Aldığı sinema eğitiminden sonra çeşitli projelerde çalışıp, farklı alanlarda üretimler gerçekleştiren Murat Düzgünoğlu, son filmi Neden Tarkovski Olamıyorum‘da içsel çatışmalar yaşayan bir karakter draması yaratıyor.

Hayatını televizyon için ucuz ve basit türkü filmleri çekerek kazanan Bahadır’ın asıl hayali, büyük hayranı olduğu Tarkovski gibi daha sanatsal, dişe dokunur filmler yapmaktır. Kafasındaki büyük projeyi gerçekleştirmek isterken, yapımcı ve yönetmenlerle fikir alışverişinde bulunan Bahadır’ın yetersiz ve özensiz çalışma ortamında hayalini gerçeğe dönüştürmesi için önce iç dünyasında buna hazır olmaya ihtiyacı vardır.

Sinemada daha önce de gördük film yapma isteklerinin ve süreçlerinin yönetmenlere nasıl yansıdığını anlatan filmleri. Fakat “Neden Tarkovski Olamıyorum?” bundan çok daha fazlası olduğunu gösteriyor. Kendi halinde bir ailenin küçük oğlu olan Bahadır her gece rüyasında çekeceği filme dair sahneler görür fakat yaşantısı projesini gerçeğe dönüştürmekten oldukça uzaktır. Öğrenci yaşantılarındaki gibi girip çıkanın pek belli olmadığı evinde istediği çalışma ortamını bulamayan, beraber olduğu kadınla da ilişkilerinde problemler yaşayan karakterimiz her sabah uyandığında Tarkovski’nin duvarda asılı olan kişiliğinden taviz vermemesi gerektiğine dair sözünü okur. Gerçekleştirmek istediği filmi gerçekleştirememesindeki problemi maddi olarak algılasa da aslında o bir Tarkovski değildir zaten; yapması gereken, fikir danıştığı yazarın da kendisine söylediği gibi basit, sade ve samimi bir şeydir.

Ülke sinemamızın son dönemde içine girdiği o kasvetli ve karamsar filmlerin aksine Neden Tarkovski Olamıyorum? bu doğrultunun dışına çıkmayı başarmış, yine içsel problemleri olan bir karakteri seyirciyi sıkmadan, sinemadan soğutmadan, üstten bakmadan yer yer mizahi bir dille fakat en önemlisi samimi bir şekilde resmedebilmiş bir film. Sinematografik olarak ele alındığında çok bir eksta gerektirmeyen film, Bahadır’ın rüya sahnelerinde oldukça hoş bir estetik yakalayabilmiş. Özellikle açılış sahnesinde Stalker’ın minik bir bölümünü tekrardan ve bence çok başarılı şekilde yaratan Murat düzgünoğlu’nu tebrik etmemiz gerekiyor. Yönetmenin senaryoyu oluştururken kendi hayatından da esinlenmesi karakterlerin düzgün şekilde oluşturulmasına ön ayak olurken, hikaye de içsel tutarlılığıyla başarısını perçinliyor.

Senaryosunu başka birinin kaleme aldığı Hayatın Tuzu ile sinemada uzun metraj yönetmenliğe başlayan Düzgünoğlu’nun, senaryosunu da kendi yazdığı Neden Tarkovski Olamıyorum? yönetmenin kişisel sineması açısından çok daha net çıkarımlar yapmaya imkan tanıyor. Son dönemde karşılaştığımız ve sinemadan soğumamıza sebep olan filmlerin dışında gayet samimi ve sıcak bir film olan Neden Tarkovski Olamıyorum? hem yönetmen hem de ülke sinemamız açısından gayet umut verici bir film olarak dikkat çekiyor.

