Chuck Plahniuk’un karanlık dünyasını, David Fincher’ın gözünden izlediğimiz Fight Club ekseninde ses tasarımı ve görüntü arasındaki uyumun sinemadaki gücünü gözler önüne seren başarılı bir video!

David Fincher; hikaye anlatımı ve ilmek ilmek dokuduğu kurgusuyla tanınıyor. Onun kendine has atmosferini her zaman koruduğunu kanıtlayan filmleri sıralarken; Se7en,  Zodiac, Social Network, The Game, Gone Girl… diye listeyi uzatabiliriz ancak yönetmenin filmografisindeki bir ‘en’den bahsedeceksek ister istemez yolumuz Fight Club ile kesişiyor. Yer altı edebiyatının usta ismi Chuck Palahniuk’un en önemli eseri Fight Club’ın Fincher gözünden beyazperdeye uyarlanmış hali; sinema tarihinin kült yapımları arasına girmiş ve pek çok açıdan ‘en’lerin öncüsü olmuştur. Bu durum görsel olarak muazzam işler çıkaran Fincher’ın aynı zamanda ses tasarımında da olağanüstü işler çıkardığının kanıtı elbette!

“İyi ses tasarımı, görüntülerle muazzam bir uyum içerisinde olmalı!” tanımına tıpatıp uyan Fight Club; benzersiz bi kompozisyon olarak karşımıza çıkar. Tabii ki güçlü bir hikayeye sahiptir film ama eğer bu kadar başarılı bir kompozisyon ve ses tasarımı olmasa beyazperdede bu kadar yankı uyandıran bir başarıyı sağlayabilir miydi, bilinmez. Temel ses yakalamanın ötesine geçerek muazzam bir uyum ve etki yaratmayı başarmak Fight Club’ı ‘Fight Club’ yapan şeylerin başında gelir; diyebiliriz.

Fight Club: Dövüş Sahneleri İçin Kereviz!

Dövüş sahnelerinin gücünü adeta iki katına çıkaran ve bu sahneleri etkili kılan ses kullanımını ses tasarımcıları Ren Klyce ve Richard Hymns, bu durumu şu sözlerle açıklıyor; “Eğer dövüş sahnesinde ses kullanımı uyumluysa, bu sahneye daha güçlü bir derinlik katar. Bir görüntü yönetmeni nasıl yapıyorsa, ses tasarımcısı da onun gözleriyle yaptığını kulaklarıyla yapıyor.”

fight-club-filmloverss

Dövüş sahnelerindeki ses kullanımına ve gerçekçiliğine dair Klyce şunları söylüyor; “Biz ses efektlerini her filmde olduğu gibi CDleri kırarak çekmeye başladık ama bu bize gerçekçi gelmiyordu. Biz de yumruk atıldığında çıkan ses için kereviz kullanmaya başladık. Ama sesler çok katmanlıydı ve farklı bir şeyler daha olmalıydı. Sonra tavuk iskeletine vuralım dedik ama işe yaramadı. Sonra tavukların içine ceviz koyarak onları sallamaya başladık. Bunlarla geleneksel ‘yumruk sesi’ kavramını yok ettik, dengeleyerek farklı bir ses alanına girdik.”

Beyazperdede bizi büyüleyen görüntülerin kimi zaman kamera arkası görüntülerinde nelerin yaşandığını izleriz ancak ses tasarımcıları genellikle sinema dünyasının görünmeyen kahramanlarıdır. Onların muazzam çalışmalarını fark etmemizi sağlayan, Fight Club ekseninde ses tasarımının nasıl gerçekleştiğini vurgulayan başarılı bir videoyla sizleri buluşturuyoruz.

 

Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi