Kuralları yıkan İtalyan yönetmen Michelangelo Antonioni sinemasında karşımıza çıkan soyutlama kavramını yönetmenin üçlemesi ekseninde ele alan başarılı bir video sizlerle!

Kuzey İtalya’da dünyaya gelen usta yönetmen Michelangelo Antonioni, gerçek hayatındaki mesafeli tavrını sinemasına da taşıyarak beyazperdeye farklı bir duruş getirdi. Filmlerinde fazlasıyla bizleri çocukluğunun geçtiği topraklara götüren Antonioni, ilk filmini 1950 yılında çekti. Ancak onu uluslararası alanda tanıtan ve ününe kazanmasını sağlayan filmi L’Avventura’yı 1960 yılında izleyiciyle buluşturmuştu.

1960 yılından sonra sinemanın geleneksel biçimlerini reddetmeyi ve farklı gözlem ve duyu çözümlemeleriyle dolu kendine özgü içeriklerle filmler yaratmayı tercih eden Antonioni, filmlerine sürrealizm esintilerini serpiştirmeye başlar. Kadın erkek ilişkilerinin anlatıldığı L’Avventura’da hatırlarsanız, bir anda kaybolan bir kadın vardır. Antonioni, anlatmak istediği duyguları sadece sözlerle değil nesnel olarak da ifade etmeyi seçer. Üçlemenin ilk filmi L’Avventura’nın ardından çektiği La Notte ve L’Eclisse’de benzer anlatımlarla muazzam eserler yaratır. Hegel’den etkilenerek yarattığo ilk renkli filmi II Deserto Rosso’da da renklerde kullandığı simgeleme, kendine has diline kattığı bir başka anlatım tarzıdır.

michelangelo-antonioni-filmloverss

Antonioni, hikayesini anlatırken karakter veya hikayenin ötesinde duyguya yönelmeyi seçiyor. Bu nedenle de yönetmenin karakterlerin kaybolduğu veya hiçbir yere gitmeyen amaçsız bir şekilde yürüdüğü boş dünyalarda soyutlamalar yapması olası geliyor. Sadece karakterlerle değil bazen ise cansız nesnelerle bu kavramları beyazperdeye yansıtmayı tercih eden Antonioni, La Notte’de mimari ögelerle boşluk ve yabancılaşma kavramlarını yansıtmayı tercih eder. İnsanın olmaması mutlak bir boşluk anlamına gelmediği için, soyutlamayı anlatırken karakteri ortadan kaldırmakla yetinmeyen yönetmen, nesneleri de yok edebilir. Antonioni tıpkı soyut resim üzerine çalışan bir ressam gibi dokunur filmlerine. Belirli bir algoritması olmadan, hissettiği duyguları kalıpları kırarak beyazperdeye taşır.

Başarılı Bir Video: Michelangelo Antonioni Sinemasında Soyutlama

Aslında genel olarak Antonioni sinemasında var olan yabancılaşma ve soyut çerçeve kavramlarına odaklanan video, bu kavramları çoğunlukla yönetmenin üçlemesinden alınan görüntüler üzerinden anlatıyor.


Daha yazı yok.
Filmloverss.com size daha iyi hizmet sunmak için çerezleri kullanır. Sitede gezerek çerezlere izin vermiş sayılırsınız. Ayrıntılı bilgi