Aldığı sinema eğitiminden sonra çeşitli projelerde çalışıp, farklı alanlarda üretimler gerçekleştiren Murat Düzgünoğlu, son filmi Neden Tarkovski Olamıyorum'da içsel çatışmalar yaşayan bir karakter draması yaratıyor. Hayatını televizyon için ucuz ve basit türkü filmleri çekerek kazanan Bahadır'ın asıl hayali, büyük hayranı olduğu Tarkovski gibi daha sanatsal, dişe dokunur filmler yapmaktır. Kafasındaki büyük projeyi gerçekleştirmek isterken, yapımcı ve yönetmenlerle fikir alışverişinde bulunan Bahadır'ın yetersiz ve özensiz çalışma ortamında hayalini gerçeğe dönüştürmesi için önce iç dünyasında buna hazır olmaya ihtiyacı vardır. Sinemada daha önce de gördük film yapma isteklerinin ve süreçlerinin yönetmenlere nasıl yansıdığını anlatan filmleri. Fakat "Neden Tarkovski Olamıyorum?" bundan çok daha fazlası olduğunu gösteriyor. Kendi halinde bir ailenin küçük oğlu olan Bahadır her gece rüyasında çekeceği filme dair sahneler görür fakat yaşantısı projesini gerçeğe dönüştürmekten oldukça uzaktır. Öğrenci yaşantılarındaki gibi girip çıkanın pek belli olmadığı evinde istediği çalışma ortamını bulamayan, beraber olduğu kadınla da ilişkilerinde problemler yaşayan karakterimiz her sabah uyandığında Tarkovski’nin duvarda asılı olan kişiliğinden taviz vermemesi gerektiğine dair sözünü okur. Gerçekleştirmek istediği filmi gerçekleştirememesindeki problemi maddi olarak algılasa da aslında o bir Tarkovski değildir zaten; yapması gereken, fikir danıştığı yazarın da kendisine söylediği gibi basit, sade ve samimi bir şeydir. Ülke sinemamızın son dönemde içine girdiği o kasvetli ve karamsar filmlerin aksine Neden Tarkovski Olamıyorum? bu doğrultunun dışına çıkmayı başarmış, yine içsel problemleri olan bir karakteri seyirciyi sıkmadan, sinemadan soğutmadan, üstten bakmadan yer yer mizahi bir dille fakat en önemlisi samimi bir şekilde resmedebilmiş bir film. Sinematografik olarak ele alındığında çok bir eksta gerektirmeyen film, Bahadır’ın rüya sahnelerinde oldukça hoş bir estetik yakalayabilmiş. Özellikle açılış sahnesinde Stalker’ın minik bir bölümünü tekrardan ve bence çok başarılı şekilde yaratan Murat düzgünoğlu’nu tebrik etmemiz gerekiyor. Yönetmenin senaryoyu oluştururken kendi hayatından da esinlenmesi karakterlerin düzgün şekilde oluşturulmasına ön ayak olurken, hikaye de içsel tutarlılığıyla başarısını perçinliyor. Senaryosunu başka birinin kaleme aldığı Hayatın Tuzu ile sinemada uzun metraj yönetmenliğe başlayan Düzgünoğlu’nun, senaryosunu da kendi yazdığı Neden Tarkovski Olamıyorum? yönetmenin kişisel sineması açısından çok daha net çıkarımlar yapmaya imkan tanıyor. Son dönemde karşılaştığımız ve sinemadan soğumamıza sebep olan filmlerin dışında gayet samimi ve sıcak bir film olan Neden Tarkovski Olamıyorum? hem yönetmen hem de ülke sinemamız açısından gayet umut verici bir film olarak dikkat çekiyor.

Yazar Puanı

puan - 76%

76%

Son dönemde karşılaştığımız ve sinemadan soğumamıza sebep olan filmlerin dışında gayet samimi ve sıcak bir film olan Neden Tarkovski Olamıyorum? hem yönetmen hem de ülke sinemamız açısından gayet umut verici bir film olarak dikkat çekiyor.

Kullanıcı Puanları: 3.32 ( 13 votes)
76
Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi