geçtiğimiz yıl da, ödül sezonun ilk günlerinde The Revenant’ın ödülü alacağına kesin gözüyle bakılıyordu, fakat yarışın son bölümlerinde öne çıkan film Spotlight olmuştu. Bu sene de, benzer bir süreç Moonlight ve La La Land arasında yaşandı diyebiliriz. Törene kısa süre kala, La La Land’in önünde pek şansı kalmamış olsa da, Trump’ın gelir gelmez eşcinsellere karşı takındığı tavır, Akademi’nin daha siyasi bir karar vermesine sebep olabilir mi; neden olmasın?

moonlight-13-filmloverss

Moonlight

Şansı çok az da olsa hala yarışın içinde gördüğüm film ise Manchester by The Sea. Amerikan bağımsız sinemasının önemli isimlerinden Kenneth Lonergan’ın kalbimize hançer sapladığı film, Casey Affleck’in performansıyla öne çıkarken, gücünü ise muazzam senaryosundan alıyor. Özellikle sosyal medyadan takip ettiğim kadarıyla Türkiye’deki sinefillerin de ödülü kazanmasını en çok istediği film konumunda bulunuyor. Her sene tören öncesi sorduğumuz “Oyların bölünmesi üçüncü filme yarar mı?” sorusu bu yıl da Manchester by the Sea için sorulabilir ancak son kertede bu durum pek mümkün gözükmüyor.

Geriye kalan filmlerden Arrival, benim açımdan yılın en iyi filmlerinden bir tanesi. Bilimkurguya olan mesafesi belli olan Akademi tarafından son 9’a kalması bile önemli. Fences, Hacksaw Ridge, Hell or High Water, Hidden Figures ve Lion ise kesinlikle yılın en iyi filmi ya da filmleri değiller. Kısa süre unutulacak bu filmler ilerleyen yıllarda sadece, yönetmen ve yapımcılarına “Oscar Adayı” titri vermiş olacaklar.

Özetle lafı fazla uzatmadan toparlayacak olursak, gecenin sonunda kazanının Lionsgate yani La La Land olması çok büyük ihtimal. Olur da La La Land’den sekerse A24 Moonlight ile Oscar’a uzanabilir.

Kim Kazanır? La La Land

Kim Kazanmalı? La La Land

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi